Permalänk
Avstängd

iRiver H10 2.999kr hos www.directman.com

iRiver H10 2.999kr hos www.directman.com

Vad tycker ni om priset, dyrt, lagom eller billigt?
Tycker själv att det är lite för mycket och har börjat planera att importera, dock inte bestämt än.

Trevlig bild.

Visa signatur

En gång iPod aldrig mer iPod.

Permalänk
Medlem

5Gb bara? 3000kr? Färgdisplay?

Dessa saker ser jag som ett "?"..
Bara 5Gb, bättre att köpa iPod 20Gb
3000kr, bättre att köpa iPod 20Gb
Färgdisplay, ska vara på remoten isf = bättre att köpa iPod 20Gb

Visa signatur

p910i, iPod 4G 20Gb,

Permalänk
Medlem

Världens minsta micro-drive spelare med färgdisplay! iriver H10 erbjuder även innovativ navigation med spelarens touch-pad och fullt stöd för Windows Media Player 10.

H10 funktioner:
- 1.5“ färgdisplay med upp till 260 000 färger.
- Kapacitet att lagra fler än 2500 låtar eller andra typer av filer.
- Vertikal touchpad för lätt och smidig navigering.
- FM Radio med inspelning och timerfunktion.
- Inbyggd mikrofon med upp till 45 timmars inspelning.
- Kraftfullt utbytbart-, uppladdningsbart-batteri med upp till 12 timmars speltid.
- Elegant design med högkvalitativt aluminiumchassi i en rad olika färger.

Teknisk specifikation
Hårddisk kapacitet: 5GB
Audio, S/N ratio: 90dB
Frekvens omfång: 20Hz-20 KHz
Hörlursuteffekt: 18mW+18mW vid 16 Ohm
FM radio: 87.5Mhz-108 Mhz
Överföringshastighet: 480 Mbit/sek
Direkt MP3inspelning
Röstinspelning med "Auto Gain Control (AGC)"
Filetyper: MPEG 1/2/2.5 Layer 3 (MP3), WMA, ASF,
Bit rate: 8Kbps-320Kbps & VBR (Variable Bit Rate)
Info tags: ID3 V1, 2.0 & 3.0
Mått/vikt: 95x54x15mm/96g

Medföljande tillbehör:
Sennheiser MX400 stereo hörlurar
USB 2.0 kabel
Adapterkabel, 18 pin-to-USB för inkoppling till PC eller Notebook
AC Adapter
Skyddsväska med bältesklipp
Installations CD
Instruktions manual (eng)
Quick guide (svenska, norska, danska, finska)

Optional Accessories:
Cradle with line-in and line-out
connectors and power supply module
High quality protective leather case
with belt clip
Wired remote control
Additional rechargeable battery
Bluetooth headset
Portable speakers

Allt det tycker jag gör den till ett bättre köp än nån Ipod + att den är så mycket snyggare än en Ipod oxå. Och att det finns ett bluetoothheadset att köpa till är en riktigt stor bonus.

Om jag inte skulle uppgradera min dator nu skulle jag kasta mig över en H10.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Kommer denna mp3 spelaren någonsin vara så populär o så mycket status att nån rånar dig i New York och (för iPoden) frågar efter din iPod eftersom du har vita hörlurar?

NEJ

iPod e Status!!

Visa signatur

p910i, iPod 4G 20Gb,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evrion
Kommer denna mp3 spelaren någonsin vara så populär o så mycket status att nån rånar dig i New York och (för iPoden) frågar efter din iPod eftersom du har vita hörlurar?

NEJ

iPod e Status!!

Dumma rånare säger jag då...

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evrion
5Gb bara? 3000kr? Färgdisplay?

Dessa saker ser jag som ett "?"..
Bara 5Gb, bättre att köpa iPod 20Gb
3000kr, bättre att köpa iPod 20Gb
Färgdisplay, ska vara på remoten isf = bättre att köpa iPod 20Gb

iPod har dåligt ljud.
En gång iPod aldrig mer iPod.
Hade en 3G 10GB men sålde efter en månad, har lyssnat på en Mini med samma ljudkvalite.

Visa signatur

En gång iPod aldrig mer iPod.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeonHart
Dumma rånare säger jag då...

Nädå, dom brukar ha blykoll på vad som är enkelt att sälja vidare för bra pengar…

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

vf kommer den ut i mitten av februari :(..jag som väntat på att slutet av januari ska infalla så måste man vånta i en halv månad till.

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Medlem
Citat:

- Inbyggd mikrofon med upp till 45 timmars inspelning.
- Kraftfullt utbytbart-, uppladdningsbart-batteri med upp till 12 timmars speltid.

Om jag har förstått allt rätt, kan man spela in upp till 45h, men samtidigt räcker bara batteriet 12h.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evrion
Kommer denna mp3 spelaren någonsin vara så populär o så mycket status att nån rånar dig i New York och (för iPoden) frågar efter din iPod eftersom du har vita hörlurar?

NEJ

iPod e Status!!

Läs igenom vad du har skrivit en gång till och fråga dig själv om du verkligen kan säga så på fullt allvar och fortfarande framstå som normalbegåvad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evrion
Kommer denna mp3 spelaren någonsin vara så populär o så mycket status att nån rånar dig i New York och (för iPoden) frågar efter din iPod eftersom du har vita hörlurar?

NEJ

iPod e Status!!

Gahaha. Tack för att jag fick lite kul i kväll.
Sluta dra inn Ipaddan i varenda j-vla tråd.

Men lite OnT.
Håller faktiskt just nu på att beställer en H320, men den här var faktiskt riktigt snygg. Tyvärr så finns den inte att köpa ännu, och jag har väldigt lust att köpa en spelare nu.
Så jag håller på att leta efter lite tester osv, både på H320 och evt den här fina saken Finns det några där ute?

Edit: H10 kanske kommer tidigare i USA? Det är därifrån jag ska beställa, så får kanske titta om jag hittar någon webshop som säljer den. Tips på det också tack

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

En gång iPod aldrig mer iPod.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Game
iPod har dåligt ljud.
En gång iPod aldrig mer iPod.
Hade en 3G 10GB men sålde efter en månad, har lyssnat på en Mini med samma ljudkvalite.

Dåligt ljud? Ljudet i min 4G är kristallklart. iRiver brukar dock har mer "tryck" i sitt ljud, passar kanske bättre för techno och sånt.

Ett av de sämsta argumenten mot iPod är nog att den har dåligt ljud

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem

Haha, ja det är inte dåligt ljud i min Ipod, men det går att kräma på mer bas och få mer tryck i lurarna med Iriver som du säger

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Nädå, dom brukar ha blykoll på vad som är enkelt att sälja vidare för bra pengar…

Det stämmer säkert men då rånar de ju knappast folk med iPod för att "iPod e status". Jag tror inte rånarna struntar i att råna dig bara för att du råkar ha en H10 istället för en iPod.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Meningen med en MP3-spelare är väl ändå att den ska vara liten och inte ha några rörliga delar.

En spelare med bra ljud fast utan minneskort hade jag gärna viljat se, men det verkar tyvärr inte finnas.

SD-korten har ju sjunkit rejält i pris på sistone, så varför betala för inbyggt minne som säkert är långsammare?

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem

Om ljudet är en viktig faktor så kan jag rekommendera iAudio M3. Den kan omöjligt vara mycket större än H10.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Game
http://www.iriveramerica.com/prod/hd/

Hittade även. www.advancedmp3players.co.uk

Tack tack. Precis vad jag behövde, ska se hur det är när man beställer ifrån iriveramerica.com då. Hoppas jag har råd också

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Bluetooth headset låter väldigt intressant. En ipod 20gb kostar iofs 3k, men en ipod mini kostar 2600, H10 kostar alltså 400 pix mer än minin så får man betydligt mer för de pengarna.

Dock så vill jag se om spelaren lever upp till sin hype. Till skillnad från Creative Micro, så är H10 en spelare som kan ge Ipod Mini en smäll på fingrarna. Men då får man räkna med att Minin är en ett år äldre produkt, det går rykten om det ska komma ut en andra generation av iPod mini snart, ska bli intressant att se vad den får för specifikationer.

Permalänk

INTE ipod hellre en H120. Har haft en sådan sedan i sommras och den fungerar perfekt!

Permalänk
Medlem

Iaudio M3s ljud lär ju inte var mkt bättre än h10ans ?

Men jag vet ej om det är så stor fördel att köpa den i USA. 279 dollar =1900 kr+ca 200-300kr frakt säg att priset hamnat runt 2200-2300 inklusive krimskras (tull ej inräknat). Men om det blir något fel på spelaren någon gång (fabriksfel),måste man skicka tillbaks den. Då går det ca 500 kr åt frakt åt just den gången. Skillnaden blir inte så stor om man räknar med att man måste lämna in den en gång. Har du otur kan du tvingas lämna in den flera gånger då det är en så pass avancerad maskin. Därför är det tryggt att kunna skicka den till iriver sverige om man köpt den här,visst lite dyrare,men det är tryggheten värd.

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Medlem

Men var kan man köpa den i USA då? Inte på www.iriveramerica.com i alla fall, om ni inte vet något jag inte vet ^^

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tayano
Iaudio M3s ljud lär ju inte var mkt bättre än h10ans ?

Men jag vet ej om det är så stor fördel att köpa den i USA. 279 dollar =1900 kr+ca 200-300kr frakt säg att priset hamnat runt 2200-2300 inklusive krimskras (tull ej inräknat). Men om det blir något fel på spelaren någon gång (fabriksfel),måste man skicka tillbaks den. Då går det ca 500 kr åt frakt åt just den gången. Skillnaden blir inte så stor om man räknar med att man måste lämna in den en gång. Har du otur kan du tvingas lämna in den flera gånger då det är en så pass avancerad maskin. Därför är det tryggt att kunna skicka den till iriver sverige om man köpt den här,visst lite dyrare,men det är tryggheten värd.

Eftersom jag inte har testat H10 så vet jag inte det, men ljudet kan omöjligt vara bättre än i M3:n

Möjligtvis på samma nivå, men inte bättre

Permalänk
Medlem

Tycker den verkar snygg och häftig. Färgskärm tycker jag faktiskt är rätt värdelöst på en mp3-spelare. Vem orkar sitta och kolla på bilder på en 1.5' skärm? Inte jag iaf.
BT-headset verkar riktigt coolt...
Dåligt att iRiver verkar ha slopat sitt stöd för ogg.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kevlar
Dåligt ljud? Ljudet i min 4G är kristallklart. iRiver brukar dock har mer "tryck" i sitt ljud, passar kanske bättre för techno och sånt.

Ett av de sämsta argumenten mot iPod är nog att den har dåligt ljud

Det är det starkaste argumenten. Ljudet i en iPod är dåligt jämfört med iRiver (spelar ingen roll vad för musik).

Visa signatur

En gång iPod aldrig mer iPod.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamman
Tycker den verkar snygg och häftig. Färgskärm tycker jag faktiskt är rätt värdelöst på en mp3-spelare. Vem orkar sitta och kolla på bilder på en 1.5' skärm? Inte jag iaf.
BT-headset verkar riktigt coolt...
Dåligt att iRiver verkar ha slopat sitt stöd för ogg.

Va!? Värdelöst? Man kan ju ta med halva porrsamlingen när man ska någonstans, och sitta och titta på porr på bussen!
Eller, ehm. Erkänner, att någon större ide är det ju inte, men varför inte? Tycker det känns rätt så meningslöst med färgskärm på mobil först (tycker iofs det fortfarande), då det inte var kamera på mobilerna. Varför skulle man då ha färgskärm?

Själv hadde jag hoppats på att H10 skulle komma inn på amazon, men tydligen inte.. Om det inte gör det snart, så blir det väl en h320 :/

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Game
Det är det starkaste argumenten. Ljudet i en iPod är dåligt jämfört med iRiver (spelar ingen roll vad för musik).

Verkligen inte. Med mina Shure E2c är ljudet i min iPod klockrent. Klart, tydligt och helt okey bas. Har lyssnat på iRiver-spelare och som jag sa ovan; Det är mer tryck i ljudet, men det är inte klarare.

Om man definierar bra ljud som mycket bas har du rätt, men för musiken jag lyssnar på (mest rock, div. metal osv) har iPod helt klart bra ljud.

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kevlar
Verkligen inte. Med mina Shure E2c är ljudet i min iPod klockrent. Klart, tydligt och helt okey bas. Har lyssnat på iRiver-spelare och som jag sa ovan; Det är mer tryck i ljudet, men det är inte klarare.

Om man definierar bra ljud som mycket bas har du rätt, men för musiken jag lyssnar på (mest rock, div. metal osv) har iPod helt klart bra ljud.

Jag orkar inte tjaffsa om det.
Ha en bra kväll!

Visa signatur

En gång iPod aldrig mer iPod.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kevlar
Verkligen inte. Med mina Shure E2c är ljudet i min iPod klockrent. Klart, tydligt och helt okey bas. Har lyssnat på iRiver-spelare och som jag sa ovan; Det är mer tryck i ljudet, men det är inte klarare.

Om man definierar bra ljud som mycket bas har du rätt, men för musiken jag lyssnar på (mest rock, div. metal osv) har iPod helt klart bra ljud.

Jag håller med dig om att ljudet är klart med det känns enligt min mening ganska tunt och själlöst om man jämför med en iRiver.

"Av alla testade spelare finns det ingen som är kapabel att framkalla en så stark lust till att börja gunga med huvudet till musiken."

Detta skrev man i recensionen av iRiver iFP-890 i MP3 för alla 1/2004 och jag tycker att det är en riktigt bra beskrivning av ljudet i iRivers nyare spelare och detta något som de allra flesta spelare jag har testat saknar.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

hade ipod haft bra ljud hade jag skaffat en mini för ett halvår sen men jag e lite av en perfektionist,skaffa en iaudio 4. Men den gav jag bort,hade för lite minne. Iriver kommer ju att ha bra ljud ,iaf enligt de som testat de som jag pratat med

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz