Permalänk

DAtorn startar om :S

Hej ..
När jag startar datan så är det helt vanligt men mitt i allt kommer det en ruta där det står "
starta windows normalt
Starta felsök
O.s.v ..
När jag sedan väljer starta windows normalt så kommer den dära Xp grejjen fram och sen startar datorn om och samma sak upprepas
När jag tar felsök så startar datorn om sig också ..

Va är Problemet ..

Tack för hand / jean

Permalänk

jag köpte nytt nätagg, å hittillas har det funkat.

Visa signatur

Landator: Q6600 @ 4ghz | 4gb Ballstix pc8500 | ASUS p5k-vm Matx | Asus 8800GT 512 | 150gb raptor | WD 250gb | 2x500gb seagate | Tagan 480w | Aplus micro-atx chassi | Samsung 226BW | Audigy ZX 5.1 |

Permalänk
Medlem

Kolla hur varm cpu:n är det kan du kolla med motherboard monitor som finns att ladda ner under filer här på swec...sen kan du kolla om fläktarna på cpu och gpu överhuvudtaget snurrar så att dom inte är fulla av damm...förresten, har det alltid varit så här med din dator?

Visa signatur

Gigabyte ds3, core2duo e63, 2x1gb corsair xms6400, 7800gt ~2tb hdd, enermax 500watt, lianli case å 32" lcd.

Permalänk

Omg den laddar inte äns Windows. .

Permalänk
Medlem

kan även vara din windows som strular, testa uppdatera den från skiva

Permalänk

Vad har du för hårddisk? Min dator höll på strula sådär förut när jag hade en IBM disk i. Massa fel. Har också hört att om man har nforce2 chip och en western digital disk så kan det bli mycket konstiga fel. Men det är nog mest skitsnack, för jag har en WD disk samt nforce2 moderkort som funkar kanon. Kolla läckade kondensatorer, minnen, bla bla bla. Finns massa.

Enklast är nog att formatera, köra check disk, installera om xp. Om det kraschar, pröva byta hårddisk om du har någon hemma. testa minnen, pröva byt nätagg, kan ju vara det.

Ja listan kan göras lång. Men som sagt, format och ominstallation, pröva det först.

Visa signatur

You only live once, or do you?

Permalänk

Exakt så gjorde min dator också, det var minnena. Jag läste på DFI's hemsida hur man skulle göra och nu funkar det (höjde spänningen på minnnena). Vilket mobo har du?

Permalänk

låter som operativsystemet är väck..pröva reperera med Xp skivan eller formatera och installera om.
sen iofs kan du ju ha felaktigt/felinställd hårdvara men du har ju inte skrivit några specs så det är ju svårt att svara på.

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]