Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
för de hutlösa priserna som telia tar så tycker ja då att man kan kräva att ha bra service.

Och det får man inte?
Deras support är i allmänhet(liksom alla andra större operatörers) inte speciellt kunnig, men vi kan ju jämföra väntetiderna för supporten med BBB's.
Om uppkopplingen verkligen strular kan det ju vara bra att iallafall komma fram

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Om man inte bor i storstad är dom alltid först...

Sällan, här ute tog det ett halvår för Telia att börja leverera ADSL. Innan dess fanns det bara två små lokala ISP:er.

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig om man har 8, 10 eller 24... NER...

Det är ju uthastighet man vill ha!

Skulle ta 10/10 eller 5/5 framför 8/1, 10/1 eller 24/1 alla dagar i veckan.

Felia är ju här kända för att ligga längst ner på listan över erhållen hastighet.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappy
Vem bryr sig om man har 8, 10 eller 24... NER...

Det är ju uthastighet man vill ha!

Skulle ta 10/10 eller 5/5 framför 8/1, 10/1 eller 24/1 alla dagar i veckan.

Felia är ju här kända för att ligga längst ner på listan över erhållen hastighet.

Hrm, ja? eller inte?

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=410621

Även tptest statistik...
Telia 6276 Kbits ... 12740 Mätvärden
Glocalnet 2912 kbits .... 1080 Mätvärden
Adamo 4382 Kbits ..... 1103 Mätvärden
B2 Bredband 6175 kbits ...... 2948 mätvärden
Rix telecon 6246kbits ...... 105 mätvärden

Så trots att Telia har nästan 10,000 mer mätvärden så har dom högst hastighet...
Så telia är kända för att ha sämst hastighet?

Permalänk
Medlem

Länge leve republiken

Visa signatur

JP

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappy
Vem bryr sig om man har 8, 10 eller 24... NER...

Det är ju uthastighet man vill ha!

Skulle ta 10/10 eller 5/5 framför 8/1, 10/1 eller 24/1 alla dagar i veckan.

Felia är ju här kända för att ligga längst ner på listan över erhållen hastighet.

och varför är upphastigheten så viktig för dig då?

Visa signatur

think I did it accidentally on purpose – Michel Kelso – that 70’s show!
Nu har feministerna gått för långt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappy
Felia är ju här kända för att ligga längst ner på listan över erhållen hastighet.

Har du dålig koll eller ljuger du?

Hastighet har med avstånd och kvalitiet påkablar att göra, vilken isp man har spelar mindre roll...

Telia är däremot kända för att ha överlägset bäst routing...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av siikah
Smakar det så kostar det.

Man får vad man betalar för, tycker själv inte 449 sek är mycket för 24/1

Visa signatur

Registreringsdatum: 2003-01-23

Permalänk
Medlem

449 är gansak mycket för 24/1, men det kan det vara värt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Telia är däremot kända för att ha överlägset bäst routing...

Jag skulle nog säga att SUNET har bättre. Men det beror främst på att:
1. SUNET peerar med i stort sett alla som begär det.
2. SUNET har bra konnektivitet med skolor, myndigheter etc. genom nordiska, europeiska och internkontinentala forskningsnät med hög kapacitet.
3. I övriga fall går trafiken genom Telia...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Tro det eller ej.. Men det finns faktiskt folk som tycker om Telia. Och väljer Telia trots att det finns andra leverantörer och lägre pris..

Men sen finns det sådana som gör allt för att slippa allt vad telia heter.....

Att binda sig till ett företag över 18mån oavsett namn är illa nog.

Visa signatur

who's your mommy?

Permalänk

Det är ju ett val man gör själv. Att binda sig 18månader dvs.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H3nkE_
Telia (felia skulle jag vilja kalla det för) är absolut inte kungar mitt 2mbits bryts varje gång det är in/utkommade samtal!!!!! ALDRIG MER TELIA SKA SNART BYTA TILL BBB LR VATTENFALL

ofyfan va ja skratta när ja läste det

Visa signatur

Många av er känner mig som Spaic ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanS
Jag skulle nog säga att SUNET har bättre. Men det beror främst på att:
1. SUNET peerar med i stort sett alla som begär det.
2. SUNET har bra konnektivitet med skolor, myndigheter etc. genom nordiska, europeiska och internkontinentala forskningsnät med hög kapacitet.
3. I övriga fall går trafiken genom Telia...

Hmm, kanske det.
Men jag räknar inte sunet som konsumenttillgänglig isp...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jambalaya
ofyfan va ja skratta när ja läste det

Du var inte ensam...

Permalänk
Medlem

Tycker dock att det är synd att folk inte har större tillgång till VDSL och att det är så beroende av avstånd. Sitter ju klart hellre med 12/9 (BBB) än ADSL2+ 24/1. Värsta man vet när man ska tanka från nån är när man ser folk skriver att dom har BBB T3 och så när man laddar från dom så får man 80kb/Sec.......

Visa signatur

Sys:Intel Q9450@3,2 Ghz, Nividia GTX260 (192), 4Gb Ram DDR2, 750Gb SATA2 Samsung F1 HDD, X-Fi Fatality Ljudkort, Corsair 750w HX.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Men jag räknar inte sunet som konsumenttillgänglig isp...

Hehe, nej det förstås. Var bara tvungen att hävda att vi är lite småkungar också. Dock skissas det just nu på nya SUNET som ska kopplas in 1/1 2007. Då blir det fetingkung!

Permalänk
Medlem

Och SUNETS linor inom sverige, vem leverar dem?

Jo Telia....

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mats42
Och SUNETS linor inom sverige, vem leverar dem?

Jo Telia....

Hehe, jo det stämmer ju iofs.
Telia kan dom. Iaf. när man ger dom ett par hundra miljoner att "leka med".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H3nkE_
Telia (felia skulle jag vilja kalla det för) är absolut inte kungar mitt 2mbits bryts varje gång det är in/utkommade samtal!!!!! ALDRIG MER TELIA SKA SNART BYTA TILL BBB LR VATTENFALL

Lär dig koppla rätt som ett antal redan har påpekat. Knappast Telias fel att du har felkopplat hemma i väggen.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H3nkE_
Telia (felia skulle jag vilja kalla det för) är absolut inte kungar mitt 2mbits bryts varje gång det är in/utkommade samtal!!!!! ALDRIG MER TELIA SKA SNART BYTA TILL BBB LR VATTENFALL

Det måste vara telias fel!

Se till att koppla modemet i huvudjackat så ska det nog fungera bättre

Visa signatur

Registreringsdatum: 2003-01-23

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanS
Jag skulle nog säga att SUNET har bättre. Men det beror främst på att:
1. SUNET peerar med i stort sett alla som begär det.
2. SUNET har bra konnektivitet med skolor, myndigheter etc. genom nordiska, europeiska och internkontinentala forskningsnät med hög kapacitet.
3. I övriga fall går trafiken genom Telia...

Om nu Sunet har bättre peering så behöver de väl inte använda Telia för att skyffla data till andra nät?
Levererar förresten inte Telia linorna till Géant också?

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem

Men om Telia nu har så bra nät, varför levererar dom då inte i större utsträckning ordentliga tjänster till sina kunder, t ex VDSL och fiber???

Visa signatur

JP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pjens
Men om Telia nu har så bra nät, varför levererar dom då inte i större utsträckning ordentliga tjänster till sina kunder, t ex VDSL och fiber???

Fiber, eller rättare sagt LAN har de väl levererat ett bra tag, i olika utsträckning, "problemet" är väl att de är snåla och inte riktigt vill satsa.
Läste dock på IDG för ett tag sedan om att de skulle börja dra fiber i rejäl utsträckning, den som lever får se.

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viktore
Fiber, eller rättare sagt LAN har de väl levererat ett bra tag, i olika utsträckning, "problemet" är väl att de är snåla och inte riktigt vill satsa.
Läste dock på IDG för ett tag sedan om att de skulle börja dra fiber i rejäl utsträckning, den som lever får se.

Jo, dom gick ut med att inom ett par år så skulle dom ha mer lägenheter med LAN, än vad B2 idag har.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Jo, dom gick ut med att inom ett par år så skulle dom ha mer lägenheter med LAN, än vad B2 idag har.

OJojojdå, skall verkligen det allra största telekom företaget kunna passera lilla B2 om några år? Det är juuu fantastiskt. Skönt att se att dom går i bräschen för datorkommunikationen och satsar stenhårt på att inneha en ledande teknikposition och erbjuda moderna tjänster för sina kunder. Den som lever får väl se om nått händer, dom har ju inte haft så lång tid på sig att satsa innan. 2/0,4 Mbit/s - 475 kr/mån + MB-avgift över 10 Gigg. Den glömmer vi aldrig Telia.

Visa signatur

JP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Har du dålig koll eller ljuger du?

Hastighet har med avstånd och kvalitiet påkablar att göra, vilken isp man har spelar mindre roll...

Telia är däremot kända för att ha överlägset bäst routing...

Å routing å transit avgör inte hur snabbt det gå då??

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pjens
OJojojdå, skall verkligen det allra största telekom företaget kunna passera lilla B2 om några år? Det är juuu fantastiskt. Skönt att se att dom går i bräschen för datorkommunikationen och satsar stenhårt på att inneha en ledande teknikposition och erbjuda moderna tjänster för sina kunder. Den som lever får väl se om nått händer, dom har ju inte haft så lång tid på sig att satsa innan. 2/0,4 Mbit/s - 475 kr/mån + MB-avgift över 10 Gigg. Den glömmer vi aldrig Telia.

Haha så sant den glömmer man aldrig. Skulle kunna byta till BBB när dom kommer hit enbart för att Telia äns provade!

Permalänk
SpelClockers

telia verkar ha bäst ping till utländska servrar oxå.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H3nkE_
Telia (felia skulle jag vilja kalla det för) är absolut inte kungar mitt 2mbits bryts varje gång det är in/utkommade samtal!!!!! ALDRIG MER TELIA SKA SNART BYTA TILL BBB LR VATTENFALL

Byt Splittern Brukar vara den som krånglar ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gamers
Smaken är som baken:
Spray som har limit, så nej tack. Andra som Tele 2 mfl inte tillräckligt bra lr möjliga för mig. BBB finns ej. Återstår då Telia som jag inte haft några problem med annat än att dom tog bort VDSL 10/10 mitt framför nosen på en

Sprays limit är bara båg. Dom har den mest för att skydda sig om det skulle hända något. Det finns flera som surfar med Sprays 8 Mb och har överskridigt maxgränsen ganska rejält utan att något händer...
Men vågar man inget..