HJÄLP FORT TACK!! Betyder mkt!!! C-program!

Permalänk
Medlem

HJÄLP FORT TACK!! Betyder mkt!!! C-program!

kan någon hjälpa mig med detta:
skriv ett program som simulerar 600 tärningskast, dvs, genererar 600 slumptal i det slutna intervallet (1-6 (tärningens nummer)). Bestäm sedan hur många av dessa som högst är 4:or. alltså dvs 1:or, 2:or, 3:or eller 4:or..

Skrivet i C tack!

Snälla hjälp mig med detta snarast!!!

det behöver inte vca någe grymmeprogram!

Visa signatur

KviZt

Permalänk
Medlem

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=42842... <-- går ni på samma skola eller

Finns även ett råd i den andra tråden

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk
Medlem

Hahahahah.... Daniel skoglund.

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk

Haha lätt prov-uppgift.
Du får ta dig i kragen om du inte kan sånna enkla saker, det är ju något av det första man lär sig.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

kom igen grabbar!

Permalänk
Hedersmedlem

Men kom igen! Lär ni er inget på lektionerna?

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Skapa en variabel som heter "fyra" el. dyl.
Initiera slumptalsgeneratorn.
Kör en loop 600 varv där du kollar om ett slumptal är mindre än eller lika med 4, är den det så adderar du talet "1" till variabeln "fyra".
Klar...

Visa signatur

Scud: The other day, in the park, I was wondering why frisbees look bigger and bigger as they get closer to you
Scud: And then it hit me

Permalänk
Medlem

#include <stdio.h> #include <time.h> int main(void) { int i, sub5 = 0; srand((unsigned)time(NULL)); for(i = 0; i < 600; i++) if(rand() % 6 < 4) sub5++; printf("%d st som var <= 4", sub5); return 0; }

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Hedersmedlem

Myris: Varför hjälper du honom när det klart och tydligt är en skoluppgift? Ge honom ledtrådar, skriv inte kod åt honom!

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Meh. Han har uppenbarligen inget intresse av att faktiskt lära sig det, om han inte har något intresse för det så kommer han aldrig fatta det själv. Om det inte är mot reglerna så låter jag det stå, jag tror inte han kommer klara uppgiften annars.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Hedersmedlem

Då är det väl hans val om han inte klarar uppgiften? Han ska ju inte få poäng för något han själv inte gjort...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Kanske det, men då kan jag lika gärna hjälpa honom.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Det blir ändå en viss irritation när folk postar sina skoluppgifter och förväntar att andra ska göra dom åt dom.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muiker
Det blir ändå en viss irritation när folk postar sina skoluppgifter och förväntar att andra ska göra dom åt dom.

Precis.
Visserligen gjorde jag dem för att jag inte hade något att göra men jag publicerade dem inte, det tycker jag är fel.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Har man inget intresse att lära sig tycker jag inte att man har något att göra i den här delen av forumet överhuvudtaget. Jag menar klarar man inte av programmering på den nivån kanske man bör fundera på att ta en annan kurs istället.

Visa signatur