RocketRain 1820A fast inte RAID?

Permalänk
Medlem

RocketRain 1820A fast inte RAID?

Någon som vet om kortet klarar det? Alltså inte använda raidfunktionen utan bara koppla 8 diskar till den och låta dem funka som "standalone-diskar"... typ

Jag vet att det låter konstigt att vilja göra så, men jag är nyfiken...

Permalänk
Avstängd

Vet inte hur det är med just det kortet (och således svarar jag inte på din fråga) men jag har aldrig stött på ett kort som inte klarat av det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Vet inte hur det är med just det kortet (och således svarar jag inte på din fråga) men jag har aldrig stött på ett kort som inte klarat av det.

Jag har heller ingen erfarenhet av just det efterfrågade kortet, men jag kan aldrig tänka mig att det inte skulle funka. RAID är ju en ytterligare funktionalitet - således klarar alla RAID-kort att diskarna körs standalone. Och vanligen också att en del sitter i en array och andra är standalone osv.

Visa signatur

"The Marlboro man died of cancer, and he wasn't a rocket scientist when he was healthy" //Harvey Danger
Det finns 10 sorters människor - de som förstår det binära talsystemet och de som inte gör det

Permalänk
Medlem

Jag har ett RocketRAID 1540 och 464, på båda dessa kan man iaf köra diskarna stand-alone, ser ingen anledning till varför man inte skulle göra det, så det är nog lugnt