Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rune (PC-Direct)
det är iso-filer (images), så du skall bränna ut dem på cd-skivor (burn image heter det i nero, vet inte med andra program), med ett brännarprogram. Sen skal du reboota med den cd'en i (och sätta den bärbara till att boota på cd före hårddisk).

ursäkta om jag frågar dumma frågor nu. Men vad gör det för skillnad om man t.ex installer ny firmware for HD? Mindre felkorrigering?

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk

Var de inte att en del hårddiskar ticka? som de ev råde bot på?

Visa signatur

Stefannorr: Dell 9300-1,86 ghz-1024 -60 GB/7200-NEC 6500-Nvidia Geforce 256 mb-17 WXGA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stefannorr
Var de inte att en del hårddiskar ticka? som de ev råde bot på?

Och det betyder att för varje iso-fil man laddar hem som update, så måste man bränna en skiva och boota med den, även om filen i fråga bara är 10mb stor?

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

jo

Visa signatur

MacBook 2.0 C2D, Samsung 226bw and I love it.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janav
Och det betyder att för varje iso-fil man laddar hem som update, så måste man bränna en skiva och boota med den, även om filen i fråga bara är 10mb stor?

Du kan ju bränna på RW ifall du vill spara in de där 3 kronorna för en tom skiva.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janav
Samma config fast 1,8 och utan batteri och kabelset :).

Gelan: om du vill, skriv några första intryck och en liten recension. Jag är särskilt nyfiken på ljudkvalitén på den, om den är bättre en vanligt för en laptop och så :).

Första intrycket av min Znote 4200.

Super. Tycker den verkar perfekt på alla sätt. Har just instalerat Xp och fixat allt som ska fixas.

Enda lilla saken jag skulle kunna klaga på är musknappara som känns lite "sunkiga" men det är nog bara en vanesak, kanske slits de in lite.

Kanske kommer ett större utlåtande imorgon då jag vet mer.

Jo just ja, ljudet. pga sovande flickvän så kan jag inte testa så mkt. Men det lilla jag har testat låter mkt bra. Mycket och bra ljud.

Visa signatur

MacBook 2.0 C2D, Samsung 226bw and I love it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelan
Första intrycket av min Znote 4200.

Super. Tycker den verkar perfekt på alla sätt. Har just instalerat Xp och fixat allt som ska fixas.

Enda lilla saken jag skulle kunna klaga på är musknappara som känns lite "sunkiga" men det är nog bara en vanesak, kanske slits de in lite.

Kanske kommer ett större utlåtande imorgon då jag vet mer.

Jo just ja, ljudet. pga sovande flickvän så kan jag inte testa så mkt. Men det lilla jag har testat låter mkt bra. Mycket och bra ljud.

låter ju kanon. Nu vill jag ju ha min ;).

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Jag beställde två st 4200 terminator tisdag 25:e jan. Nu är det tisdag 1:a feb och än har de inte kommit. Rune skrev "Dina nya Notebooks förväntas levererad från Zeptos fabrik ca 3-5 arbetsdagar från vi fick din order, tyvärr kan vi inte ge dig ett mer exakt leveransdato." så det tar väl ett tag innan de dyker upp. Beställde samtidigt några prylar från datorbutiken. Vore ju en skräll om de prylarna skulle komma före datorerna!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moonroy
Jag beställde två st 4200 terminator tisdag 25:e jan. Nu är det tisdag 1:a feb och än har de inte kommit. Rune skrev "Dina nya Notebooks förväntas levererad från Zeptos fabrik ca 3-5 arbetsdagar från vi fick din order, tyvärr kan vi inte ge dig ett mer exakt leveransdato." så det tar väl ett tag innan de dyker upp. Beställde samtidigt några prylar från datorbutiken. Vore ju en skräll om de prylarna skulle komma före datorerna!

Eller så har posten problem ;). Men men...man håller väl tummarna :).

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Jag bestälde den 21:a, fick min igår. Heja Posten.

Visa signatur

MacBook 2.0 C2D, Samsung 226bw and I love it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moonroy
Jag beställde två st 4200 terminator tisdag 25:e jan.

Jag beställde en st Znote 4200 på fredagkvällen den 21e januari. Paketet är nu skickat och finns här i stan någonstans. Kan troligtvis hämta ut den ikväll.
Fick samma meddelande som dig.

Edit: Hämtade ut den idag :). Kör in XP på den just nu.

Permalänk
Medlem

Är det någon av er som uppdaterat firmware:n till Hdd:n? Hittar den inte på FTP:n.

Någon som har uppdaterat bios eller ngt annat i den?

Visa signatur

MacBook 2.0 C2D, Samsung 226bw and I love it.

Permalänk

Jag har uppdaterat firmware till min Hdd, den ligger inne under bios.

Visa signatur

Allt jag skriver härinne är mina personliga tankar, och inte vad PC-Direct officiellt menar.

Permalänk
Medlem

Ok, laddat ner, brännt och bootat, nu är det bara svart oh händer inget. har väntat 1min. Väntar ett tag till.

EDIT: Startade om och försökte igen, efter lite stök så gick det.

Visa signatur

MacBook 2.0 C2D, Samsung 226bw and I love it.

Permalänk
Medlem

Beställde 25:e jan. Datorerna skickades den 1:a februari. Framme den 2:a februari. Tyvärr slarvade posten bort dem men de dök upp i fredags iaf.

Musknapparna är inte nåt vidare. Skärmen var svår att justera in för färgerna, det blev inte helt bra. För övrigt är jag helnöjd med den än så länge, den är snabb och tyst och inte alltför tung.

Förresten, det där med batteritiden... Skulle det inte vara med nåt program som justerar CPU-hastigheten baserat på hur mycket som behövs och på så sätt få batteriet att räcka längre?

Permalänk
Medlem

Beställde för exakt en vecka sedan nu. Hoppas den kommer denna veckan :).

får man meddelande/kolli då de skickat den?

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Japp, det kom ett mejl med kollinummer.

Permalänk
Medlem

segt isf. väntat en vecka och inget kolli :).

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk

Har precis kollat med fabriken, och dem har mycket bråttom.

De kampanjer vi hade som slutade den 31 januari hade riktigt många "deadline beställningar", vilket tyvärr betyder att beställningar från d. 29 och fram inte kan komma iväg lika snabbt som fabriken brukar hinna med det.

Visa signatur

Allt jag skriver härinne är mina personliga tankar, och inte vad PC-Direct officiellt menar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rune (PC-Direct)
Har precis kollat med fabriken, och dem har mycket bråttom.

De kampanjer vi hade som slutade den 31 januari hade riktigt många "deadline beställningar", vilket tyvärr betyder att beställningar från d. 29 och fram inte kan komma iväg lika snabbt som fabriken brukar hinna med det.

aah. Då förstår jag. Beställde min den 31 januari, på morgonen. Så jag antar att jag är en av de verkliga "deadline"personerna :). Då behövs inte mailet från i morse besvaras. Skickade mail ang. frågor om kolli etc, men det besvarades ju här.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Jag la in SpeedswitchXP på min 4200 Terminator, det ligger och bromsar CPU:n när den inte används. Funkar finfint.

Permalänk
Medlem

mn gå ner till 600Mhz utan ngt prgm.

Visa signatur

MacBook 2.0 C2D, Samsung 226bw and I love it.

Permalänk

Jag har upptäckt en liten märklig sak med min dator. När jag har
strömmen inkopplad så lugnar processorn ner sig när den ges
tillfälle. Det sitter en 1800 mhz i och den går ner till 600 för att
vila.

Om jag däremot sitter och skriver eller småsurfar lite utan sladd
så ligger den stabilt och tar i på 1.79 ghz! Borde den inte vara
ännu kvickare att klocka ner när den går på batteri? Finns det
kanske någon inställning att pilla med som jag inte hittat än?

Jag har en Zepto 4200 med XP Pro i.

Visa signatur

skrivihop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boo
Jahapp. Då har man beställt en 4200. Porrigt.

2GHz Intel Centrino
1024MB PC3200
60GB 7200 RPM
DVD-RW Dual
Kabelset för TV-ut
Extra batteri

18,671:-

Hoppas att den håller upp till förväntningarna. Och hoppas att jag får min 24-månaders avbetalning beviljad.

RÄTTELSE:
Då har man beställt en inte lika porrig 4200 på postförskott istället.

1,6GHz Intel Centrino
1024MB PC3200
60GB 7200 RPM
DVD/CD-RW
Kabelset för TV-ut

14,103:-

Har alla burkar i 4200-serien aluminium ram?

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boo

Har alla burkar i 4200-serien aluminium ram?

Ja det har dem.

Visa signatur

Allt jag skriver härinne är mina personliga tankar, och inte vad PC-Direct officiellt menar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rune (PC-Direct)
Ja det har dem.

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att köpa antingen en 4200 eller en 4060. Räcker det med 1,6Ghz? Är det någon stor skillnad mellan dem om man bortser från grafiken? Vad är det för skillnad på 4200 extrem value 2 och 4200 power?

Är det någon som har haft pixelfel på sin Zepto? och hur är policyn?

Visa signatur

Zepto Znote 4200 Centrino 1,8 1024mb

Permalänk

vad skall du använda den till? För krav till processor beror på användningsområde.

Skillnaden på 4060 och 4200 är också skärm och vikt och batteri.

skillnaden på 4200 power och Xtreme Value II är, att vi har kampanj på Xteme Value II, och den därför nog vill vara lite billigare i de flesta konfigurationer.

Vi hos Pc-Direct har haft én kund med pixelfel (som jag känner till) i de sista par månaderna, men om det finns fler som har pixelfel, men som inte ringer el. skriver till oss, det vet jag inte.

Vår Policy är 3 pixlar ialt, el. 1 pixel i en 2*2 cm fyrkant i centrum.

Visa signatur

Allt jag skriver härinne är mina personliga tankar, och inte vad PC-Direct officiellt menar.

Permalänk
Medlem

Ok, bra att det inte verkar vanligt med pixelfel. (har reklamerat 3 hp med pixelfel). Vore en mardröm att packa upp sin nya och upptäcka en död pixel igen...

Jag hade tänkt att använda den till spel som heroes4 (5 när det kommer), sims2, doom3, lite 3d-modellering i pro E (ej wildfire) och kolla på kort. Jag funderar på att beställa en Xtreme Value 2 med 512 mb pc3200 och 60mb 7200rpm. Räcker det då med 1,6?

Visa signatur

Zepto Znote 4200 Centrino 1,8 1024mb

Permalänk
Medlem

Kanske är helt ute och cyklar men jag hittar inget om mickingång?

Finns zepto bara på nätbutikerna? Skulle vilja peta på en på ngn affär före jag beställer

Visa signatur

{fujitsu siemens amilo 1630}{amd 64 3000+}{ATI MOBILITY Radeon 9700 128 mb}{1024 Mb}{60 gb hdd}