Permalänk
Medlem

Streama Webcam!

Tjenare!

Hade förrut ett program (VirtualCamera) som jag använde för att spela upp mina filmer och bilder som en webcam åt folk via IM program som tx. MSN messenger.
Men nu har det slutat fungera vettigt, efter ett antal ominstallationer osv så fungerar det fortfarande inte så jag undrar om det finns något annat liknande program?

Tacksam för svar!

Mvh hnZ^

Visa signatur

P4C 3.0Ghz | Club3d Radeon 9800pro @ XT (AC VGA-Silencer) | 512 333mhz DDR Kingston HyperX @ 400mhz 2.5-3-3-6 | 120gb seagate + 200gb seagate | ABIT IS7-E | COMPUCASE SUPERMIDI TOWER (omoddat änsålänge)

Permalänk

Vad är det som händer när du kör det då? Jag har nämligen också lite problem med det... ett alternativ vore fint! Jag spelar upp video, men ingenting visas i "webcamen".

Permalänk
Medlem

Precis samma fel som jag! Vilken verision har du?
Gillade verkligen programmet.. Skulle göra susen med en lösning eller ett alternativt program!

Visa signatur

P4C 3.0Ghz | Club3d Radeon 9800pro @ XT (AC VGA-Silencer) | 512 333mhz DDR Kingston HyperX @ 400mhz 2.5-3-3-6 | 120gb seagate + 200gb seagate | ABIT IS7-E | COMPUCASE SUPERMIDI TOWER (omoddat änsålänge)

Permalänk

Har den senaste...0.8.5. Har inte hittat nåt annat dock :/ När jag installerade om programmet fungerade det igen. Får se hur länge det håller nu. Tyvärr får jag inte bort loggan och det "svartvita" från webcam-bilden, trots att jag har registrerat

Permalänk
Medlem

Jag fick bort problemet när jag bytte från 084 -> 085, men får inte bort loggan eller svartvita när jag registrerat heller

Visa signatur

P4C 3.0Ghz | Club3d Radeon 9800pro @ XT (AC VGA-Silencer) | 512 333mhz DDR Kingston HyperX @ 400mhz 2.5-3-3-6 | 120gb seagate + 200gb seagate | ABIT IS7-E | COMPUCASE SUPERMIDI TOWER (omoddat änsålänge)

Permalänk
Medlem

Sök igenom registret om det finns något gammalt skräp där som är kvar av programmet, om, ta bort det och installera igen...

Kan ju fungera

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Om dåliga kommentarer vore vatten skulle jag behövt en flytväst...
www.Agge.tk
-Ja har visst vart ute idag. -Vart då? -Jag öppnade fönstret förut...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk

Det ni har hittat gör nog inte samma sak... Vi vill inte streama en webcam, utan sända video/bilder som man har på datorn med hjälp av "virtuella" webcam-drivrutiner. Alltså helt utan att ha en webcam.

Permalänk
Avstängd

du menar att du vill kunna dela med dej av ditt skrivbord eller om du kollar på en film så ska nån annan kunna se den me??

Visa signatur

Om dåliga kommentarer vore vatten skulle jag behövt en flytväst...
www.Agge.tk
-Ja har visst vart ute idag. -Vart då? -Jag öppnade fönstret förut...

Permalänk

Nej, man installerar en webbkamera virtuellt, som fungerar precis som en webbkamera, med enda skillnaden att bilden inte kommer från en fysisk kamera, utan från en film som man väljer att spela upp. Sen kan man starta den i t.ex. MSN messenger och visa vad som helst där.

Permalänk
Medlem

Exakt som gluttonous säger...

Fortfarande ingen som har en lösning/ett alternativt program?

Visa signatur

P4C 3.0Ghz | Club3d Radeon 9800pro @ XT (AC VGA-Silencer) | 512 333mhz DDR Kingston HyperX @ 400mhz 2.5-3-3-6 | 120gb seagate + 200gb seagate | ABIT IS7-E | COMPUCASE SUPERMIDI TOWER (omoddat änsålänge)