Hur Fan FÅr Man Fram Console I Hl2????

Permalänk

Hur Fan FÅr Man Fram Console I Hl2????

Hur FAN får man fram console i HL2???

Är så jävla förbannad på en jävla bana med dessa JÄVLA combines.

Man har tre SKETNA turrets vars hobby är att trilla omkull!
Jag har dåligt med skott och kommer inte förbi den jävla banan. Är SÅÅÅ Arg!

Vill ha fram console så jag kan vara odödlig just vid det ögonblicket av spelet!

Hur gör man?

Jag har lagt till -console i namnet på skrivbordsikonen och aktiverat funktionen i inställningar i spelet med men jag får inte fram någon console. Vilken jävla knapp är det föresten?
Vilket fusk är odödlighet?

Visa signatur

AMD Sempron 3000+@2000Mhz (166x12.0)|Asus A7N8X-E Deluxe NForce2|DDR-RAM 1024 Mb PC3200 - 400Mhz |Radeon 9800 Pro 128MB 400Mhz Ramdac|Seagate Barracuda 460GB 7200rpm.8Mb Buffert|15" Daewoo|LG DVD-Rom|LG DVD-RW

Permalänk
Medlem

-console

sedan går du bara in i configen och lägger till en knapp till toggleconsole

koden för odödlighet är god

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

skriv sv_cheats 1 och sedan god

för att få consolen på § så måste du skriva bind "\" "toggleconsole"

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
skriv sv_cheats 1 och sedan god

för att få consolen på § så måste du skriva bind "\" "toggleconsole"

vart ska jag skriva bind och detta?

och när folket skriver att man ska skriva i "configen", vilken config och vart finns den? för jag hittar ingen config.

Visa signatur

AMD Sempron 3000+@2000Mhz (166x12.0)|Asus A7N8X-E Deluxe NForce2|DDR-RAM 1024 Mb PC3200 - 400Mhz |Radeon 9800 Pro 128MB 400Mhz Ramdac|Seagate Barracuda 460GB 7200rpm.8Mb Buffert|15" Daewoo|LG DVD-Rom|LG DVD-RW

Permalänk
Medlem

\Steam\SteamApps\xxxxx\half-life 2\hl2\cfg\config.cfg

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Du kan ju resa upp på dom

Permalänk
Medlem

men skriver du -console i genvägen så kommer den vara framme i spelets meny så där kan du skriva in fusken direkt.

Permalänk
Medlem

Kolla i options -> controll -> advanced.
Välj enable development console eller nåt sånt.
Sen går du in i din config.cfg och skriver in
bind "\" toggleconsole.
Efter det ska du kunna trycka på § i spelet
för att få fram din console.

Permalänk
Medlem

Re: Hur Fan FÅr Man Fram Console I Hl2????

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElajtenWorld
Hur FAN får man fram console i HL2???

Är så jävla förbannad på en jävla bana med dessa JÄVLA combines.

Man har tre SKETNA turrets vars hobby är att trilla omkull!
Jag har dåligt med skott och kommer inte förbi den jävla banan. Är SÅÅÅ Arg!

Vill ha fram console så jag kan vara odödlig just vid det ögonblicket av spelet!

Hur gör man?

Jag har lagt till -console i namnet på skrivbordsikonen och aktiverat funktionen i inställningar i spelet med men jag får inte fram någon console. Vilken jävla knapp är det föresten?
Vilket fusk är odödlighet?

OFFTOPIC:
Om jag förstod dig rätt så är du på Nova Prospect där det dräller in Combines och du skall sätta turrets för att försvara dig. Jag hade också problem men jag löste det genom att jag barrikerade mig inne i ett av fängelsecellerna, jag bar in alla tre turrets in i det lilla rummet och stod redo med gravitygun för att kasta bort granater som kastades in. Ett tips om du vill inte fuska... Man kan även hålla i ett turrets och försvara sig med det, skitfeg taktik men det fungerar.

Permalänk
Medlem

Eller så kunde du sökt...

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Re: Re: Hur Fan FÅr Man Fram Console I Hl2????

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
OFFTOPIC:
Om jag förstod dig rätt så är du på Nova Prospect där det dräller in Combines och du skall sätta turrets för att försvara dig. Jag hade också problem men jag löste det genom att jag barrikerade mig inne i ett av fängelsecellerna, jag bar in alla tre turrets in i det lilla rummet och stod redo med gravitygun för att kasta bort granater som kastades in. Ett tips om du vill inte fuska... Man kan även hålla i ett turrets och försvara sig med det, skitfeg taktik men det fungerar.

gjorde samma sak förutom de sistnämnda.. jag höll upp en tunna (med "use") och blockade ingången mot alla skott och granater genom att lyfta den upp och ner

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Använd tunnor och lådor och blocka ena ingången till rummet med turretsen.
Ställ turretsen i sina skåp så dom siktar utåt. Då kan inte combines välta dom.
Två turrets på den sidan med öppen ingång. Ett turret i skåpet längst ut mot blockaden. Sen ställer du dig själv i det lediga skåpet i mitten med hagelbössan och skjuter alla som lyckas ta sig förbi turretsen.

Permalänk
Medlem

fRåGa En 1337-cS-sPeLaRe SoM HeAtOn, hAn KaN kAnSkE sVaRa På DiN fRåGaN

Visa signatur

•–— •hš¹8¶ ™•–— •
Amd 64-bit 3200+ RADEON 9800XT-Allt är gratis när man har bredband- MER CO-OP ÅT FOLKET

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hs187
fRåGa En 1337-cS-sPeLaRe SoM HeAtOn, hAn KaN kAnSkE sVaRa På DiN fRåGaN

Alla vet att HeatoN har cheat-on.

Jag fuskade f.ö också där. 11HP och knappt några skott var ingen höjdare.

Permalänk
Medlem

Re: Hur Fan FÅr Man Fram Console I Hl2????

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElajtenWorld
Hur FAN får man fram console i HL2???

Är så jävla förbannad på en jävla bana med dessa JÄVLA combines.

Man har tre SKETNA turrets vars hobby är att trilla omkull!
Jag har dåligt med skott och kommer inte förbi den jävla banan. Är SÅÅÅ Arg!

Vill ha fram console så jag kan vara odödlig just vid det ögonblicket av spelet!

Hur gör man?

Jag har lagt till -console i namnet på skrivbordsikonen och aktiverat funktionen i inställningar i spelet med men jag får inte fram någon console. Vilken jävla knapp är det föresten?
Vilket fusk är odödlighet?

Du måste gå in i options och sedan controlls och advanc något, markera en knappen "consol~" något

Visa signatur

HaX_BoX
XP2100+AMD-GeForce3Ti500-120gb[hdd]-512MBddrram-SB 5.1ive!

Permalänk

fuska = ge upp

Permalänk
Medlem

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=34861...

Så jävla svårt att ta reda på saker själv, inte sant ElajtenWorld?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nebbi
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=34861...

Så jävla svårt att ta reda på saker själv, inte sant ElajtenWorld?

Sökfunktionen var faktiskt avstängd igår när jag försökte att söka! så det så.

Klarade spelet btw för 5 min sedan

Men några saker förbryllar mig, den banan som de visade i Hl2 demofilmerna med containern man kan välta ner på combines i ravenholm och där man ska gå upp för en trappa i ett hus där innan man kommer upp till taket där containern står....och så hänger det en fet balk i två linor så svingar förbi hela tiden....vart fan är det??? jag hittar inte det jag måste ha missat det på nåt vis.
Och i nån av de andra demofilmerna så slet dom loss en bokstav från ett hus med gravitygun och skjöt den på en strider....vilken bana är det?

Visa signatur

AMD Sempron 3000+@2000Mhz (166x12.0)|Asus A7N8X-E Deluxe NForce2|DDR-RAM 1024 Mb PC3200 - 400Mhz |Radeon 9800 Pro 128MB 400Mhz Ramdac|Seagate Barracuda 460GB 7200rpm.8Mb Buffert|15" Daewoo|LG DVD-Rom|LG DVD-RW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElajtenWorld
Sökfunktionen var faktiskt avstängd igår när jag försökte att söka! så det så.

Klarade spelet btw för 5 min sedan

Men några saker förbryllar mig, den banan som de visade i Hl2 demofilmerna med containern man kan välta ner på combines i ravenholm och där man ska gå upp för en trappa i ett hus där innan man kommer upp till taket där containern står....och så hänger det en fet balk i två linor så svingar förbi hela tiden....vart fan är det??? jag hittar inte det jag måste ha missat det på nåt vis.
Och i nån av de andra demofilmerna så slet dom loss en bokstav från ett hus med gravitygun och skjöt den på en strider....vilken bana är det?

De har tagit bort saker som de inte tyckte passade in osv.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nebbi
De har tagit bort saker som de inte tyckte passade in osv.

fan va tråkigt

Visa signatur

AMD Sempron 3000+@2000Mhz (166x12.0)|Asus A7N8X-E Deluxe NForce2|DDR-RAM 1024 Mb PC3200 - 400Mhz |Radeon 9800 Pro 128MB 400Mhz Ramdac|Seagate Barracuda 460GB 7200rpm.8Mb Buffert|15" Daewoo|LG DVD-Rom|LG DVD-RW

Permalänk
Medlem

Re: Hur Fan FÅr Man Fram Console I Hl2????

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElajtenWorld
Hur FAN får man fram console i HL2???

Är så jävla förbannad på en jävla bana med dessa JÄVLA combines.

Man har tre SKETNA turrets vars hobby är att trilla omkull!
Jag har dåligt med skott och kommer inte förbi den jävla banan. Är SÅÅÅ Arg!

Vill ha fram console så jag kan vara odödlig just vid det ögonblicket av spelet!

Hur gör man?

Jag har lagt till -console i namnet på skrivbordsikonen och aktiverat funktionen i inställningar i spelet med men jag får inte fram någon console. Vilken jävla knapp är det föresten?
Vilket fusk är odödlighet?

Hoppa över fusket för annars kommer du att missa känslan som du får när du till slut klarar "banan".

Jag testade att stå i celler med turrets flera ggr men jag klarade det aldrig (tänkte ej på att plocka nades med gravity-gun dock).

Jag ställde mig i utrymmet där den gröna ammo-boxen och några tunnor fanns. Sen barrikerade jag båda ingångarna med tunnor och lådor och ställde en turret åt varsit håll men innanför barrikeringen. Sen var det "bara" att croucha och kika upp av och till och knäppa de som turrets ej sköt på. Den sista turrets´en behövde jag aldrig använda.

Kom ihåg att inga fiender kommer förrän du placerat den 3:e och sista turrets´en.

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem

Ändra till Easy så blir det lättare.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElajtenWorld
fan va tråkigt

Får hålla med
Skulle vara coolt att spela den där banan med stridern och den där i Ravenholm med containern osv.

Permalänk
Medlem

Hehe, ni hade smarta taktiker för den där delen i Nova Prospect. Jag klarade mig ganska bra med att ställa två i ena änden av rummet där de finns i och en i andra änden. Sedan var de bara att använda shotgunen och gravity gunen flitigt. Ni borde titta på filmen där det är en kille som klarar HL 2 på 3 timmar. Han har inga problem med det där, irriterande snubbe, grr...

Visa signatur

MK: Gigabyte P55-UD4 | CPU: Intel Core i5 750 | GPU: 2 x HIS Radeon HD5870 i CF | RAM: Corsair 4x2 GB 1600 MHz XMS3 | PSU: Corsair HX 750W 80+ | HDD: 1TB Samsung Spinpoint | Chassi: Fractal Design Define R2 Svart | CPU-kylare: Noctua NH-U12P SE2 | Fläktar: Fractal Design Silent Series 3 x 120mm, 2 x 140mm samt Scythe 120mm S-FLEX 1600 | OS: Windows 7 Professional 64-bit | Tangentbord: Steelseries 7G | Mus: Qpad 5K | Musmatta: Razer Destructor