Permalänk

MMS+halebop+A925=sant..

...men hur? någon som lyckats fixa inställningarna till halebop eller telia

Visa signatur

Expert på ALLT
anm. pga omreg

Permalänk
Medlem

Motorola eller Tre har gjort nått konstigt med mjukvaran på telefonen så att den inte följer MMS-standarden. Ibland fungerar det, men oftast inte, att skicka MMS.

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

Om jag tolkar d rätt så har jag svaret..

På telias hemsida har d en tjänst som skickar MMS inställningar till din mobil.. kommer inte ihåg adressen med du kan jue alltid leta lite..

Visa signatur

p910i, iPod 4G 20Gb,

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evrion
Om jag tolkar d rätt så har jag svaret..

På telias hemsida har d en tjänst som skickar MMS inställningar till din mobil.. kommer inte ihåg adressen med du kan jue alltid leta lite..

det finns inte till A925an!

Visa signatur

Expert på ALLT
anm. pga omreg

Permalänk
Medlem

Kan du inte ta för pxxx serien då? Mycket som funkar på A920 funkar på min P910i, men jag vet inte hur d är med detta..

Visa signatur

p910i, iPod 4G 20Gb,

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evrion
Kan du inte ta för pxxx serien då? Mycket som funkar på A920 funkar på min P910i, men jag vet inte hur d är med detta..

det går inte!

Visa signatur

Expert på ALLT
anm. pga omreg

Permalänk
Medlem

Nehe! Skriv till telia o klaga då! Måste jag säga allt?!

Visa signatur

p910i, iPod 4G 20Gb,

Permalänk
Medlem

citat:
"skriv till telia och klaga då"
...
Nu tror ju jag det krävs liiite mer än att "bara" skriva och klaga (läs "att en stor mängd människor gör det") För att telia (och) comviq gör de tekniska justeringar som krävs för att få a92x att rulla i sitt nät.

Har (förgäves?) försökt förklara för comviq/tele2 hur många ( med tanke på alla telefoner 3 vräkte iväg för "kaffepengar") möjliga kunder de skulle kunna få i sitt 3G-nät om de "anpassade" det fullt utför dessa telefoner.

Antingen är vi inte tillräckligt många, eller så är just a92x-serien för "komplicerad" att få igång i andra nät..
(även om mycket av a925 funkar i comviq är det inget alternativ för mig att ex mms funkar bara "ibland")

-Nu blev det här en utläggning om comviq/tele2's brister, men jag är säker på att det är applicerbart även m telia..

Permalänk

Eftersom denna tråden dog ut så antar jag att det inte finns någon här som kommit på något sätt att få Telia Go (surfport) att funka i A925. Stämmer det?

Ändring: Det stämmer inte Funkar fint om allt man ställer in är att servern man ska gå igenom är online.telia.se. Detta på ett Telia Refill (3G). Tack till VaCUm för det.