Permalänk
Medlem

Bra system för webshop?

Hej

Håller på att starta en webshop.

Där ska folk beställa saker Och det behövs ju givetvis någon form av system för det.

Jag hade tänkt använda mig av vanliga enkla HTML form men sedan tänkte jag kanske att det vore bra om bekräftelse skickades, kunder ska kanske ha ordernummer att ange när dom betalar via itnernet osv... ?

Vi har i dagsläget bara en produkt i shoppen så det borde ju vara tämligen enkelt.

Men finns det något bra färdigt script som är enkelt att installera för en novis?

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

Nae, om du är novis så är det inget att börja med tycker jag.
Tycker antingen du ska hyra in någon som gör det åt dig eller använda nåt i stil med PayPal Merchant tools, som även låter dig ta betalt på tha intahweb. Enklaste varianten, buy now button : https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=p/xcl/rec/singleite...

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

Ok.. FormMail råkar inte vara ngt att ha? (Menar CGI scriptet).

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

http://www.oscommerce.com/ Skall annars vara ett bra alternativ

Permalänk
Medlem

Kan bygga en webshop för inte allt för mycket pengar

Permalänk
Medlem

Visst skulle formmail fungera så länge du inte får för många orders. Kolla på www.hotscripts.org där finns förutom formmailer script ett antal E-commerce system.

Permalänk
Medlem

Icanos tack men jag avstår

Oscommers verkar mer som en hel site anpassat för den som har många produkter, lite overkill i detta fall kanske då vi bara har en. (Och i framtiden kanske max 4-5st..).

Tack för tipset om Hotscripts, ska kolla vad som finns...

Ordrar... 50-100 i månaden ungefär, inte allt för smärtsamt att hantera via mail antar jag Men att bekräfta ordrarna manuellt kan ju vara lite jobbigt, så ett automatiskt svar vore bra..

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk

Enkelt är annars ett formmail med koppling till databas och sedan en liten trevlig backend app som man kan hantera detta i. Funderar på att programmera en sådan och sälja den biligt till intresserade, det verkar vara endel efterfrågan : )