Permalänk
Medlem

Vattenkylningspaket- Bra eller anus ?

Sålde moppen, och fick lite cash. Då slog det mig, att jag skulle införskaffa vatten

Så här ser stupen ut :

Evercool Aluminum 120mm Fan 3st
Copper TDX Block for Athlon64 754/939/940
Acetal Version MAZE4GPU
Black Ice XtremeIII Radiator
Danger Den Bay Reservoir High-Density Polyethylene
Tygon 3603 Tubing
Water Wetter

Vet att där inte är pump, men de har inga i lager.
Funderar lite på hydror l30, men räcker den ? eller ska man satsa på någon annan ?

Visa signatur
Permalänk

Hej...har ungefär samma som dej...fast danger den radiatorer som kyler bättre än blackice extreme och tre titan fläktar i aluminium istället.

Jag kör med l30 pumpen, och om den räckar...JA
Det är den kraftigaste pumpen på marknaden nu!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quixxotic
Hej...har ungefär samma som dej...fast danger den radiatorer som kyler bättre än blackice extreme och tre titan fläktar i aluminium istället.

Jag kör med l30 pumpen, och om den räckar...JA
Det är den kraftigaste pumpen på marknaden nu!!

Black ice är en dangerden ?

Får väll bli en l30 då billig och bra

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lyxigt med vattenkylning

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk

jo...jag vet att det är en danger den...men den billigare varianten av dangerden är bättre

Permalänk
Medlem

Undra om man kan sätta 6 fläktar på BIX III? 3 framifrån och 3 bak. Går det?

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av watteee

Black ice är en dangerden ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quixxotic
jo...jag vet att det är en danger den...men den billigare varianten av dangerden är bättre

Vad jag vet så är det Hardware Labs som tillverkar Black Ice serien (http://www.hwlabs.com). Danger Dens radiator är väl bara en vanlig bilkylare, eller?

Ontopic: Systemet är väldigt likt det jag kör och det funkar perfekt så du kommer nog bli nöjd.

ettis, jag skulle tom rekomendera att göra det, speciellt om du ska köra på 5-7V då det blir ganska dåligt luftflöde annars.

.johan

Visa signatur

[ A64 ClawHammer 1.8Ghz @ 2.6Ghz | MSI K8N Neo | 1GB OCZ EL 2-3-2-5 1T | DD Maze4 ]

Permalänk
Medlem

hehe ni som klagar på att era vattenlylingar äär dåliga:P kolla på oss som har orginalskit:P så klaga inte....

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

min hydro l30 ligger på posten får ta och hämta den imorgon;)

Visa signatur
Permalänk

watteee> Hade jag varit du hade jag köpt peltversionen av maze4 eller en mcw50-t till graffet istället Men du kanske inte vill knöla med en massa fett och grejer?

ettis> Jag har för mig att det finns plats för fläktar både fram och bak på alla black ice, så det ska nog funka med 6 fläktar. Dock kommer den bli en smula tung.

Permalänk

Re: Vattenkylningspaket- Bra eller anus ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av watteee
Sålde moppen, och fick lite cash. Då slog det mig, att jag skulle införskaffa vatten

Så här ser stupen ut :

Evercool Aluminum 120mm Fan 3st
Copper TDX Block for Athlon64 754/939/940
Acetal Version MAZE4GPU
Black Ice XtremeIII Radiator
Danger Den Bay Reservoir High-Density Polyethylene
Tygon 3603 Tubing
Water Wetter

Vet att där inte är pump, men de har inga i lager.
Funderar lite på hydror l30, men räcker den ? eller ska man satsa på någon annan ?

hehe jag kör vatten men det bästa är nog att köra kväve men har man inte så mkt pengar då är nog det bästa att bygga egen vatten kylning med stor tank.. 1-2 L tank helt klockrent JUMBO burken den rullar fint

Permalänk
Medlem

näe, peltier blir det inte Orkar inte klödda mer (haft många kvällar med min prometeia). Vill bara ha någon som fungerar bra, sänker tempem, och är tyst Blir nog kittet i första inlägget Så får jag se när jag har orken att beställa

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vart ska du beställa från och hur mycket kommer allting att gå på?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2