Permalänk
Medlem

Och jag är 16 år och har en A925. Den är som sagt ungefär som p910i, men mycket sämre och buggigare.
Kolla på p910i innan du bestämmer dig. För det priset skulle jag aldrig tveka!

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
Och jag är 16 år och har en A925. Den är som sagt ungefär som p910i, men mycket sämre och buggigare.
Kolla på p910i innan du bestämmer dig. För det priset skulle jag aldrig tveka!

Jag är också 16.. Har haft en A925 men har nu bytt upp mig till en P910i!!

Visa signatur

Our life is what our thoughts make it

Permalänk
Medlem

okey tack så mycket grabbar men det kommer nog ändå bli en d-500 för jag e itne den typen som håller på med PDA's men brorsan som är lite mer inne på datorer funderar på den han kanske köper den själv ^^

Visa signatur

"Signatur raderad, max tre rader i size 1. Se reglerna". - Vicotnik (The evül one!)

Permalänk

Här är lite bilder på P910i och D500 (+ a925 ) !!

En större bild: http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/P8240061.JPG

Visa signatur

Our life is what our thoughts make it

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evrion
Själv äger jag en P910i, och den äger.. hmm. Kan sitta i bussen påväg hem o kolla på film / vara ute på msn samtidigt (kostar typ 1kr/10min). En film kan man dra ner till 1/10 dels storlek och d blir skitbra kvalle.

Som sagt har den Symbian OS vilket gör att man kan lägga in tonvis med spel, program o dyl. Jag har tex. Doom, Lemmings, Msn klient och en annan Webb Browser..

Rekommenderar p910i starkt..

Jag hade P900an och jag tyckte den var förstor för mina ändamål så jag sålde den, men på den hade jag msn, och surfade upp 400:- på det. var uppe 10 gånger eller nåt sån max 10 min per gång. Har/hade Vodafone. Så vilket super abbonemang har du? Hade även film på den, la in get away in stockholm på ett 32mbs kort, då man kodar om allt till MPEG 4. Men mycket har väll kanske hänt sen p900 men ingen sån för mig igen på ett tag.

Permalänk
Medlem

OM du är ute eftern en MOBIL.. så d500:an LÄTT den e kickass.. + att den har lätt den bästa kameran på markaden nu!

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AdamVonRunesson
Jag hade P900an och jag tyckte den var förstor för mina ändamål så jag sålde den, men på den hade jag msn, och surfade upp 400:- på det. var uppe 10 gånger eller nåt sån max 10 min per gång. Har/hade Vodafone. Så vilket super abbonemang har du? Hade även film på den, la in get away in stockholm på ett 32mbs kort, då man kodar om allt till MPEG 4. Men mycket har väll kanske hänt sen p900 men ingen sån för mig igen på ett tag.

Rättelse (om jag inte redan skrivit d): Jag var ute på msn! Msn kostar ungefär .70 öre i uppkopplingsavgift sen kostar d inget, noll, nada, zero, orka att bara vara inne.. att skicka ett medelande till nån typ "Tjena, kom du ihåg vilka sidor vi skulle läsa till kemin?" kostar cirkus 2-5 öre.

Att vara ute på internett däremot, med standard browsern kostar MASSOR, tanka Opera isf

Har en guide nån stans på detta forum om hur man gör en film till MPEG 4 passande p910i.. Går under namnet FAQ: P910 nått..

Tack

Visa signatur

p910i, iPod 4G 20Gb,

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maiky
OM du är ute eftern en MOBIL.. så d500:an LÄTT den e kickass.. + att den har lätt den bästa kameran på markaden nu!

Och den sämsta mp3-spelaren jag har lyssnat på

Visa signatur

Our life is what our thoughts make it

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stiligamannen
Och den sämsta mp3-spelaren jag har lyssnat på

tur att det inte är en mp3 spelare då, utan en mobil

har t.ex. inte hittat en ända mp3 spelare som över huvud taget går att använda som mobil men hittat en del mobiler som går att använda som mp3 spelare

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maiky
OM du är ute eftern en MOBIL.. så d500:an LÄTT den e kickass.. + att den har lätt den bästa kameran på markaden nu!

Rättelse: Bästa kameratelefonen är utan tvekan SE S700.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
tur att det inte är en mp3 spelare då, utan en mobil

har t.ex. inte hittat en ända mp3 spelare som över huvud taget går att använda som mobil men hittat en del mobiler som går att använda som mp3 spelare

Jo, men jag tycker att Mp3-spelaren i D500 är kass! Ska man ha den så är det för att den är liten, bluetooth, bra display och hyfsat bra kamera!

Visa signatur

Our life is what our thoughts make it

Permalänk

Jag har funderat länge på en P910i. Men jag väntar tills en liknande den kommer med 3G, megapixelkamera och mer utrymme. då ligger dne på mitt skrivbord inom kort.

Visa signatur

Iriver H10 20gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
tur att det inte är en mp3 spelare då, utan en mobil

har t.ex. inte hittat en ända mp3 spelare som över huvud taget går att använda som mobil men hittat en del mobiler som går att använda som mp3 spelare

Men grejen är den att den är helt usel. t.ex min a925 går iaf att använda som mp3-spelare, men den här knappt kan användas för att lyssna på musik på vägen till skolan
p910i däremot. Den går nog att få ganska bra ljud ur med andra snäckor skulle jag gissa på

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Jag använder inte MP3:n, jag lägger bara in MP3:or som ringsignaler, MP3:n är juh en iRiver.. Och jag måste juh säga att D500:ans kamera kickar S700i:ns ass..

http://www.mobile-review.com/review/samsung-d500-camera-en.sh...

På mitten av sidan ungefär jämför dem D500 och S700i

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SimonWeb.se
Jag har funderat länge på en P910i. Men jag väntar tills en liknande den kommer med 3G, megapixelkamera och mer utrymme. då ligger dne på mitt skrivbord inom kort.

motorola A1000 är ju en stark konkurent men med 3G

NiV3Rt: jo, men vad jag försöker säga är att det är en mobil, varför dissa en MOBIL, för att den inte funkar som en mp3 spelare. att jämföra med 925 tycker ja är lite roligt då en mp3 spelare + D500 är mindre än den nallen

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linuz
Rättelse: Bästa kameratelefonen är utan tvekan SE S700.

Kan jag iofs inte riktigt hålla med om...

s700: http://www.mobile-review.com/review/image/samsung/d500/d500ph...

d500: http://www.mobile-review.com/review/image/samsung/d500/d500ph...

källa: http://www.mobile-review.com/review/samsung-d500-camera-en.sh...

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk

Men alltså samsung kan man ju knappt hålla i handen för då tappar man bort den. Bättre med en liten större mobil.

Visa signatur

Iriver H10 20gb

Permalänk
Medlem

haha, så liten är den väl ändå inte

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SimonWeb.se
Men alltså samsung kan man ju knappt hålla i handen för då tappar man bort den. Bättre med en liten större mobil.

Låt mig gissa, du är brunbjörn på fritiden..?

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk

hehe:P Ne men seriöst. den är u nästan för liten.

Visa signatur

Iriver H10 20gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SimonWeb.se
hehe:P Ne men seriöst. den är u nästan för liten.

Nejdå, alldeles perfekt

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benvit
Nejdå, alldeles perfekt

Den är utmräkt att ha och prata i och ha i fickan. men inte ha som typ handdator.

Visa signatur

Iriver H10 20gb

Permalänk

Har en P900 och kan starkt rekommendera både den och förstås efterföljaren P910i.
Den har ju absolut allt! Jag använder den till filmer, musik, internet, msn och att läsa böcker med. Till musik (Ogg )och filmer har jag Koss The plug, öronpropps-modifierad. Ljudet är Superbt! Just det, kom på att jag använder den till att ringa också! "Segheten" som många påpekar är i P900 i princip obefintlig. Den reagerar snabbt och att öppna kalendern tar inte ens en sekund, och detta är en P900 vi snackar om
Storleken har jag aldrig haft problem med, den är så stor i sina användningsområden att man aldrig tänker på de dryga 150 grammen' som ligger i jeans-fickan. BTW, jag är 15 år och har haft telefonen sen begagnad-köpet i September 2004. Jag betalade 3500kr för telefonen så ditt pris på 4000kr för en P910i skulle aldrig jag tveka på. Lycka till med din eventuella P910i!

Permalänk
Medlem

Vad är Comviq GoLive. i Katshings hemsida står det bara Comviq golive och jag hittar inget om det som abonnemang, då är det väl inte abonemang eller? =/

Jag har väntat ett tag på den "olåsta" d-500:an men nu när det står "Lev.datum
ej bekräftat " så blr man lite sur och funderar på andra alternativ då man vill ha mobilen så snabbt som möjligt. va ska man göra?

Visa signatur

"Signatur raderad, max tre rader i size 1. Se reglerna". - Vicotnik (The evül one!)

Permalänk
Medlem

Operatörlåst till Comviq och sen finns alla tex sms/mms/wap inställningar klara i luren.....

Är riktigt sugen på en D500, det enda som talar emot att jag ska dumpa min K700 är att jag kan styra mediaspelaren vid filmtittande

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timppa
Operatörlåst till Comviq och sen finns alla tex sms/mms/wap inställningar klara i luren.....

Är riktigt sugen på en D500, det enda som talar emot att jag ska dumpa min K700 är att jag kan styra mediaspelaren vid filmtittande

okey det är så att jag redan har comviq kontantkort kan jag då byta till den eller måste det just vara det kortet som följer med. Isåfall är det väl itne så dåligt med comviq golive om jag redan har comviq bara det att ajg måste byta nr eller vad tycker ni?

Visa signatur

"Signatur raderad, max tre rader i size 1. Se reglerna". - Vicotnik (The evül one!)

Permalänk
Medlem

Den kostar väl 4300 utan ab och ca 2700 med ab. Elgiganten har den inne iaf enligt deras reklamblad till samma pris.
Du kan använda ditt kort i en Golive-låst telefon......

Fast den ska vara lätt o låsa upp

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilcoo
okey det är så att jag redan har comviq kontantkort kan jag då byta till den eller måste det just vara det kortet som följer med. Isåfall är det väl itne så dåligt med comviq golive om jag redan har comviq bara det att ajg måste byta nr eller vad tycker ni?

följer inget kort med, så du kan gott peta in ditt nuvarande comviq kontantkort. vill man sedan låsa upp den, kan man lämna in den o få det gjort.

har själv en olåst D500. låste upp själv, detta går inte längre, då samsung ändrat kod. utan nu måste man lämna in den. men som sagt, eftersom du har comviq så behöver du inte det.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Tror ni att kamerorna kommer att bli mycket bättre inom snar framtid och kanske ha 3-5 megapixel ?

Visa signatur

Iriver H10 20gb

Permalänk
Medlem

Samsung lanserar en 5MP i år, kolla mobil.se

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"