Permalänk
Medlem

Varm p4 eller inte?

Jag har en p4 2,8 helt o clockad efter att ha läst av temperaturen i bios med orginal flänsen så var den ca 59 grader, köpte en ny som ska klare lätt en 3.2, det var en Gigabyte. mätte temperaturen och den var cirka 53 grader har andvänt artic pasta.

kan det vara så att mitt moderkort mäter av temperaturen fel? har ett MSI.

Visa signatur

Tack för sweclocker amen....

Permalänk

Har du en Prescott?
Då är väl rätt normal temp 53 grader i bios ...
Vad har du i Windows ...Tror du ligger och idlar på omkring 47-9 grader kanske i Windows
Ser inget fel med de ...Det som är viktigt är hur varm den går i fulload
Det är inte bra att ligga över 65 grader ...
Kör ett program som heter Prime95
Finns här på filarkivet att tanka ner, länk nedan

http://ftp.sweclockers.com/index.php?action=list&dir=Optimeri...

Finns en bit ner på länken jag la upp

Prime95

Rapportera sen här vad du har för temp i fulload!!
Prime95 tar musten ur processorn ...Hettar upp den rejält

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max 3 rader i size 1. Läs reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem

Har du prescott eller northwood cpu?

Visa signatur

Heavy D

Permalänk
Medlem

Hulken7, kolla vad det du har för bios version och jämför sedan med det som finns online att hämta. Jag har samma moderkort som dig och jag uppdaterade mitt bios till senaste, ver 1.4 och i den uppdaten fixade dom så att man kan dra upp fsb till 450 samt att de hade fixat att moderkortet visar rätt temperatur. Kolla på hemsidan för ditt moderkort

Visa signatur

Intel Core i5 4670K @ 4.4 | EVGA GTX 970 SSC ACX 2.0 4 GB | ASUS Z87-Pro | Corsair Vengeance 8 GB DDR3 | Samsung 840 EVO SSD |

Permalänk
Medlem

Japps du har så rätt ligger och pendlar mellan 47-49 grader i windows,

när jag körde den i fulload kom den upp i 60 och kylflänsen var 30-31 grader.

tack för tippset!

men om jag har en prescott eller northwood är oklart hur tar man reda på vad man har? vad är skillnaden?

oki Xyrax bra grej där har nu kollat uppdateringar med nått program de hade me på skivan "live uppdate" laddar ner lite prylar sen så kommer jag till något som har med flash att göra kändes lite otrygt så ja slutade e jag på rätt spår? ska ja fortsätta?

Visa signatur

Tack för sweclocker amen....