Rätt många företag EA har köpt upp..

Permalänk
Medlem

Rätt många företag EA har köpt upp..

Origin
Maxis
Bullfrog
Tiburon
Criterion
Studio 33
Black Box Games
Dreamworks Interactive
NuFX, Inc
Westwood Studios

fan ta dom

Permalänk
Medlem

"EA Games, Challenge everything"

Passar ju ganska bra på hur dem utamanar andra företag...

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MsPaint
"EA Games, Challenge everything"

Passar ju ganska bra på hur dem utamanar andra företag...

Köper upp != utmanar hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LotiX
Köper upp != utmanar hmm

Woooooow, C-syntax!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

fan va jag hatar EA.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk

En bild säger mer än tusen ord.

Visa signatur

Varge gång du spelar ut2003/2004 dödar Gud en cs-nörd!
Den som har sett mest anime innan han dör vinner!

Permalänk

EA - Lets buy everything

Permalänk
Medlem

Spelar väl inte så stor roll störe företag mer pengar like med bättre spel.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Vad gör dom när dom har köpt upp dom då?

Visa signatur

60 Rogue @ Vek'nilash 60 Druid @ Zenedar (Nerlagd) 60 Rogue @ Zenedar (Nerlagd) Notebook: Dothan 2GHz | 1024MB 400MHz RAM | GF 6800 Go 256MB | 17" TFT | Server: AMD Athlon64 3200+ 939 0.09 | 2x Corsair Value 512 DDR400 Dualmode | Seagate 1x 250GB 1x 200GB S-ATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Spelar väl inte så stor roll störe företag mer pengar like med bättre spel.

Knappast. EA's spel är så överreklamerade så de blir dåliga. Enda bra spel jag sett från EA är NFSU2 och C&C:Generals. Men liksom, efter att Westwood blev uppköpt så blev C&C helt annorlunda. Vad hände med Allies vs Soviets, eller Nod vs GDI.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Jo, dom är väldigt stereotypa och tråkiga, kan i min mening gämföras lite med "dagens Disney" inom filmvärlden.

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LotiX
Köper upp != utmanar hmm

menar mer företag som precis kommit in i branshen.. dem blir ju direkt utamanade av dem stora nissarna att visa upp stora och häpnadsväckande resultat på kort tid. Annars så blir dem bortglömda nästan direkt och kan då köpas för ett hyggligt pris av större företag med intresse och pengar

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Knappast. EA's spel är så överreklamerade så de blir dåliga. Enda bra spel jag sett från EA är NFSU2 och C&C:Generals. Men liksom, efter att Westwood blev uppköpt så blev C&C helt annorlunda. Vad hände med Allies vs Soviets, eller Nod vs GDI.

Finns en del till bra titlar,dessa är de bästa CoD & Moh

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Spelar väl inte så stor roll störe företag mer pengar like med bättre spel.

Har du hört talas om konkurrens? - Konkurrens mellan företag gör att företag måste söka nya lösningar som förbättrar produkten.

Större konkurrens = Bättre spel, bättre priser.

Permalänk
Gäst

om ea köper allt kan dom lansera vad som hellst till vilka priser som hellst....

Permalänk
Testpilot

Nån som vet hur det blev med DICE? EA skulle ju köpa upp dom med.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Spelar väl inte så stor roll störe företag mer pengar like med bättre spel.

ha ha ha.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk

Har ni glömt bort Microsoft?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Nån som vet hur det blev med DICE? EA skulle ju köpa upp dom med.

Read and weep: http://www.gamespot.com/news/2005/01/25/news_6117061.html . Förvänta er inget mer från DICE än Battlefield- och Rallisport-uppföljare samt expansioner fram tills dess att EA bestämmer sig för att flytta in dem i det egna företaget. Om ni tycker jag låter pessimistisk så läs listan längst upp i tråden igen på deras tidigare offer.

Permalänk
Medlem

Först _nu_ har vissa märkt att stora företag gärna köper upp mindre företag... knappast nått nytt. För det andra så är det knappast många företag, många av de företagen på listan har ju aldrig haft någon vidare ekonomi och skulle säkert konkat med all konkurens idag.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Moderator
Testpilot

Luktar lite Microsoft av det hela.

Ett sätt att bli av med konkurrens är helt enklet att köpa upp konkurrensen. Finns en bra sak med det hela och det är att mindre företag får ett större företag att falla tillbaka på. Blir mindre chansningar då. I och för sig så tror jag ju att många lämnar företagen när dem blir uppköpta, EA har ju aldrig varit så spännande när det gäller spel. Kommer ihåg den gamla goda tiden när dem höll sig till NHL.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Ju flera utveklare och licencer EA köper, ju mera spännande blir deras spel. Jag håller fortfarande Sim City väldigt varmt om hjärat, kanske mest av alla spel-serier och det har verkligen inte blivit sämmre, inte ännu så länge.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

'ORKA BRY SIG'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza

Finns en del till bra titlar,dessa är de bästa CoD & Moh

:s? Nääh? EA släppte väl inte CoD? :s

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timerx
'ORKA BRY SIG'

Att du ens bryr dig att skriva i denna tråden. *SPAM*

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Har inte dom köpt upp blizzard också?
Det är mest sorgligt enligt mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Friippe
Har inte dom köpt upp blizzard också?
Det är mest sorgligt enligt mig.

Du kan spara dina tårar, Blizzard, Valve och Id är nog de sissta att bli uppköpta...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Avstängd

Ea kan ju nästan inte göra bra spel de spottar ju ästan ut ett nytt spel i timmen . )= (sarkastisk komentar)

Visa signatur

anime aeger o inga andra skitåsiktär

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone

Knappast. EA's spel är så överreklamerade så de blir dåliga. Enda bra spel jag sett från EA är NFSU2 och C&C:Generals. Men liksom, efter att Westwood blev uppköpt så blev C&C helt annorlunda. Vad hände med Allies vs Soviets, eller Nod vs GDI.

Vaddå? ett nytt spel i C&C-serien?
Det var icke så många som klagade på Red alert när det kom då det icke var GDI och NOD. Precis som Red alert på sin tid har man börjat om, jag hopppas på Generals 2 och sedan ytterliggare ett nytt spel med färska idéer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av addeee
om ea köper allt kan dom lansera vad som helst till vilka priser som hellst....

Vid den redan grova piratkopieringen tror jag icke EA kommer att börja höja priserna på sina spel.

Personligen tycker jag EA är ett företag som har lyckats bra, de har släppt några bra titlar och sedan haft råd att köpa företag. Vet icke hur det är med EA men de har väl varit små ett tag också. Varför skälla på ett företag som det går bra för, de ligger i en hård bransch där det är viktigt att ligga framför konkurransen.

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk
Medlem

Jag tycker med att de som bara klagar på EA (mycket för detta med DICE nu då) skall tänka till en gång igen. Det är många bra spel EA har under sina vingar och det är en sjuk hög bra licencer som de har med. Det är ju inget som pekar på att det aldrig kommer komma ett Real-CNC eller RA igen, dessutom var Generals en väldigt bra del i CNC serien, klockren får man nästan säga. Sedan så är det också så att de kan med lätthet flytta material mellan olika utvecklare, t ex så använder ju Battle for Middle Earth samma motor (SAGE) som Generals gör, det kostade knappast utvecklarna något att få använda den eftersom den ägs av EA som släppte båda spelen.

Visa signatur

gotta go fast