Far Cry - helt otroligt snyggt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chimaira
mmm, texturerna i HL2 är såååå detaljerade...det är helt sjukt!

btw, har lite bilder från cryteks "the project" som använder sig av samma(?) motor som farcry.

http://medlem.spray.se/chimme2/fc/wicked.jpg
http://medlem.spray.se/chimme2/fc/TechDemo%202004-12-03%2012-...
http://medlem.spray.se/chimme2/fc/TechDemo%202004-12-03%2012-...
http://medlem.spray.se/chimme2/fc/TechDemo%202004-12-03%2012-...

Tur att det är på hög detajlnivå också. För att inte tala om warez.

Visa signatur

CTMod Developer (WoW UI Mod)
http://www.CTMod.net

Permalänk
Medlem

Jo Farcry e lite mer levande än HL2. HL2 e för övrligt verkligare men då även lite dystrare

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk

Jag tycker FarCry är det snyggaste liret hittills, allt som allt då. Det är kung både på innomhus och utomhus miljöer. Source var inte mycket att hänga i julgranen i år enligt mig. Det enda snygga var ansikts-animationerna, dock så tänkte man inte mycket på det under själva spelandet.

Hade tänkt att lira igenom det igen under en berto-vecka i januari:D Ser mycket fram emot det.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Har en liten fråga.

Det fanns en tråd förr om olika utseenden på Far Cry. Alltså man kunde ställa in hur det skulle renderas. Det var lite olika kontraster och färger. Det fanns några alternativ som gjorde att det hela fick ett mer realistiskt utseende, och några som gjorde det än mer färglatt. Har för mig att man skrev nåogt i konsolen, men jag är icke säker.
Hur sjuttan ändrade man på detta?

(Sökfunktionen avstängd)

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Jag tycker FarCry är det snyggaste liret hittills, allt som allt då. Det är kung både på innomhus och utomhus miljöer. Source var inte mycket att hänga i julgranen i år enligt mig. Det enda snygga var ansikts-animationerna, dock så tänkte man inte mycket på det under själva spelandet.

Precis. Och då ska vi inte glömma att dom var ett halvår före Doom 3 och HL2, och utan tvekan har mycket mer avancerad AI, mer varierade och detaljerade omgivningar, ej helt linjärt/skriptat, värre view-distance än nåt annat spel typ, och bra fysik och snygga reflektioner och ögongodis som att man ser genom kikarsiktet och skuggorna på röken och heat haze och såna småsaker.....plus att dom verkligen slog ur underläge när dom kom med sitt första spel någonsin som spöar skiten ur HL2 och Doom 3 som folk väntat på i åratal.

Jäklar alltså vilket team Crytek är, nu är det bara att vänta på deras uppföljare för innan dess lär iallafall inte jag spela nåt annat fps....lite svårt att bräcka Far Cry liksom med sin självgående AI och härliga stämningen i djungeln etc etc.

Edit: Far Cry's enda svaga sida är nog storyn, och den är ändå bättre än i de flesta fps-spel. Rätt skön b-films story ändå, men flippar ju ut framåt slutet med de tråkiga monstren. Kanske mer monsterdesign/spel-design som förstör det än själva storyn dock, jag vet inte...

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Heh, det roligaste med trådar där spel med bra grafik nämns, är att det bara är HL2, FC och D3 som kommer på tavlan, Unreal 2004 har kommit i år med, och Unreal E är en väldigt bra motor, helt i klass med och antagligen över Source 6.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Heh, det roligaste med trådar där spel med bra grafik nämns, är att det bara är HL2, FC och D3 som kommer på tavlan, Unreal 2004 har kommit i år med, och Unreal E är en väldigt bra motor, helt i klass med och antagligen över Source 6.

men unreal E 3 är ju en ofärdig produkt i den nya generationen

Far Cry's grafik ser snygg ut men jag tycker inte om karaktärerna.. dom ser för "plastiga" ut
Man borde slå ihop Source med Cry Engine

Edit:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheMole
Han snackar om Unreal Engine som bl.a. UT2004 använder.

ops.. jag var visst lite förhastad vid läsningen
sorry Hipshot

Men den motorn är grym med tanke på hur lite den kräver

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
men unreal E 3 är ju en ofärdig produkt i den nya generationen

Han snackar om Unreal Engine som bl.a. UT2004 använder. Skulle vara kul att se ett spel som verkligen utnyttjar den motorn till vad den kan göra. I UT2004 fick det ju dra ner lite på detaljerna för att det skulle funka som ett online-spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheMole
Han snackar om Unreal Engine som bl.a. UT2004 använder. Skulle vara kul att se ett spel som verkligen utnyttjar den motorn till vad den kan göra. I UT2004 fick det ju dra ner lite på detaljerna för att det skulle funka som ett online-spel.

Tja pariah börjar ju se rätt snyggt ut ^^ Även om UE2.X inte har alla de finesser som Crytek, Doom 3 och Sourcemotorn har så kan det ändå prestera enormt snygg grafik... Kräver ju inte heller särskilt mycket i dagsläget...

http://fappin.voodoo.dk/screenshots/pariah/PARIAH-151204-1.jp...
http://fappin.voodoo.dk/screenshots/pariah/PARIAH-151204-2.jp...

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem

Att ingen nämnt Riddick än är för mig ofattbart.

Personligen tycker jag att det slår både HL2 och Doom3 på fingrarna, i och för sig kan det ju vara atmosfären som gör att grafiken känns så bra och så rätt.

Doom 3 ser mest ut som när man pillade i Photoshop första gången och lade på filtret "plastic wrap", det ser för konstgjort ut.

Även om jag tycker Riddick är snyggast så är nog Hl2:s grafk närmast verkligheten.

Far Cry är förvisso snyggt, men det är för pastellfärgat för att tilltala mig, det finns dock ett renderingmode som gör det hela bättre, har för mig att det hett "cold" kort och gott.

Permalänk

Jag tycker det här var en väldigt trevlig tråd, har inte testat FarCry än, ska köra det nu i jul har jag tänkt mig.
Har alltid gillat ljusa, fina djungelmiljöer, bättre än så här tror jag inte det kan bli. Dock så har jag fått höra att det är ganska mycket inomhus, gjorde mig lite nedstämd faktiskt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Heh, det roligaste med trådar där spel med bra grafik nämns, är att det bara är HL2, FC och D3 som kommer på tavlan, Unreal 2004 har kommit i år med, och Unreal E är en väldigt bra motor, helt i klass med och antagligen över Source 6.

Förvisso, men även du glömmer Riddick som Zion säger!

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Jag tycker det här var en väldigt trevlig tråd, har inte testat FarCry än, ska köra det nu i jul har jag tänkt mig.
Har alltid gillat ljusa, fina djungelmiljöer, bättre än så här tror jag inte det kan bli. Dock så har jag fått höra att det är ganska mycket inomhus, gjorde mig lite nedstämd faktiskt.

Förvisso, men även du glömmer Riddick som Zion säger!

Tror inte på motorer som inte utlämnar någon som hellst information om vad dom klarar, teknisk data, och så. Det är dock spelen som demonstrerar motorn, det är därför D3E är den bästa motorn i sämst förpackning, klarar dock inte alls den 'storleken' på banor som Unreal och Farcry gör. Inte i sådan detaljnivå...

Väntar fortfarande på att någon skall posta lite bilder på Farcry med bra inställningar.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Någon som sitter på ett 9800XT eller X800 får gärna slänga upp lite bilder på Riddick. Mitt gamla 9700 Pro gör inte spelet rättvisa:)

Permalänk
Medlem

Vad alla gnäller om att olika spel är snyggare/bättre osv, kan vi inte kolla vilket spel som säljer bäst istället så alla kan hålla tyst sen ?

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rigge
Vad alla gnäller om att olika spel är snyggare/bättre osv, kan vi inte kolla vilket spel som säljer bäst istället så alla kan hålla tyst sen ?

Tror du har missuppfattat denna tråden lite, vi diskuterar just vilka spel som är SNYGGA/SNYGGAST INTE vilka som SÄLJER bäst.

Permalänk
Medlem

Miljöerna i Far Cry är riktigt imponerande, men i övrigt vet jag väl inte.. Ser lite leksaksaktigt ut.

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Medlem

Håller med Arson. Det ser liksom overkligt/leksaksaktigt ut i Far Cry. Jag gillade grafiken mycket mer i Half Life 2. Som jag även tyckte var ett bättre spel.

Permalänk
Medlem

Jag får väl lägga upp några screens när jag kommer hem.
Förstår inte vad alla har emot FarCry's inomhusmiljöer, de är
lika kul att spela dem (iallafall de flesta) som det är att vara utomhus.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

Men grejen är ju att det ska vara överdrivna färgskalor för att det ska framhäva söderhavsmiljö-känslan lite....tycker det är mysigt som fan.
Men om man vill kan man ju byta färgtema (inte med GF4 dock) och få det kallt och rått och verkligt, men har inte sett så många screens på det.

Vore kul om nån kunde posta lite HDR-screens, det har man inte sett mycket av (kanske för att inte så många har 6800-kort ).
Borde väl funka med 6600-korten också, eller var det en alltför gigantisk performance-hit med HDR till Far Cry som det är i dagsläget?

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Ni som pratar AI, Stalker då? det ska ju ha "jätte" bra AI men jag vet inte det

sen tycker jag inte om Farcry´s grafik, det är så Glada färger tycker jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seb74

Vore kul om nån kunde posta lite HDR-screens, det har man inte sett mycket av (kanske för att inte så många har 6800-kort ).
Borde väl funka med 6600-korten också, eller var det en alltför gigantisk performance-hit med HDR till Far Cry som det är i dagsläget?

Jag kan visa några såna screens också men det finns flera på nätet redan, anledningen till
att så få kör med det är som du säger, det snor väldigt mycket prestanda men man kan inte heller ha på kantutjämning vilket jag vant mig med nu.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cide
Tur att det är på hög detajlnivå också.

Spelar med 1024*768, alla inställningar på highest + 4xAA och 8xAF

Permalänk
Medlem

Far Cry är vackert... nästa för vackert, ser ut som ett vykort med technicolor-färger

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk

Här är en bild från mig. Sydn bara att man inte kan spela med allt på max Är rätt snyggt då. Bilden är 1600*1200 4*AA och resten på max, men det är lite laggit så jag drar ner på AA och upplösning ett snäpp när jag spelar.

http://www.deviantart.com/view/13239812/

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk

Det som gör att Far Cry känns så härligt levande är till stor del alla djur som rör sig i djungeln. Jag kan springa runt i flera minuter och bara beundra papegojorna och trollsländorna. För att inte tala om hur kul det är att skjuta fåglar med hagelbössan
Fattar inte att inte valve lade till lite sånt i HL2, tänk er skränande fiskmåsar som flaxar runt i luften och dyker ner mot vattenytan för att fånga fisk. Det hade bidragit till atmosfären.

Visa signatur

Don't get up gentlemen,
I'm only passing through.

Permalänk
Medlem

Du kan skjuta kråkorna i Hl2. Jag roade mig med det ett tag när jag inte kom vidare p.g.a klanteri.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Du kan skjuta kråkorna i Hl2. Jag roade mig med det ett tag när jag inte kom vidare p.g.a klanteri.

Japp, fast det var mycket roligare i Far Cry av någon anledning. Kanske berodde på "nyhetens behag" iofs...

Visa signatur

Don't get up gentlemen,
I'm only passing through.

Permalänk
Medlem

Är ni dumma eller HL2 är ju inte snyggare än far cry har inte heller sämre känsla eller miljöer.
Snarare tvärtom HL2's grafik är inte snyggre än far cry, men har mycket coolare miljöer och är mycket mer omväxlande än Far Cry.

Visa signatur

HaX_BoX
XP2100+AMD-GeForce3Ti500-120gb[hdd]-512MBddrram-SB 5.1ive!

Permalänk
Medlem

Langa hit med era snyggaste bilder nu, jag är väldigt nyfiken på det där "trista gråa " läget där allt såg mest verkligt ut

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Langa hit med era snyggaste bilder nu, jag är väldigt nyfiken på det där "trista gråa " läget där allt såg mest verkligt ut

Då det har frågats efter detta tidgare kommer här bilder från HL2, Riddick och Far Cry

De första 3 bilderna är tagna i 1600*1200, 6XFSAA, 16XAF. Klicka för full upplösning:

Till sist också 2 bilder till från Far Cry, den första i standard renderingmode och den andra i cold renderingmode.

Dock verkar det som om AF eller mipmappingen inte fungerar som den ska i Farcry, kolla kullen upp till vänster...

Mina tankar ang inomhusmiljöerna:

HL2 har de verkligaste texturerna och ser mes realistiskt ut överlag, den rätt känslan finns där. Ljussättningen hjälper till även den, dock tycker jag att den kan kännas statisk emellanåt.

Riddick är snyggast enligt min mening, dock inte mest verklighetstroget. Ljussättningen är grym i detta lir, skapar en mycket fin amtosfär.

Far Cry:s inomhusmiljöer är helt okej, men det finns tendenser av det gamla filtret "Plastic Wrap" från Photoshop på sina ställen, det sysn inte så tydligt i denna bild från Far Cry, men kolla ovansidan av röret så kan ni ana vad jag menar.

Doom3 lider stort av "Plastic Wrap känslan", vilket gör att spelets miljöer känns för syntetiska och konstlade, Doom 3 går bort för min del. Det skulle dock vara kul och se hur pass kapabel motorn är att rendera lite mer "avtorkade" miljöer med lite torrare texturer.

Ang utomhusmiljöerna:

HL2 miljöer är återigen de mest naturtrogna och realistiska, ytor, texturer loch ljuset gör detta möjligt.

Riddick, ja de enda utomhusmiljöer man får se är mycket fina, men fråga är hur pass bra är motorn för att visa lite större ytor? Kan den bibehålla detlajnivån (som för övrigt är mycket hög) samtidigt som det gör detta?

Far Cry känns som en resekatalog från Ving. Man blir sugen på att skita i jobbet och dra till Söderhavet bums. Miljöerna är mycket sköna och behagliga, men realistiska nej, däremot så gör renderingsvarianten "cold" detta bättre, inte ilka pastellfärgat och lite mer gårdaskigt, som vår vardag!