Permalänk
Medlem

Dekoda digital-tv gratis?

Läste för ett bra tag sen att det fanns programvara som kunde dekoda digtal-tv signaler, dvs få möjlighet att titta alla kanaler som du tar emot, inte bara de fria markbudet sända kanalerna.
Så nu undra jag om det finns någon som kan lite mer om det här och kan ge lite tips på vart man kan läsa mer, tips på mottagare till datorn (pci-kort?) och programvara som kan vara nyttig.
Tacksam för all hjälp

Permalänk

Re: Dekoda digital-tv gratis?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rufio
Läste för ett bra tag sen att det fanns programvara som kunde dekoda digtal-tv signaler, dvs få möjlighet att titta alla kanaler som du tar emot, inte bara de fria markbudet sända kanalerna.
Så nu undra jag om det finns någon som kan lite mer om det här och kan ge lite tips på vart man kan läsa mer, tips på mottagare till datorn (pci-kort?) och programvara som kan vara nyttig.
Tacksam för all hjälp

man får säkerligen inte diskutera sånt här...det enda sättet att ta emot kodade boxerkanaler är med abbonemang...

Visa signatur

Abit NF7-S | xp1700+@2212MHz | 512MB DDR333+DDR266@369MHz i DualDDR | Ati Radeon 9800SE AIW |
4G iPod 20GB | Nec e616 & Motorola A925 & Motorola E1000 | Nintendo DS

Permalänk
Medlem

Varför skulle man inte få tala om d ? D är fortfarande HELT lagligt att köpa och använda piratkort.

Visa signatur

AMD 3200+, 1024mb Ram, Sapphire Radeon 9800 PRO Atlantis, Arctic Cooling Copper Silent 2TC, Logitech Z-2200 2.1 THX

Permalänk
Medlem

och framförallt tillåtet att tala om det.

Visa signatur

MacBook 2.0 C2D, Samsung 226bw and I love it.

Permalänk
Medlem

är det lagligt?!

Permalänk

jo jag håller med er om att det inte borde vara olagligt, men brukar inte satellit/kabelbolagen vara ganska bra på att stänga ner websidor som handlar om detta?

Visa signatur

Abit NF7-S | xp1700+@2212MHz | 512MB DDR333+DDR266@369MHz i DualDDR | Ati Radeon 9800SE AIW |
4G iPod 20GB | Nec e616 & Motorola A925 & Motorola E1000 | Nintendo DS

Permalänk
Medlem

Ja jag vet inte om det är helt olagligt, nog en sån där fin gråzon
Men om tråden anses olämplig får den väl låsas, men annars så är jag som sagt väldigt intresserad av att veta mer, tror säkert det finns fler än jag som är det.
Såg ett pci-kort på clas ohlson för 1000:-, ganska överkomligt om man får en massa bra kanaler.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rufio
Ja jag vet inte om det är helt olagligt, nog en sån där fin gråzon
Men om tråden anses olämplig får den väl låsas, men annars så är jag som sagt väldigt intresserad av att veta mer, tror säkert det finns fler än jag som är det.
Såg ett pci-kort på clas ohlson för 1000:-, ganska överkomligt om man får en massa bra kanaler.

finns som sagt inget publikt sätt att ta emot boxer kanaler på annat sätt än med abbonemang, det har varit så sen i somras nångång...

Visa signatur

Abit NF7-S | xp1700+@2212MHz | 512MB DDR333+DDR266@369MHz i DualDDR | Ati Radeon 9800SE AIW |
4G iPod 20GB | Nec e616 & Motorola A925 & Motorola E1000 | Nintendo DS

Permalänk
Medlem

Det finns massor att läsa på www om du orkar söka.
Det är dock inte så enkelt som att köpa ett TV-kort o sätta igång. Det är idag endast Canal Digital som går att koda av med piratmetoder.

Permalänk
Medlem

Jo jag har såklart googlat, men tycks inte hitta rätt ord för att hitta vad jag söker. Any point directions?
Fast har ju redan Canal digital abb så egentligen ingen större mening, mer än att det är kul

Permalänk

har köpt ett x-cam baserat modul från utlandet.. har skitmånga kanaler som man kan se gratis, bl a multivision paketet å massa snusk... har inte ens hunnit gå igenom alla kanaler faen å jag kollar bara på hotbird.. finns me andra ord hur mkt kanaler som helst..rekommenderas

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lasse_legosoldat
har köpt ett x-cam baserat modul från utlandet.. har skitmånga kanaler som man kan se gratis, bl a multivision paketet å massa snusk... har inte ens hunnit gå igenom alla kanaler faen å jag kollar bara på hotbird.. finns me andra ord hur mkt kanaler som helst..rekommenderas

Berätta mer!

Vad behöver man för utrustning, vad köpte du, var köpte du det?

Visa signatur

Acer Aspire 1362WLC : Mobile AMD Sempron 2800+ 1,6 Ghz : 512MB : 40GB : 15.4" WS

Permalänk
Medlem

Är ni helt säkra på att detta inte är olagligt? hade jag ingen aning om

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lasse_legosoldat
har köpt ett x-cam baserat modul från utlandet.. har skitmånga kanaler som man kan se gratis, bl a multivision paketet å massa snusk... har inte ens hunnit gå igenom alla kanaler faen å jag kollar bara på hotbird.. finns me andra ord hur mkt kanaler som helst..rekommenderas

Finns dom att köpa i sverige?

Är det lagligt?

Visa signatur

[XP2400+ 2,0ghz] [2x256mb DDR ram] [80gb WD] [EPoX 8K9AI Moderkort] [GeForce 4MX] [NEC 2500 8x]

Permalänk

man behöver en satellitmottagare med CI (common interface) plats och x-cam baserad modul (CAM). Jag köpte x-dream från Turkiet, en "förbättrad" variant av x-cam. Man behöver inte tanka ner koder å sånt hela tiden å då får man en hel del kanaler (alltså funkar utan kort!). Bl a multivision paketet och tps mm.. en hel del snusk oxå kostade runt 1000kr för modulen + ett programmerare (ifall man vill programmera om modulen i framtiden) och kabel. Finns å köpa i Sverige dock dyrare. Tror ej att x-dream finns men x-cam baserade moduler finns det vet jag iaf.. såg på nån sat-shop-sida.. kan återkomma om jag hittar sidan igen...

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Medlem

Allt som lasse_legosoldat gör går att göra mjukvarumässigt i en dreambox...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jymdis
Allt som lasse_legosoldat gör går att göra mjukvarumässigt i en dreambox...

det stämmer.. fasikens att man inte har råd med sånt

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lasse_legosoldat
man behöver en satellitmottagare med CI (common interface) plats och x-cam baserad modul (CAM). Jag köpte x-dream från Turkiet, en "förbättrad" variant av x-cam. Man behöver inte tanka ner koder å sånt hela tiden å då får man en hel del kanaler (alltså funkar utan kort!). Bl a multivision paketet och tps mm.. en hel del snusk oxå kostade runt 1000kr för modulen + ett programmerare (ifall man vill programmera om modulen i framtiden) och kabel. Finns å köpa i Sverige dock dyrare. Tror ej att x-dream finns men x-cam baserade moduler finns det vet jag iaf.. såg på nån sat-shop-sida.. kan återkomma om jag hittar sidan igen...

På vilket sätt använder du din dator i det hela? Trådskaparen undrar ju hur han ska se på kodade digitalkanaler i sin dator...

Hur som helst, har jag fattat rätt om jag påstår att allt jag behöver är en parabol, en mottagare som har common interface (exempelvis Nokia Mediamaster 110 S) och en x-cam baserad modul (exempelvis x-dream)?

Visa signatur

Acer Aspire 1362WLC : Mobile AMD Sempron 2800+ 1,6 Ghz : 512MB : 40GB : 15.4" WS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kahane
På vilket sätt använder du din dator i det hela? Trådskaparen undrar ju hur han ska se på kodade digitalkanaler i sin dator...

Hur som helst, har jag fattat rätt om jag påstår att allt jag behöver är en parabol, en mottagare som har common interface (exempelvis Nokia Mediamaster 110 S) och en x-cam baserad modul (exempelvis x-dream)?

japp, och lite tålamod Datorn kommer i bilden ifall man ska konvertera&uppgradera modulen. Har du inte redan en satellitmottagare och antenn å sånt rekommenderar jag dig att satsa på dreambox, speciellt om du är tekniskt kunnig.

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Hedersmedlem

Lagligt? Kanske, men vi tillåter inte trådar om det i vilket fall som helst. Vill du ha hjälp med sånt får du vända dig nån annanstans

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor