Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SanSao
Den musen är väl trådlös, right? Och trådlösa möss ska man inte spela med. Det är samma med TFT-skärmar. De ska man inte spela med.

Liksom.. det GÅR att spela med trådlösa möss (och trådlösa tangentbord) men det ska man bara inte. Hellre spelar jag med en trådbunden kulmus än en optisk trådlös mus.

Jag har både trådlös mus och TFT skärm och de är inga problem att spela med.

Visa signatur

Server: Hp Microserver Gen8, Xeon E3-1265V2 , 16gb RAM

Permalänk
Medlem

ang mx1000 så är det ju den första lasermusen, bara idioter köper den för att det är laser med en massa högra siffror, DPI och skit, det ÄR den första lasermusen. Alltså är den knappast felfri eller optimal.

Jag gillar mx1000, en kompis har den, han tycker att det inte går att dra så fort med den, men den är i alla fall skönare än min mx510.

Jag måste fråga, är den nya Razermusen bättre än mx510 precisionsmässigt? En del klasskompisar predikar för den "åh kolla 5.8 megapixels per sekund, 1400 DP WOW o.s.v".
En kompis har den, och den är faktiskt bra, men är det nån skillnad att bry sig om ens mellan mx510 och den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rotten
ang mx1000 så är det ju den första lasermusen, bara idioter köper den för att det är laser med en massa högra siffror, DPI och skit, det ÄR den första lasermusen. Alltså är den knappast felfri eller optimal.

Jag gillar mx1000, en kompis har den, han tycker att det inte går att dra så fort med den, men den är i alla fall skönare än min mx510.

Jag måste fråga, är den nya Razermusen bättre än mx510 precisionsmässigt? En del klasskompisar predikar för den "åh kolla 5.8 megapixels per sekund, 1400 DP WOW o.s.v".
En kompis har den, och den är faktiskt bra, men är det nån skillnad att bry sig om ens mellan mx510 och den?

1600 DPI på Razer Diamondback, och sen till frågan, nej jag tror inte jag kan känna någon speciell skillnad mellan min gamla Mx510 och min nya Razer Diamondback.
Razern känns kanske lite mer precis, men det kanske bara är inbillning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shibby
Jag har både trådlös mus och TFT skärm och de är inga problem att spela med.

Klart det går att lira med, absolut. Men,

Trådlösa möss måste man ladda batterierna på, plus att man inte kan lita på mystiska vågor i luften.

TFT-skärmar uppdaterar inte lika ofta som CRT-skärmar.

Liksom, TFT-skärm kan man kanske leva med ifall man ska lira, men man kör hellre CRT i så fall. Plus att de är billigare.

Trådlösa möss ska man bara inte lira med. Det är en LAG bland gamers. Bryter du mot den, är du sannerligen inte gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SanSao
Klart det går att lira med, absolut. Men,

Trådlösa möss måste man ladda batterierna på, plus att man inte kan lita på mystiska vågor i luften.

TFT-skärmar uppdaterar inte lika ofta som CRT-skärmar.

Liksom, TFT-skärm kan man kanske leva med ifall man ska lira, men man kör hellre CRT i så fall. Plus att de är billigare.

Trådlösa möss ska man bara inte lira med. Det är en LAG bland gamers. Bryter du mot den, är du sannerligen inte gamer.

Frågan är om du verkligen märker det så mycket. Jag har en TFT och kan spela alla spel utan eftersläpningar, även CS. Ingen av mina kompisar märker något heller.

Aj då, eftersom jag har en mx700 är jag ingen gamer trots att jag kör spelet natural-selection på elitnivå. ska komma ihåg det

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Medlem

OM tft vore ok att spela med varför spelar då inga professionella spelare med sådana skärmar ? bara en fråga.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbeharry
OM tft vore ok att spela med varför spelar då inga professionella spelare med sådana skärmar ? bara en fråga.

En sak är nog priset, du får iaf hosta upp ganska mycket pengar för en bra tft jämfört mot en crt.

Jag tror nog att en crt är lite bättre än en tft i responstid och svärta, men en tft är så otroligt mycket skönare enligt mig. en crts bildrör blir också lite hoppigt med tiden.

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intel_Power
Frågan är om du verkligen märker det så mycket. Jag har en TFT och kan spela alla spel utan eftersläpningar, även CS. Ingen av mina kompisar märker något heller.

Aj då, eftersom jag har en mx700 är jag ingen gamer trots att jag kör spelet natural-selection på elitnivå. ska komma ihåg det

Aldrig hört talas om spelet.
Jag kan nästan lova dig att du skulle bli en bättre spelare med en Mx510 eller Razer Diamondback.

Mx1000 är stor tung och hänger inte med, inget vidare för spel alltså.

Kan bara anta att Mx700 iaf inte är bättre än Mx1000.

Permalänk
Medlem

Jag har blivit ägare av en MX 1000. jag tycker den inte e så tung allt är nog beroende hur stark man är samt vad man är van med innan. jag hade en Razer Diamondback förut, men den passade inte mig så det fick bli en MX 1000 i stället. Jag spelar mycket bättre med denna mus än Razer Diamondback. jag tycker man ska köpa mus som passar en inte se sig blind på fakta och tester, bara att testa själv och dra signa egna slutsater.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PUTTEFAR
Jag har blivit ägare av en MX 1000. jag tycker den inte e så tung allt är nog beroende hur stark man är samt vad man är van med innan. jag hade en Razer Diamondback förut, men den passade inte mig så det fick bli en MX 1000 i stället. Jag spelar mycket bättre med denna mus än Razer Diamondback. jag tycker man ska köpa mus som passar en inte se sig blind på fakta och tester, bara att testa själv och dra signa egna slutsater.

Beror ju också väldigt mycket på vilka spel man spelar, om man spelar spel som typ Diablo2 och sådant så spelar musen ingen större roll, däremot spel som Cs, Quake3 osv så är ju en Mx1000 katastrof att spela med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triggah
Aldrig hört talas om spelet.
Jag kan nästan lova dig att du skulle bli en bättre spelare med en Mx510 eller Razer Diamondback.

Mx1000 är stor tung och hänger inte med, inget vidare för spel alltså.

Kan bara anta att Mx700 iaf inte är bättre än Mx1000.

Det kan inte jag, jag är nöjd med min mx700. Gillar lite tyngre möss dessutom.

mx700 är lika snabb som mx500.

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triggah
Beror ju också väldigt mycket på vilka spel man spelar, om man spelar spel som typ Diablo2 och sådant så spelar musen ingen större roll, däremot spel som Cs, Quake3 osv så är ju en Mx1000 katastrof att spela med.

Inte enligt mina erfarenheter. Har inte några problem alls med att den inte skulle hänga med och precisionen är bra. Och det är så otroligt tröttsamt med folk som häver åsikter utan att redogöra varför de tycker som de gör. Åsikter utan motivering är värdelösa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triggah
Aldrig hört talas om spelet.
Jag kan nästan lova dig att du skulle bli en bättre spelare med en Mx510 eller Razer Diamondback.

Mx1000 är stor tung och hänger inte med, inget vidare för spel alltså.

Kan bara anta att Mx700 iaf inte är bättre än Mx1000.

funkar bra att spela med mx1000, att den inte hänger med är skitsnack, jag kan inte dra den så snabbt att den tappar bort sig iaf.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

låter som en konkurrent mot razer som också ligger på 1600dpi

Permalänk
Medlem

Själv är man en sån där cs nörd och gillade inte alls att lira med mx1000.........sitter väl säkert folk med nåt stratigispel och tänker "men den här musen funkar ju hur bra som helst"
Men skämt å sido så är ju alla olika känsliga.....
Det som slog mig mest var hur klumpig mx1000 var........inte så mycket en mus som en stor tjock råtta Men återigen har man en klase bananer till händer så kanske den passar alldelles utmärkt....
Trådlöshet i all ära men är man ute efter en ren spelmus så borde man vandra åt något annat håll......själv har jag gått från logitechs mx510 till en razor diamondback och kan inte tänka mig att nånsin byta tillbaka

Men smaken ÄR som baken..........

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intel_Power
Det kan inte jag, jag är nöjd med min mx700. Gillar lite tyngre möss dessutom.

mx700 är lika snabb som mx500.

Ja som sagt jag har inte ägt en Mx700 men dock en Mx1000 och jag kan bara anta att Mx1000 är minst lika snabb som Mx700 och Mx1000 hänger inte med helt enkelt. att man inte märker det verkar för mig väldigt konstigt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil Peter
Inte enligt mina erfarenheter. Har inte några problem alls med att den inte skulle hänga med och precisionen är bra. Och det är så otroligt tröttsamt med folk som häver åsikter utan att redogöra varför de tycker som de gör. Åsikter utan motivering är värdelösa.[/B]

Jag har redan skrivit att jag har ägt en Mx1000 men att jag sålde den för att den helt enkelt inte hänger med i snabba fps spel.
Det är helt uppenbart att den inte hänger med, förstår inte att man inte kan märka det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
funkar bra att spela med mx1000, att den inte hänger med är skitsnack, jag kan inte dra den så snabbt att den tappar bort sig iaf.[/B]

Nu var det inte det jag syftade på, utan mera att muspekaren släpar efter när man drar fort, inte att den inte skulle tappa bort sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triggah
1600 DPI på Razer Diamondback, och sen till frågan, nej jag tror inte jag kan känna någon speciell skillnad mellan min gamla Mx510 och min nya Razer Diamondback.
Razern känns kanske lite mer precis, men det kanske bara är inbillning.

Japp jag hade fel, men jag drog ett exempel.
Eftersom jag är så jävla less på kompisar som tror att allt nytt är ballt häftigt och bäst... bl a en av dom köpte en celeron 2.4 ghz och sedan ett fx5200 PCI ("MEN det är ju 2.4 ghz, värsting! Men kolla, fx är nyare än geforce 4, garanterat bättre!!!!!!"

bla var han övertygad om att en celeron på 2.5 ghz spöade min p4 B på 2.4

Det har visat sig att jag haft rätt i 90% av sakerna han motsa mig i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rotten
Japp jag hade fel, men jag drog ett exempel.
Eftersom jag är så jävla less på kompisar som tror att allt nytt är ballt häftigt och bäst... bl a en av dom köpte en celeron 2.4 ghz och sedan ett fx5200 PCI ("MEN det är ju 2.4 ghz, värsting! Men kolla, fx är nyare än geforce 4, garanterat bättre!!!!!!"

bla var han övertygad om att en celeron på 2.5 ghz spöade min p4 B på 2.4

Det har visat sig att jag haft rätt i 90% av sakerna han motsa mig i

jag ville bara upplysa om att det var 1600 i DPI inget mer med det.