Permalänk
Medlem

Hur många sms får ni plats med i mobilen?

Hej,

Jag har en fråga som är ganska central inför mitt mobilbyte. Jag undrar nämligen hur många sms ni får plats med (ungefär) i telefonen. Känns som om jag får rensa hela tiden i min gamla T29! Jag vill ha utrymme för massor, så man slipper slänga gamla fina sms.

Tack

Permalänk

runt 120st i min Nokia 6230

Permalänk

Just nu har jag 105 sms i min panasonic X70. Dom flesta nya telefonerna har en massa utrymme för sms så du behöver nog inte vara orolig.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem

Re: Hur många sms får ni plats med i mobilen?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalinski
Hej,

Jag har en fråga som är ganska central inför mitt mobilbyte. Jag undrar nämligen hur många sms ni får plats med (ungefär) i telefonen. Känns som om jag får rensa hela tiden i min gamla T29! Jag vill ha utrymme för massor, så man slipper slänga gamla fina sms.

Tack

Kan vara så att på din t29a så sparades smsen på sim-kortet och inte i mobilen vilket gör så att man inte få plats med så många.

Visa signatur

Laptop: IBM T41 ~ Centrino 1.6 ghz ~ 1024 mb ~ 80 gb ~ ATI Mobility Radeon 9000 32 mb
Mobil: Nokia N70

Permalänk
Medlem

Re: Re: Hur många sms får ni plats med i mobilen?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av killer_ante
runt 120st i min Nokia 6230

Mums, låter mycket bättre en min gamla tegelsten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av homeboy87
Just nu har jag 105 sms i min panasonic X70. Dom flesta nya telefonerna har en massa utrymme för sms så du behöver nog inte vara orolig.

Samma här.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erik_GBG

Kan vara så att på din t29a så sparades smsen på sim-kortet och inte i mobilen vilket gör så att man inte få plats med så många.

Ruttet, går det att ändra på något vis?

Permalänk

själv har jag minneskort på min nokia 6630, så jag får plats med princip oändligt antal... har som mest haft runt 500 sms tror jag... ?

Permalänk
Medlem

Gött, så i princip alla nya mobiler har plats för fler än 30st iaf?

Antar att man på flera modeller också kan tanka över sms till datorn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killer_ante
runt 120st i min Nokia 6230

Får plats med 150st i min Nokia 6230, plus 10 på sim-kortet, men då ar det ratt gamalt, vet inte hur många som får plats på ett nytt.

Visa signatur

Ursäkta mig, min ä-tangent fungerade inte :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Varnim
Får plats med 150st i min Nokia 6230, plus 10 på sim-kortet, men då ar det ratt gamalt, vet inte hur många som får plats på ett nytt.

Sparar din telefon också alla utgående mess?
har säker en 40-50st där också, som jag inte alltid orkar ta bort.

Permalänk
Medlem

I princip oändligt på min Nokia 6600, har 400 st just nu men 100 MB kvar på minneskortet =P

Permalänk
Medlem

Inte en aning. Har aldrig haft mer än 1 =/

Permalänk
Hedersmedlem

samsung d500 klarar av 225st sms

Permalänk

I min NEC e616V så har jag 155st SMS så den verkar inte ha några begränsningar men min Z1010 kan jag inte ha mer än 100st SMS villket är förbanat störande. Om det fins bot mot den fåniga begränsningen så vore jag tacksamm.

Visa signatur

|Modermodem: Asus A8N32-SLI Deluxe|AMD Athlon™ 64 X2 4400+|Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB|Albatron Geforse 9600 GT 512mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killer_ante
Sparar din telefon också alla utgående mess?
har säker en 40-50st där också, som jag inte alltid orkar ta bort.

Nej det gör den inte, sen kan aven vissa vara dubbelsms. Lite jobbigt att man inte kan spara dem på resten av minnet. :/

Visa signatur

Ursäkta mig, min ä-tangent fungerade inte :/

Permalänk
Medlem

Har 327 i inkorgen och 287 i utkorgen + 56 mail. Är bara minnet som begänsar hur många sms man kan ha. Bytte nyligt till ett 1gb mmc så jag får nog plats med en del. Nokia 6600 F.Ö.

Visa signatur

Bla bla bla

Permalänk
Medlem

På min a925 har jag 226 mottagna och 215 skickade och lär nog få plats med väldigt många fler

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: gtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Medlem

Över 40mb SMS på min p910, hur många det nu är. Skickar aldrig SMS

Permalänk
Medlem

Som flera har sagt, nyare mobiler med minneskort kan nog lagra mer eller mindre obegränsat.
Jag har runt 2000 i min P800 tror jag, 1000 in, 1000 skickade ungefär. Det är skörden under drygt 2 års tid så så fasligt mycket är det inte...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En jävla massa. Men då jag i princip nästan aldrig använder SMS och för närvarande har 3 SMS som är daterade 1998, så vet jag inte det exata nummret. Dock bör jag få plats med en hel del på 1 gigabyte.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killer_ante
runt 120st i min Nokia 6230

Jasså, senast jag rensade så låg det på 135 (har en 6230 btw)

Visa signatur

"Growing old i mandatory, growing up i optional."

Permalänk
Medlem

30 typ kanske har en t300 den är konstig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Avalanche
I min NEC e616V så har jag 155st SMS så den verkar inte ha några begränsningar men min Z1010 kan jag inte ha mer än 100st SMS villket är förbanat störande. Om det fins bot mot den fåniga begränsningen så vore jag tacksamm.

Nec e616 kan man bara ha 1000sms på.
För övrigt håller jag med om att det är förbannat störande att man bara kan ha 100sms på SE Z1010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armis
Nec e616 kan man bara ha 1000sms på.
För övrigt håller jag med om att det är förbannat störande att man bara kan ha 100sms på SE Z1010

1000 bara? Jag har haft min i snart ett år och har 900 sms drygt

(kan även tillläga att jag har pratat i 66 timmar)

Permalänk
Medlem

tror det är 45 i min R520m och 4 MB i Nec 616V.. Tyvärr så levererar inte 3 alla SMS till min telefon så jag får ta och klara mig med den andra

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fräd
Inte en aning. Har aldrig haft mer än 1 =/

Samma här
Nej nu ljög jag, har haft upp emot fem st!
Nu har jag... *räknar*... noll st
(onödigt kanske, men kunde inte låta bli )

On Topic:
Som sagt: kalinski, du behöver inte oroa dej!

Visa signatur

ASUS P5Q Deluxe | Intel Core2Duo E8500 | 4*2048 Corsair Dominator PC8500 DDR2 | PowerColor Radeon HD4870x2 | 74Gb WD Raptor + 250Gb Maxtor DiamondMax 10| Plextor PX-755A | Seasonic Energy 80+ | Antec P180 | ViewSonic VX2025wm | MX518 | Logitech Elite keyboard
Skribent för Sourcebasen.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@sse
Över 40mb SMS på min p910, hur många det nu är. Skickar aldrig SMS

40 MB sms borde innebära ett par tusen sms, hur kan det gå ihop om du aldrig skickar sms?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX
40 MB sms borde innebära ett par tusen sms, hur kan det gå ihop om du aldrig skickar sms?

Han kanske heter Pontén i efternamn ;).

Visa signatur

[ 3.6GHz EM64T | 2GB DDR2 533MHz | 2x160GB 8MB | 256MB X850XT PE | Audigy2 ZS | 24" TFT | GigaWorks 7.1 | DVD+/-RW DL ]
[ 2.2GHz Northwood | 1 GB RDRAM | GF4 Tit 4600 | 1x80 2x120 1x250 | 19" Trinitron | 18,1" TFT ]
[ Börja om från början... Formatera om på nytt! ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nixus
Han kanske heter Pontén i efternamn ;).

Hahah, Tack för den!

Permalänk
Medlem

300SMS min Samgem

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Futtiga 60-70 st i min t230, antagligen en av världens segaste telefon....