World of Warcraft tråden!

Permalänk
Medlem

Känns rätt tragiskt att spela för tillfället. Är en lvl 27 Dwarf Hunter och har sprungit runt på rätt stor del av världen redan. Kör visserligen PvE men de känns rätt onödigt att spela mer nu med tanke på att retail kommer så småning om och så försvinner ens karaktär och man blir tvungen att köra i stort sätt samma sak igen.

Vill ha retail nu så man kan börja spela på riktigt!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mozo84
Känns rätt tragiskt att spela för tillfället. Är en lvl 27 Dwarf Hunter och har sprungit runt på rätt stor del av världen redan. Kör visserligen PvE men de känns rätt onödigt att spela mer nu med tanke på att retail kommer så småning om och så försvinner ens karaktär och man blir tvungen att köra i stort sätt samma sak igen.

Vill ha retail nu så man kan börja spela på riktigt!!

Håller med. Jag spelade min Paladin till lvl 15, sedan började jag på ny. Körde med den till lvl 12 för att sedan börja om på nytt igen. Högre levels väntar jag med till retail.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Någon som har lite överlevnadstips för en mage? Jag vet att dom inte ska tåla så mycket, men den känns rätt svårspelad utan en bra tank och det har man inte alltid tillgång till.

Kör frost nu och brukar kasta frostbolt på fiender och när dom kommer i närheten så drar man av en Frost Nova så dom fryser fast i marken. Då backar man en bit och så kastar man Frostbolt på dom tills dom är döda. Är det bästa sättet?

Permalänk
Medlem

tycker att betan e bra jag.. då kan man öva på vilka talents man ska köra på tills retail kommer.. och man kommer levla snabbare när man vet vart grejerna finns.

Inte en chans att man kommer upp över lvl 40 innan final släpps ändå.. inte jag iallfall som bara kan spela cirkus 2 timmar om dagen

edit:
dom startade om normal 9 nu.. aktionerna funkar igen.. wee

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Igår satt jag och spelade wow, är Human - Rogue lvl 12 pvp server, så jag åkte tåg till ironforge, sen sprang jag till en Harbor lite längre upp från ironforge, så åkte jag till kalimdor och kollade hur alverna hade det, sen så sprang jag raka vägen ner till Orgrimmar och lyckades ta mig in där men var rätt så jagad men det var en spännande resa iallafall, ska snart ge ut en bok tror jag =P

Visa signatur

Ja, det ser rätt kört ut för dig, men börja med att berätta allting från början...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rdj
Någon som har lite överlevnadstips för en mage? Jag vet att dom inte ska tåla så mycket, men den känns rätt svårspelad utan en bra tank och det har man inte alltid tillgång till.

Kör frost nu och brukar kasta frostbolt på fiender och när dom kommer i närheten så drar man av en Frost Nova så dom fryser fast i marken. Då backar man en bit och så kastar man Frostbolt på dom tills dom är döda. Är det bästa sättet?

En tråd på usa forumen om mages: http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-mage&t=3...
Kanske hjälper lite.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Nu kommer en fråga som nog många har frågat förut, men jag tar o ställer den jag med.

Finns det någon svensk eller näst intill svensk Guild som tar emot nya medlemmar ?

PM mig isåfall

tack på förhand.

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
En tråd på usa forumen om mages: http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-mage&t=3...
Kanske hjälper lite.

Tackar! Den ska läsas, kan säkert få bra tips där!

Körde lite solo i wetlands nu (lvl 23) och klarar av lvl 23-24mobs utan stora problem på sättet jag kör ovan så det verkar fungera propert. Men får ta och läsa igenom tråden om en stund.

Permalänk

Söker en svensk guild eller klan på PVP server 10

Visa signatur

Ja, det ser rätt kört ut för dig, men börja med att berätta allting från början...

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om denna rogue builden?? är den bra? (aka yojack build)

Assassination Talents (23 points)

Improved Eviscerate - 3/3 points
Increases the damage done by your Eviscerate ability by 15%.

Malice - 5/5 points
Increases your critical strike chance by 5%.

Ruthlessness - 3/3 points
Gives your finishing moves a 60% chance to add a combo point to your target.

Relentless Strikes - 1/1 point
Your finishing moves have a 20% chance per combo point to restore 25 energy.

Lethality - 5/5 points
Increases the critical strike damage bonus of your Sinister Strike, Gouge, Backstab, Ambush, Ghostly Strike, or Hemorrhage ability by 30%.

Improved Instant Poison - 5/5 points
Increases the chance to apply Instant Poison to your target by 10%.

Cold Blood - 1/1 point
When activated, increases the critical strike chance of your next Sinister Strike, Backstab, Ambush, or Eviscerate by 100%.

Combat Talents (2 points)

Improved Sinister Strike - 2/2 points
Reduces the Energy cost of your Sinister Strike ability by 5 Energy.

Subtlety Talents (26 points)

Master of Deception - 5/5 points
Reduces the chance enemies have to detect you while in Stealth mode. More effective than Master of Deception (Rank 4)

Camouflage - 5/5 points
Increases your speed while stealthed by 15%.

Elusiveness - 4/5 points
Reduces the cooldown of your Evasion, Vanish, and Blind abilities by 1 minute.

Initiative - 5/5 points
Gives you a 75% chance to add an additional combo point to your target when using your Ambush, Garrote, or Cheap Shot ability.

Ghostly Strike - 1/1 point
A strike that deals 125% weapon damage and increases your chance to dodge by 15% for 7 seconds. Awards 1 combo point.

Improved Sap - 3/3 points
Adds a 90% chance to return to stealth mode after using your Sap ability.

Improved Cheap Shot - 1/2 point
Reduces the Energy cost of your Cheap Shot ability by 10.

Preparation - 1/1 point
When activated, this ability immediately finishes the cooldown on your other Rogue abilities.

Hemorrhage - 1/1 point
An instant strike that damages the opponent and causes the target to hermorrhage, increasing any Physical damage dealt to the target by up to 3. Lasts 30 charges or 15 seconds. Awards 1 combo point.

Open with imp cheapshot -50e 2 cp's 3 cp's 75% of time with initiative
Hemmorhage -35e 1 cp
Gouge -45e 1cp

Wait 2 secs for energy...

At this point you have 4-5 cp's and have enough energy to cb evis (if you have 5cp's) before your prey EVEN WAKES UP. He has been totally locked down so far. On to the rest of the pwnage...

Blind (they usually dont get far since they are usually slowed from crippling poison although they sometimes run into a mob which is even funnier. Now you are a rogue with a pet haha)
Vanish (if blind failed you can then just sneak away unscathed depends on how much life opponent has left)
Cheapshot again after a few secs to get engen full
Hemmorhage
Gouge
Prep
(A this point most cloth wearers are so close to death I dont even have to use prep btw.)
5 point evis again! (75% of time)

For the big boys vanish another time cheapshot and just duke out there remaining sliver of life or blind em again heheh. Havent even used thistle or evasivness yet but those are available too.

I have practiced with this setup and the energy use works out perfect, which is the problem I see with too many other builds. Low energy will have you sitting there mashing buttons hoping that you swing but meanwhile you are being feared or rooted, or bashed to hell. Arguements can be made. What about seal fate? What about combat? Hey thats what makes the rogue a special class is that Blizz made a really fun character to spec in different ways and the other builds that I have seen are tempting and fun to play as well. I am just saying, if a balanced rogue who excels in PVP and is great for instance runs and can solo well and can pretty much ONWZ JOOO (sorry im tired) and solo same level elites and duel 1vs1 incredibly well against all classes sounds like the rogue you want........then have fun using the Yojack Build (trademark,copyright,all rights reserved 2004

Permalänk

Det ser ut som början på min build. Osiris har ett par andra förslag på builds också som funkar bra.

http://rogue.worldofwar.net/modules.php?op=modload&name=Secti...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carl-Johan
Yojacks build...

Den ses av många som den ultimata builden, grymt bra. Dränerar energi och kombo-points på ett ultimat sätt.

Permalänk

I vilken ordning ska man placera ut sina points? På buildsen står det bara X antal points/kategori etc men inte i vilken ordning. Det kan ha ganska avgörande betydelse.

Permalänk
Medlem

Körde igenom Deadmines igår, som horde, var redigt jävla skoj måste jag säga, hälsade på massa humans och kompisen gjorde en lägereld vi satt vid ett tag.

Synd att man inte har några quests där nere. Vi fick dock två blåa drops, 'Emberstone Staff', en trevlig stav, samt defias-armorn (leather).

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

närmar mig lvl 20 nu
hur svår är questen för den dära hammarn jag har hört så mycket gött om?
kan man göra den solo med en lvl 20 pala så att säga.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Körde igenom Deadmines igår, som horde, var redigt jävla skoj måste jag säga, hälsade på massa humans och kompisen gjorde en lägereld vi satt vid ett tag.

Synd att man inte har några quests där nere. Vi fick dock två blåa drops, 'Emberstone Staff', en trevlig stav, samt defias-armorn (leather).

Den rustningen är grymt fin.

Permalänk
Medlem

Kan Paladins?

Kan Paladins kör med 2st enhanssvärd??

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Re: Kan Paladins?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
Kan Paladins kör med 2st enhanssvärd??

Nej

Visa signatur

| Core2 Duo 3Ghz | 4 GB Corsair RAM | Gainward 8800GTX 768MB | Chieftec LCX | 150GB Raptor | MSI P35 | Benq FP937s+ |

Permalänk
Medlem

ok, då forsätter jag med 2handssvärd, eller tjänar man mer på ett litet sämre en handssvärd och en bra sköld, är level 17 och har strax över 1000i armor

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Det är väl mera en smaksak

Visa signatur

| Core2 Duo 3Ghz | 4 GB Corsair RAM | Gainward 8800GTX 768MB | Chieftec LCX | 150GB Raptor | MSI P35 | Benq FP937s+ |

Permalänk
Medlem

jag har kört med enhands svärd + sköld ett tag.. Man tappar ganska mycket armor med 2 hands.. men paladinen kan ha så fet armor tillslut så ja tror inte de gör så mycket.

har kanske 1400 armor med skölden och damage reduction på 40% mot en lvl 19 gubbe. När ja tar bort skölden får jag 30% reduction. Men fet damage

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

lite offtopic med iallafall

Ganska intressant att se hur många svar det är i den här tråden, är över 10k nu.

Rekord för en swec tråd kanske?

Såg bara det när jag surfade förbi. )

Mvh,
Viper

Permalänk
Medlem

någon som vet om sina karaktärer försvinner från den nuvarande servern man spelar på om man byter till en annan server?
ville bara prova tauren å lite andra raser innan retail sätter igång

Citat:

Ursprungligen inskrivet av viper@god
lite offtopic med iallafall

Ganska intressant att se hur många svar det är i den här tråden, är över 10k nu.

Rekord för en swec tråd kanske?

Såg bara det när jag surfade förbi. )

Mvh,
Viper

Blizzard.. vad mer kan man säga?

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk

Jag undrar var man kan tanka ner cosmos så att interfacen får lite nya spännande funktioner. Ser på google att det finns massa olika versioner och möjligheter och skulle vilja veta vilken cosmos version som är bäst och vart man kan tanka den

Visa signatur

Chieftech Miditower Alu ¤ Abit NF7-S rev 2.0 ¤ XP2500+ Barton 11x200~2221MHz 3200+ ¤ 2x512 Corsairs DDR TWINX1024-3200XL ¤ Hercules Radeon 9800 PRO ¤ Western Digital Raptor 10 000rpm ¤ Seagate Barracuda 200GB ¤ Seagate Barracuda 160GB¤ Hyundai Q17+ TFT 17

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
någon som vet om sina karaktärer försvinner från den nuvarande servern man spelar på om man byter till en annan server?
ville bara prova tauren å lite andra raser innan retail sätter igång

Det ska bara vara att hoppa runt på alla servers du känner för ... dock så är det så att på US versionen är det max 10 gubbar/server o max 50 totalt/konto

edit: Cosmos hittas på www.cosmosui.org

Permalänk
Legendarisk

Jag stod och fiskade i Elwynn när den här killen dök upp ur vattnet. Trodde att det var helt kört då men han lät bli att slå ihjäl mig som tur var.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biber
http://biber.ath.cx/wow02.jpg

Jag stod och fiskade i Elwynn när den här killen dök upp ur vattnet. Trodde att det var helt kört då men han lät bli att slå ihjäl mig som tur var.

haha klockrent

Permalänk
Medlem

Vad sjutton är det för fel på Cosmos, eller kanske är en feature.
Jag kan inte klicka med musen men jag kan röra den, antar att jag tryckt in 2 knappar på samma gång...
Jag kan inte heller läsa eller skriva i General chat (kanske inte i någon, inte sett någon som skrivit i den vanliga heller..)
Någon som vet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biber
http://biber.ath.cx/wow02.jpg

Jag stod och fiskade i Elwynn när den här killen dök upp ur vattnet. Trodde att det var helt kört då men han lät bli att slå ihjäl mig som tur var.

Alliance territory, han kan inte anfalla dig där.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Legendarisk

Beengalas: Aha, trodde att han kunde slå ihjäl mig som han ville där.

Visa signatur

Abstractions all the way down.