En liten film på PS3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
killzone,det där vestern spelet,shogun spelet,heavenly sword och motor storm såg mer än ok ut.
nu är det bestämt,det blir en ps3 för mej,speciellt om ett nytt ff7 finns till den.

Det var bara en tech-demo.

Permalänk
Medlem

haha jag läste själv en intervjuv med chefen för teamet bakom killzone och han sade själv att allt är för-renderat och har inget med spelet att göra när det kommer till grafik och animation. Sen tog Trailern 6 månader att göra, 6 månader som kunde används för att börja göra spelat.

Sen är Motor Storm oxå helt för-renderat. Oxå det är bekräftat, även för att man inte behöver få det bekräftat. Så direkt första gången jag såg killzona och Motor Storm trailer, förstog direkt att inget var ingame. Så än så länge är det bara FF7 (vilket inte är särskilt imponerande) och Fight Night (som kommer till 360 med) som är realtime. Förutom techdemosarna med.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem

Källa? jag skulle också vilja läsa om det.

Permalänk
Avstängd

mothman: sluta hitta på. och håll dig till xbox 360-tråden om du är xbot och vill basha ps3.

Permalänk
Medlem

varför bestämma sig vilken konsoll man ska köpa redan?

dom har ju inte kommit än
man väntar ju nån månad efter dom har släppts för att se om det blir bra eller anus

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Grafiken på Killzone 2 var fantastisk men datorer är inte långt ifrån den prestandan. Kolla bara på Half life2 och far cry som har skit snygg grafik. Men 64-bitar spel som utnyttjar SLI och AMD 64 till max så är jag 100 säker på att grafiken kommer att bli som på Killzone 2

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem

Mothman har rätt, jag har läst samma artikel. Trailern är vad utvecklarna satsade på att spelet skulle bli. Sen om det blir så snyggt eller inte kvarstår att se, men omöjligt är det ju inte.

Permalänk
Medlem

Seriöst, det har diskuterats i jag vet inte hur många sidor, och har någon bytt åsikt? Nej. Varför fortsätta? Låt folk vilja ha de konsoller de vill ha. Jag vill ha PS3 för jag vill spela Final Fantasy. Om det kom till xbox360 istället för ps3 skulle jag köpa xbox360.

Sen att jag tycker PS3s handkontroll är sjukt snygg och ser lagom stor ut tillskillnad från pyttelilla Dualshock2 eller nästan lagom stora xbox (inte S) kontrollen är en annan femma.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
mothman: sluta hitta på. och håll dig till xbox 360-tråden om du är xbot och vill basha ps3.

Jo, han är ju den som ska sluta hitta på

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mothman
haha jag läste själv en intervjuv med chefen för teamet bakom killzone och han sade själv att allt är för-renderat och har inget med spelet att göra när det kommer till grafik och animation. Sen tog Trailern 6 månader att göra, 6 månader som kunde används för att börja göra spelat.

Sen är Motor Storm oxå helt för-renderat. Oxå det är bekräftat, även för att man inte behöver få det bekräftat. Så direkt första gången jag såg killzona och Motor Storm trailer, förstog direkt att inget var ingame. Så än så länge är det bara FF7 (vilket inte är särskilt imponerande) och Fight Night (som kommer till 360 med) som är realtime. Förutom techdemosarna med.

Ut2007 är iafl bekräftat att vara realtime.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mothman
haha jag läste själv en intervjuv med chefen för teamet bakom killzone och han sade själv att allt är för-renderat och har inget med spelet att göra när det kommer till grafik och animation. Sen tog Trailern 6 månader att göra, 6 månader som kunde används för att börja göra spelat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kniv-mannen
Mothman har rätt, jag har läst samma artikel.

Källa?

Permalänk
Medlem

Så ni vet så har Sony en liten lapp vid sidan av kontrollen där på filmen som säger att handkontrollen bara är ett koncept. I och med att alla verkar tycka den är skum, så kan det ju hända att de ändrar den till släpp.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

http://ps3.ign.com/articles/616/616591p1.html

Sen har det rapporterats från E3 att många personer från Sony sagt att trailerna inte har något med spelat att göra.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Avstängd

mothman: lovar du att lämna sweclockers om killzone 2 ser minst lika bra ut som i filmen när det väl släpps?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
mothman: lovar du att lämna sweclockers om killzone 2 inte ser minst lika bra ut som i filmen när det väl släpps?

Jag lovar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mothman
http://ps3.ign.com/articles/616/616591p1.html

Sen har det rapporterats från E3 att många personer från Sony sagt att trailerna inte har något med spelat att göra.

Kan du säga mig var i artikeln han säger "att allt är för-renderat och har inget med spelet att göra när det kommer till grafik och animation. Sen tog Trailern 6 månader att göra, 6 månader som kunde används för att börja göra spelat."

Vem har rapporterat det? Du får gärna komma med konkreta bevis för det du säger

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheMole
Kan du säga mig var i artikeln han säger "att allt är för-renderat och har inget med spelet att göra när det kommer till grafik och animation. Sen tog Trailern 6 månader att göra, 6 månader som kunde används för att börja göra spelat."

Vem har rapporterat det? Du får gärna komma med konkreta bevis för det du säger

Is the Killzone sequence a fair example of what people can expect from realtime gameplay on PlayStation 3?

Jan-Bart: Yeah, it's basically a representation of the look and feel of the game we're trying to make.

Nej det står inte i klartext. Själv tror jag bara det är en konceptfilm (som samtliga på IGN också är rätt säkra på).

David Clayman - IGNXbox
"No. No. No. If that's the style of the game, it will look like that, but not at that level of quality. That had separate animations for every single movement. That is not a game. It was total CG. Those little things giveaway stuff like that real well."

Stärker mitt argument ännu mer. Men men, ingen vet ju säkert än, jag hoppas på att det inte är förrendererat men det är svårt att tänka så ur en realistisk synpunkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nurfen
FF7 verkar inte komma iofs.. Det var bara ett demo för att visa hur det kunde se ut (är ju realtid på PS3an). Men SquareEnix lär ju få viss respons efter det där..

Mothman: Tyvärr är de inte det. Killzone har iallafall blivit bekräftat av Sony att det är realtidsrenderingar som gjorts. Motor Storm vet jag inte. FF7 är som jag skrev ovan bekräftat som realtid även det. Fight Night likaså. Listan kan göras lång.. Men kolla in spelforumen.

Håller inte riktigt med dig faktiskt. Tror mer att dem vill ha en chans att kunna bräcka Microsoft någon gång i framtiden genom att visa vad dem kan göra med FF VII Remake till PS3. Jag menar ån så länge så verka Microsofts stora kommande triumfkort vara Halo3 som ska släppas ung samtidigt som PS3.

Jag menar ifall nyheten om ett nytt FF VII skulle komma så skulle jag slängt mig på butikerna för att köpa spelet samt ett PS3. Ord kan inte beskriva min kärlek till FF VII.

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MsPaint
Håller inte riktigt med dig faktiskt. Tror mer att dem vill ha en chans att kunna bräcka Microsoft någon gång i framtiden genom att visa vad dem kan göra med FF VII Remake till PS3. Jag menar ån så länge så verka Microsofts stora kommande triumfkort vara Halo3 som ska släppas ung samtidigt som PS3.

Jag menar ifall nyheten om ett nytt FF VII skulle komma så skulle jag slängt mig på butikerna för att köpa spelet samt ett PS3. Ord kan inte beskriva min kärlek till FF VII.

Skulle dom komma till vett och göra en remake är jag beredd att betala 10.000kr för en ps3.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Och om handkontrollen är ful.. Den är nästan precis likadan som de innan bara att de förlängt lite. Så det är nog ingen risk att den ska bli oskönare eller något sådant.

Visa signatur

Nvidia 7800 GT, AMD64 3500+, 1024MB RAM.

Permalänk
Medlem

Angående handkontrollen, tycker ändarna påminer starkt om microsofts sidewinder gamepad till pc som var poppis för några år sen.

De gjorde ju bara att den blev greppvänligare - stadigare att hålla i

men som redan sagts - det visar sig först när vi lägga vantarna på den i verkligheten.

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kniv-mannen
Is the Killzone sequence a fair example of what people can expect from realtime gameplay on PlayStation 3?

Jan-Bart: Yeah, it's basically a representation of the look and feel of the game we're trying to make.

Nej det står inte i klartext. Själv tror jag bara det är en konceptfilm (som samtliga på IGN också är rätt säkra på).

David Clayman - IGNXbox
"No. No. No. If that's the style of the game, it will look like that, but not at that level of quality. That had separate animations for every single movement. That is not a game. It was total CG. Those little things giveaway stuff like that real well."

Stärker mitt argument ännu mer. Men men, ingen vet ju säkert än, jag hoppas på att det inte är förrendererat men det är svårt att tänka så ur en realistisk synpunkt.

http://www.g4tv.com/e32005/videos/index.html
Kolla på "Sony's Jack Tretton answers some of the questions surrounding the PS3"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheMole
http://www.g4tv.com/e32005/videos/index.html
Kolla på "Sony's Jack Tretton answers some of the questions surrounding the PS3"

vem ska man tro på, en av dom som gör spelet eller sonys marknadsföringschef som försöker sälja ps3 till villket pris som helst?

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e