Permalänk
Medlem

Helslutna hörlurar till iPod mini.

Jag åker spårvagn till skolan nästan varje vardag och har tröttnat på att höra bullret från vagnen och andra medpassagerare. Därför tänkte jag köpa ett par helslutna hörlurar till att använda till min iPod så att jag både kan ha hög volym utan att störa folk samt att slippa störas av ljudet omkring mig.

Nu till frågan, finns det några helslutna hörlurar som både låter bra och är snygga samt är tillräckligt lättdrivna för att låta bra med en iPod mini? Jag vet att det finns såna där snäckor som man kan trycka i örat (tex Koss the Plug), men dessa eller liknande är jag inte intresserad av eftersom jag tycker de sitter så obekvämt och att de är så jobbiga att få på.

Visa signatur

Studerande på Fucking U.

Permalänk
Medlem

Har själv ett par Philips SBC HP550 (BILD)

vet inte om dom finns att köpa längre men dom är otroligt smidiga, har bra ljud och ser bra ut.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Sennheiser(stavning?) 555 eller 595

Permalänk

Sennheiser HD 555 och 595 är inte slutna utan öppna och både läcker och släpper in ljud. Dessutom är det möjligt att de ä alltför tungdrivna.

Stod nyligen inför samma hörlursproblem själv. Behövde nya hörlurar till min Siemens SX1 som jag använder som musikspelare. Jag hade ett par koss ksc-50 som iofs låter jättebra men lika mycket på utsidan som på insdan.

Det jobbiga är att det inte finns så många bra, portabla (och billiga) slutna hörlurar. Själva köpte jag till slut ett par Sennheiser HD 212 pro för strax under 500. De låter helt ok, men har lite "overpowering" bas som kan överrösta resten av musiken ibland (det är dock en härlig bas). Trots att jag driver dem med min telefon kan jag dra upp volymen till nivåer som är iofs lyssningsbara men förmodligen inte bra för hörseln om man lyssnar längre än mycket kort. De isolerar oxå ganska bra mot ljud utifrån sp man plågas inte lika lätt av skrikande ungar på bussen, och man kan spela ganska hög utan att det hörs nånting för de bredvid. Efter en stund kan man få lite ont i öronen av att ha dem på sig då de klämmer åt lite lätt. Det är dock förmodligen ett roblem med de allra flesta slutna hörlurar som inte är stora nog att gå helt runt öronen.

Helst skulle jag nog ha köpt ett par Sony Eggos (mdr-d22 eller mdr-d66) men de modellerna har tydligen utgått.

Om jag hade haft mer pengar skulle jag nog ha köpt ett par Sennheiser HD 25 sp1. Jag vet dock inte hur lättdrivna de är.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem

Philips HP550 heter väl HS900 numera (eller är det inte så?)
Men hörlurar finns det ju sådana mängder…
(Kolla oxå någon lokal instrumentaffär, de brukar ha bra grejor)

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Kan du inte kolla på de Ipod hörlurarna som finns? passar fint till din ipod vet dock inte om de är bra eller så

såg dem i en Macworld tidning tror jag det var, man kunde prenumerera på MacWorld i 22 månader och få ett par sådana. De var skit snygga, vet dock inte om de är bra, läcker ljud.

Permalänk
Medlem

Sen säljer ju Apple lite lurar oxå (lixom återförsäljarna).

Ett par Bose QuietComfort 2 för 3890:- kanske
Inte bara slutna utan med aktiv elektronik som tar bort omvärldskjud.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Kan du inte kolla på de Ipod hörlurarna som finns? passar fint till din ipod vet dock inte om de är bra eller så

såg dem i en Macworld tidning tror jag det var, man kunde prenumerera på MacWorld i 22 månader och få ett par sådana. De var skit snygga, vet dock inte om de är bra, läcker ljud.

Han vill ju inte ha in-ear lurar.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism

Permalänk
Medlem

Han menade kanske inte in-ear utan Macworld hade väl Macally hörlurar eller vad dom heter med för nått nummer sen

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Philips HP550 heter väl HS900 numera (eller är det inte så?)
Men hörlurar finns det ju sådana mängder…
(Kolla oxå någon lokal instrumentaffär, de brukar ha bra grejor)

Nej HS900 är inte samma lurar, vik funktionen är inte alls lika smidig och så är det inte samma form på lurarna heller.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legendary21
Han vill ju inte ha in-ear lurar.

De är inte in-ear lurar.. iaf inte de jag menade

Permalänk
Medlem

Koss ur 40 är helt okej
Går iaf att driva bra med Iriver spelare (äldre modell)..
Läcker lite mcyket ljud dock.

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
De är inte in-ear lurar.. iaf inte de jag menade

OK, nu fattar jag. Snackar du om de där Macally oljudsreducerande lurarna?

Visa signatur