Stora problem med D-Link 604 Hjälp önskas

Permalänk
Medlem

Stora problem med D-Link 604 Hjälp önskas

Stora problem med 2 st D-Link 604. Den ena routern med 3 st dator gör att port 4 i den andra routern tokblinkar och slår ut hela systemet och internetuppkopplingen. Jag har fått en ny router på garantin, men det dröjde inte så länge innan den nya började tokblinka den med.

Vad kan vara fel?

Permalänk
Medlem

Hmm kan du ha nån form av virus kanske på nån av de andra datorerna, som slår ut internet för dig? Dock att den blinkar vet ja inte.... provat att uppdatera firmwaren?

BTW läs FAQ som står längst upp, kanske står nått i den hur du ska gå till väga, såg den nu när jag satt och läste!

Lycka till

Permalänk
Medlem

Hur har du kopplat ihop dom? Och varför 2 routrar?

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem

Uppdatering av firmaware hjälper inte. Det finns inga virus på datorerna.

Svar till Hiker: Jag har sen många år ett nätverk ihop med grannen och vi hade tidigare varsin ADSL-anslutning 0,5 mbit. Sen ett år kör vi på samma 8 mbit uppkoppling och har bara lyft bort ett modem och styrd om gatewayen till en av routrarna. Det har fungerat helt utan problem tills nu.

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem åt en bekant där jag skulle fixa hans två datorer ihopkopplade med en 604:a. Det visade sig att det låg ett virus på en av datorerna som skickade så mycket data att routern kollapsade.