Permalänk
Medlem

Platt skärm

Det är så här att jag tänkte köpa en platt skärm till datorn, och tänkte höra mig för här vad ni tycker är viktigt och vad den får kosta m.m
Tänkte mig en 19", märke bryr jag mig inte om, vad jag förstått så ska det va så lite ms som möjligt, jag spelar en hel del HL2, Rome, CS, CS:S så det ska vara en bra spelskärm.

Några som kanske har bra skärmar som kanske kan dela med sig av lite bra och nyttig information ?

Är ingen krösus så jag har inte hur mycket stålar att lägga ut.
Tänkte max 5000kr

Permalänk

Jag letar efter precis samma sak. Jag har kollat på en BenQ FP951. Den har "bara" en responstid på 25ms men sägs ha mkt bra skärpa, kontrast, bild o så. Men frågar hur den funkar att spela på. Om någon har nå annat förslag lr någon bra info så får ni gärna dela med er som kassius sa

Visa signatur

| Q6600 G0 @ 3,4Ghz | Ultra Xtreme 120 | ASUS P5K Premium | 8800 GTS 512mb | Corsair Twinx 2x2gb PC6400 | 2.5TB SATA | Corsair HX620 | X-Fi Extreme Music | 20" BenQ | Lian-Li PC1000 |

Permalänk

kolla på computercity.se dem har två st 19" skärmar för 3700:-

Visa signatur

You only live once, or do you?

Permalänk
Medlem

Vill man lira mycket action spel så som cs och cs-s osv. Är det mycket viktigt att sattsa på en skärm som har så låg responstid som möjligt. Tyvär finns det vissa tillvärkare som inte uppnår det dom skriver att skärmen ska klara. Så vill man under 8ms vilket enligt mig själv är nära gränsen för för att kunna njuta av cs bör man nog vänta ett tag till. Jag har lirat på högre nivå innom cs ett bra tag och att synca frameraten (fps i spelet) med hz på skärmen är till stor fördel då du vill ha ökad precision och timing i spelet, samt få din mus att uppdateras snabbare. Det finns mycket bra TFT skärmar nu men jag skulle rekomendera att avakta lite till. Då ännu snabbare platta bildskärmar kommer att dyka upp.

Är man inte lika kräsen som jag så är tft väldigt bra och behagligt för öganen, skarpa texter och sköna färger, naturligt vis beroände på märke osv.

Visa signatur

CPU: 13600K @ 5.5Ghz All Core- RAM: Corsair 32GB 3600mhz MB: MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 GPU: MSI Geforce RTX 3070 PSU: HX 850 Watt Case: Fractal Design Torrent