Ska man kräva pengarna tebax ? [ WoW ]

Permalänk
Medlem

Håller med, jag ska också kräva mina 0 kr tillbaka!

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Det var extremt överbefolkat i FB. Alla samlades ju i storstäderna.

Visa signatur

Citera om du vill ha ett svar. Tack.

Permalänk
Medlem

Jag kände bara lagg nu på slutet när 1414124214 monster kom Har varit jäkligt bra annars, 50-130 ms konstant

Permalänk
Medlem

Någon som har hört hur blizzard ska ordna med servrarna för WoW Europe då?

Permalänk
Medlem

Jag har spelat us closed, open, eu closed, open. Kan säga att EU har varit MYCKET värre en us ... Vi hade raids i us och det laggade in på samma vis. Visst hade jag hög ping men det flöt på. I euro är det verkligen inte samma fel, det verkar precis som att hårdvaran inte pallar med trycket.. men dock är pingen under 100 även fast det är 20+ seconds delay på allt man gör. Det är antingen dom franska serverar administatorerna som ej har kompetensen att configurera dessa cluster lika bra som usa eller så har dom inte samma hårdvara. Vad det en är tycker jag det är HELT ospelbart så fort det blir en raid, och jag tycker ej man kan ta betalt för den tjänsten. Om det laggar lika mycket i retail så lär jag spela us retail istället eller helt enkelt bara skita i det..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dakke
Jag har spelat us closed, open, eu closed, open. Kan säga att EU har varit MYCKET värre en us ... Vi hade raids i us och det laggade in på samma vis. Visst hade jag hög ping men det flöt på. I euro är det verkligen inte samma fel, det verkar precis som att hårdvaran inte pallar med trycket.. men dock är pingen under 100 även fast det är 20+ seconds delay på allt man gör. Det är antingen dom franska serverar administatorerna som ej har kompetensen att configurera dessa cluster lika bra som usa eller så har dom inte samma hårdvara. Vad det en är tycker jag det är HELT ospelbart så fort det blir en raid, och jag tycker ej man kan ta betalt för den tjänsten. Om det laggar lika mycket i retail så lär jag spela us retail istället eller helt enkelt bara skita i det..

hoppas EU tar USA och kör den så vi får lite flyt för jag vill f**n inte betala för lagg

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Jag tror man alltid får räkna med lite strul när det är sådana här stora projekt som ska sättas igång...

Men självklart så siktar dom på att spelet ska bli spelbart så snabbt som möjligt.
Andledningen att dom har haft dessa betatester är att dom ska kunna eliminera saker som lagg och att stresstesta servrarna och se vad dom klarar av.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Permalänk

Har bara spelat SWG tidigare och lite Project Entropia(när de släpptes), och samma problem existerade där. Inte läst så mycket om de andra MMORPG som finns, men gissar att man dras med samma problem där också. Alternativet för er som inte klarar av detta är ju att vänta 5-7 år när nån server-tillverkare har gjort nån über-server.....

Permalänk
Medlem

Klart du ska ha pengarna tillbaka! När du ändå håller på gå tillbaka med din dator också för den klarar uppenbarligen inte av att spela spel och det måste ju gå på garanti.

*Dunkar våldsamt huvudet i väggen så blodet skvätter*
dumdumdumdumdumdumdumdumduuuuuuuuuuuuuuum

Har inte haft några vidare problem med lag. I söndags när det raidades hit och dit i desperation så laggade det en del men det lär säkerligen optimeras ytterligare.

Visa signatur

---------------------------------------------
AMD XP2800+, 768 MB DDR, Radeon 9800XT, Win XP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olof N
Klart du ska ha pengarna tillbaka! När du ändå håller på gå tillbaka med din dator också för den klarar uppenbarligen inte av att spela spel och det måste ju gå på garanti.

*Dunkar våldsamt huvudet i väggen så blodet skvätter*
dumdumdumdumdumdumdumdumduuuuuuuuuuuuuuum

Läs hela tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RozZy
Vad är Battlegrounds som alla snackar om?

battlegrounds e... se skjälv http://www.worldofwarcraft.com/pvp/battlegrounds.html

Visa signatur

Gnom mage lvl 24 (sammyfreak) euro EN beta 11

Permalänk
Medlem

fattar ingenting om battlegrounds:S

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

väldigt många av dom som spelade betan kommer även köpa retail så de kommer va minst lika många som spelar retail oxå...och det är samma servrar så det kommer lagga

Permalänk
Medlem

tror nog dom passar på att uppgrader nu när servrarna ändå är nere:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
tror nog dom passar på att uppgrader nu när servrarna ändå är nere:p

hm hoppas jag tom privat servers funkar bättre har jag hört fast lite mer buggar

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk

"Vet inte eller orkar inte svara". Var bara tvungen.

Visa signatur

"Har du glömt bort att Splinter Cell är tråkigt och att Metal Gear Solid piskar det som en läderintresserad tysk från Bayern?"

Permalänk
Medlem

Jag har då inte upplevt något lag trots att jag spelade på den överbefolkade PVP6

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

jag spelade oxå på server 6 och isf har just du fått det "tur" eller något för alla skrev i main att det lagga och skrek blizzard ni suger mm

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

are you for real?

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem

men seriöst om det laggar första veckan i retail, hur många tror inte att blizzard uppgraderar servrarna då? lr så kanske dom väntar med det tills alla som klagar på lagg slutar spela:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Ni som säger att det inte laggade, ni raidade aldrig va? När vi fixade den första riktigt massiva raiden på server 6 (alliance) så kraschade servern totalt inanna vi ens en gång hade kommit ut ur ashenvale, när vi komm till x-roads så teleporterades man baklänges om man försökte köra blink och springa samtidigt.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem

haha, lycka till att lämna tebax spelet för att det laggar hahaha

Jag har själv jobbat på S*BA i 2 år & hade du kommit in i deras butik med den orsaken så hade hela butiken garvat, även Blizzard som sitter på en stor hög pengar & aldrig skulle lämna tebax 1kr.

hahaha, roligast ikväll, eller inte

Visa signatur
Permalänk

Ibland undrar jag också hur folk tänker, jag menar de förbeställde spelet för 100 kr, att det sedan garanterade dom en platts i det slutgiltiga betatestet är en annan sak. Du betalade inte för just denna biten utan du betalade för att få spelet när det släpps, 100 kr som kommer att dras av från ursprungsumman.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem

äh ni alla är lite tröga nu jag menar på RIKTIGA servern INTE FB

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Vadå riktiga servern ? vad hände med låtsas servern då ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sluta nu.

Grabben har köpt ett spel, som hans dator klarar av. Ja, han klarar
av kraven som står på baksidan. Såvitt jag vet står det ingenstans
att det inte ska flyta lika bra som om det inte varit ett online-spel.

Jag tycker han har fullständig rätt att kräva tillbaka pengarna ifall
spelet inte flyter på som det ska, trots att han har hårdvara och
lina till det.

Man lämnar tillbaka produkter som inte motsvarar ens förväntan.
Så är det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzII
Sluta nu.

Grabben har köpt ett spel, som hans dator klarar av. Ja, han klarar
av kraven som står på baksidan. Såvitt jag vet står det ingenstans
att det inte ska flyta lika bra som om det inte varit ett online-spel.

Jag tycker han har fullständig rätt att kräva tillbaka pengarna ifall
spelet inte flyter på som det ska, trots att han har hårdvara och
lina till det.

Man lämnar tillbaka produkter som inte motsvarar ens förväntan.
Så är det.

Lycka till

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad är "raid" som alla snackar om?

Visa signatur

•–— •hš¹8¶ ™•–— •
Amd 64-bit 3200+ RADEON 9800XT-Allt är gratis när man har bredband- MER CO-OP ÅT FOLKET

Permalänk
Medlem

Jag tror inte han klagar på framerate, utan just lagget. Det här är problemet med att alla för några år sen började kalla dålig framerate för "lagg". Lagg kan förekomma fast du har världens bästa dator - det är när servern inte skickar tillbaks svar till din dator med information om vad som händer på en gång, det brukar resultera i att man fastnar i saker, plötsligt teleporteras några meter år något håll, att fiender och/eller andra spelare fastnar etc. Hackar är när hans dator inte orkar rendera bilderna som den får order av programkoden att rendera, vilket är en helt annan sak. Hack kan fixas med bättre dator, lagg kan inte fixas med bättre dator. Och ja jag måste säga att om det rålaggar i ett spel man betalar i månaden för (vad skulle månadskostnaden vara till om till stor del just bandbreddskostnader? visst är en del för att spelet ska kunna utvecklas, men det mesta torde vara bandbredd), då är det fan illa. Om det verkligen rålaggar illa sen när ni sätter igång och spelar retail så tycker jag att ni har full rätt till pengarna tillbaka. Men om ni har dålig framerate så ska ni självklart inte ha ett öre tillbaka - det var klantigt av personen att köpa något som inte funkar på hans egen burk då.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hs187
Vad är "raid" som alla snackar om?

Tror raid betyder att flera hundra pers (många iaf) springer mot ett ställe för att attackera, typ. Det kallade man det för i dark age of camelot iaf när arméer sprang mot fort, torde vara samma term.