Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiyoko
jag hoppas verkligen att alla förstår att det är två stora skämt att xbox skulle klara av 1 TFlop och ps3 2 TFlop? man kan inte på allvar tro att 10 st ihopkopplade ps3 skulle ta sig in på top 5 över världens kraftfullaste datorer? vi snackar serverhallar med tusentals processorer.:rolleyes:

http://www.top500.org/lists/plists.php?Y=2004&M=11

det är sonys påhittade siffror .... som vanligt så hittar sony på en massa konstiga prestanda trix med der maskiner, ps2an skulle väl rendera toystory i realtid eller hur var det nu

ps3an har nog lite kraftfullare cpu med sina spe's, men xboxen verkar ha kraftfullare gpu .. så man vet inte hur det kommer sluta förrens bådakonsollerna är släppta!

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Min favorit är den i siggen...

Jag måste bara fråga. Kan du engelska?
"Vi TROR..."

Det står inte:
"Vi HAR..."

Sen när var _tro_ lika med att ljuga?

Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Idioten verkar inte förstå att man inte behöver åka till E3 personligen, när internet finns...

Lugna ner tonen lite, finns ingen anledning att hoppa på andra!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk

Alltså kontrollen! HAHA! Ser ju ut som en billig pc-handkontroll
Men i övrigt verkar PS3 lovande. Blir nog en hård fight om vad man ska köpa.

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
Det roliga är att respektive företag har redan lyckats trollbinda idioterna utan att de ens fått spela, ja ens röra maskinen. Helt otroligt.

Najk, det var bara ett svar på detta ovan. Som man frågar får man svar heter det, och jag tror inte han blir vidare sårad av att bli kallad det han själv kallar andra.

Sen om nån kallar mig för "lilla vän" så säger jag nått liknande tillbaka. Eller om nån säger att han tycker synd om mig för att jag är lite bakom, så tycker jag synd om dom tillbaka för att dom inte vet bättre. Eller om nån säger att man måste vara dum om man tror xxx, då svarar jag med att man måste vara lika dum om man tror yyy. Märk väl att jag aldrig börjar, jag bara speglar tillbaka det som skickas.

Är det nån som tagit illa upp, eller vill sluta fred, så är jag på direkt. Jag föredrar diskutioner där vi håller oss till frågan och inte nervärderar varandra. Som när nån sa att han inte lyckades reta mig tillräckligt, och la till en smiley, det uppskattades, och han fick genast ett milt svar tillbaka från min sida.

Men vill man vara snärtig, på gränsen till personangrepp, så får man stå ut med ett svar också?

Om detta är fel resonerat, så ändrar jag mig såklart. Vill gärna ha en synpunkt på vad du tycker Najk, eller nån moderator som vill svara hur vi ska tolka reglerna.

Jag har iallafall tolkat dom som att man inte ska börja, men att man får tåla att man försvarar sig med ungefär samma mynt, utan att för den skull göra det värre. Den slutsatsen har jag fått utav just användarnas påhopp på mig, och att dom som gjort det aldrig fått en varning, så då lägger man ribban ungefär där.

Om reglerna ska tolkas hårdare än så, så lovar jag att följa era riktlinjer. Jag är verkligen för ett forum där det är nolltolerans mot liknande, men har inte fått uppfattningen att så är fallet.

Som sagt, rätta mig gärna om jag har fel. (Detta gäller såklart endast Najk eller annan moderator, jag vet att det kittlar i fingrarna att läxa upp mig, men detta är nog offtopic, och endast en följdfråga till Najk. Kanske skulle skickat ett PM, men eftersom Najk tar det i tråden kan hans eller annan moderators svar ha betydelse för oss alla.)

För att återgå till ämnet, (jag fortsätter som vanligt, utan att hoppa på er personligen, och jag ser gärna att ni behandlar mig på samma sätt. Men ni ska såklart ifrågasätta allt jag säger, precis som jag gärna fortsätter denna diskution) så menar jag inte att det var lögn, det Steve säger i min sig, utan ren bull. Sen fanns det såklart lögner med, som föreslog att PS3:ans processor skulle vara sämre för att den är ett till antalet, medans Xbox har 3. Han vet bättre än så, det är därför jag tycker det är så lågt av Steve att häva ur sig en sån grej...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Hur kan man ens tänka sig köpa PS3? Den är ju ful som stryk, inte ens en mor skulle kunna älska något som ser ut som den gör... Och kontrollerna fy f*n, köpa en bara för att kunna slå sönder saken.

+ att speccen suger...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Riktigt fult att dom har "bananifierat" kontrollen.

Permalänk
Avstängd

den kanske är mer ergonimisk då ?

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
den kanske är mer ergonimisk då ?

Jag tror det. Sen att den ser ut som en boomerang är ju inte bara av ondo. Tänk när man blir sne och sular iväg den, så kommer den tillbaka!

Men allvarligt talat, nu påstås det att Killzone 2 ÄR gameplay:
http://media.ps3.ign.com/media/748/748475/vid_1134552.html?mu...

"And thats on thing Ted wanted everybody to understod, that it's real gameplay..."

Intervjuaren frågar en gång till, för att vara säker, och visst, "it's gameplay"

Vad tror ni?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Jag tror det. Sen att den ser ut som en boomerang är ju inte bara av ondo. Tänk när man blir sne och sular iväg den, så kommer den tillbaka!

Men allvarligt talat, nu påstås det att Killzone 2 ÄR gameplay:
http://media.ps3.ign.com/media/748/748475/vid_1134552.html?mu...

"And thats on thing Ted wanted everybody to understod, that it's real gameplay..."

Intervjuaren frågar en gång till, för att vara säker, och visst, "it's gameplay"

Vad tror ni?

Såpass Då är det väl gameplay

Permalänk
Medlem

Oj, såg att jag stavat fel, "one thing" ska det ju vara...

Men om det är gameplay, då vet jag inte vart jag ska ta vägen, det är ju bara för mycket!

Edit:
Jag kan också leka med Excel:

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

http://www.loading.se/news.phtml?id=4603&nwsrng=1

"Nu är det dock inte alls säkert att PlayStation 3 släpps till sommaren. Sena rapporter pekar på ett möjligt släpp redan till julhandeln i år."

Är detta sant? Eller är det bara rykten?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur
http://www.loading.se/news.phtml?id=4603&nwsrng=1

"Nu är det dock inte alls säkert att PlayStation 3 släpps till sommaren. Sena rapporter pekar på ett möjligt släpp redan till julhandeln i år."

Är detta sant? Eller är det bara rykten?

Q1 2006 har väl sony sagt mer än en gång?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
Q1 2006 har väl sony sagt mer än en gång?

Jag har aldrig hört det? Men det är väl möjligt att dom har sagt det

Permalänk
Medlem

Visst är det lång väntan, men samtidigt får spelhusen mer tid på sig för finslipning.

"Nej tack, Tomten. Vi är inte intresserade. Vi sparar oss..."

Om dom är inställda på Q1, så hoppas jag att Sony inte stressar på bara för att hinna till julhandeln. Inställda features vore ju katastrof...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Visst är det lång väntan, men samtidigt får spelhusen mer tid på sig för finslipning.

"Nej tack, Tomten. Vi är inte intresserade. Vi sparar oss..."

Om dom är inställda på Q1, så hoppas jag att Sony inte stressar på bara för att hinna till julhandeln. Inställda features vore ju katastrof...

Jo håller med, bättre att dom tar den tid dom behöver än att dom ruscha ut den så fort som möjligt

Permalänk
Medlem

"At the end of a promotional video played during the PlayStation 3 launch event, the words “Spring 2006” were displayed on the screen – thus implying the console will be released sometime during this period"

"The first pictures, info, release date, and more on Sony's new PlayStation
May 16 2005 - Sony today officially announced the PlayStation 3 (or PS3) as the title of its successor to the PlayStation 2. The PS3 is slated for release sometime in 2006, debunking the rumor that the console would launch before or near Microsoft's Xbox 360 launch."

"PLAYSTATION 3 (PS3) Revealed, Spring 2006 Release Date
The cat is finally out of the bag. The Sony PlayStation 3 has debuted, and while changes may occur before its Spring 2006 release date, what Sony has presented is nothing short of stunning. The PS3 features WiFi, wireless controllers, backwards compatibility and more."

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Självklart är jag intresserad.
Jag försöker bara upplysa er stackars sony-fanboys som svalt Sonys lögner med hull och hår.

Tycker lite synd om dig.
Playstation har alltid haft de bästa spelen, den bästa känslan och dylikt.
Se bara på final fantasy. Så underbara spel.
O hur fan kan du ens säga att ps3 kommer vara skit osv??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Hur kan man ens tänka sig köpa PS3? Den är ju ful som stryk, inte ens en mor skulle kunna älska något som ser ut som den gör... Och kontrollerna fy f*n, köpa en bara för att kunna slå sönder saken.

+ att speccen suger...

Mitt svar till dig är
Jag som trodde att jag köpte tvspel för att spela med och inte titta på.

I övrigt har den här tråden urartat något fruktansvärt. Varför kan man inte låta en PS3 eller Xbox360-tråd hålla sig till ämnet där man diskuterar den information som finns på respektive konsol, och därmed inte starta någon jäkla pajkastning.

Intrycket jag får av några medlemmar här är att Sony snackar skit och är långt ifrån sanningen medan Microsoft lydigt talar sanning precis som deras morsa, Bill Gates, har lärt dem.
Vad är det som säger att Microsoft har så mycket mer rätt än andra företag?
Det handlar om marknadsföring, och hittills har Sony skött det galant genom att visa vad man har för möjligheter med den nya maskinen och inte bara talar om hur bäst den är utan att bevisa något alls.

Och som en av våra goda medlemmar sa, att det är dåligt att Sony inte vågar låta besökarna på E3 provspela PS3 medan Xbox 360 funnits att prova...
Playstation 3 ligger minst ett halvår längre fram i tiden än Xbox 360, så därmed finns det inga direkta anledningar till varför den skulle vara spelbar just för tillfället.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

HAHAH
http://psboomerang.ytmnd.com/

Seriöst så tror jag att PS3 blir kanon.

Edit:
is that the actual size of the controller in comparison to the kid?

en kommentar från nintendo forumet!

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Medlem

Det var bra!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

PS3 var ruskigt imponerande...dock vart man lite tveksam till kontrollern, men som tur va var det bara en koncept model.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Angående kontrollen, så tycker jag att Sony alltid lyckats med att skapa en precis och skön kontroll. Utseendet på dom har jag aldrig brytt mig om, däremot hur dom ligger i handen. När dualshocken från Sony kom trodde jag inte en kontroll kunde bli bättre. Jag var nöjd redan innan dom analoga spakarna kom.

Frågan är om det är en konceptmodell eller om det är tänkt att den ska se ut så? (jo, jag vet att dom skrev Concept model på E3, men dom kanske är nöjda med designen)

Även om den inte är vacker, skulle jag gärna provhålla den, tycker den ser ergonomisk ut. Hoppas att den enda anledningen till att den ser ut sådär är att den just ska vara ergonomisk.

Är det bara design kunde dom t ex gjort den så här på en gång:

Vad tycker ni om min banan då?
Den är trådlös...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Ingen tvekan! PS3!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Hur kan man ens tänka sig köpa PS3? Den är ju ful som stryk, inte ens en mor skulle kunna älska något som ser ut som den gör... Och kontrollerna fy f*n, köpa en bara för att kunna slå sönder saken.

+ att speccen suger...

nu väljer man väl inte konsollen efter utseende och prestanda?

utan vilka spel man vill spela.

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solstice^
nu väljer man väl inte konsollen efter utseende och prestanda?

utan vilka spel man vill spela.

Jag gör.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Hur kan man ens tänka sig köpa PS3? Den är ju ful som stryk, inte ens en mor skulle kunna älska något som ser ut som den gör... Och kontrollerna fy f*n, köpa en bara för att kunna slå sönder saken.

+ att speccen suger...

Speccen suger? Kan du överhuvudtaget något om hårdvara?

Antingen är du en Microsoft fanboy eller så har du bott under en sten de senaste åren. Dagens speldatorer har ju inte en suck att hänga med varken PS3 eller 360. Det är riktiga monster som kan prestera sjukt fin grafik.

Vem fan bryr sig om designen? Jag köper en konsol för att spela, inte ha den som prydnad. Gör de konsolen snygg så är det ett litet plus bara.

EDIT: Och jag tvivlar på att datorerna kommer ligga i samma klass när 360/PS3 släpps. Det är ju ATi och nVidia som gör chippen, och dem vill så klart tjäna pengar på konsolerna innan dem släpper likvärdig hårdvara till PC.

Permalänk
Medlem

m4ck3: Don't feed the troll...

Permalänk
Medlem

Ok men nu är det så att PS3 är så ful, att man inte kan bortse från dess design... Annars spelar det inte någon större roll, men sony har lyckats göra den så jevla ful så det inte är sant...

Jag tror jag kan nog ganska mycket mer än dig m4ck3...

"Och jag tvivlar på att datorerna kommer ligga i samma klass när 360/PS3 släpps. Det är ju ATi och nVidia som gör chippen, och dem vill så klart tjäna pengar på konsolerna innan dem släpper likvärdig hårdvara till PC."
va??? De är klart de kommer släppa liknande om inte bättre, så fort de kan... De finns ganska många fler dator nördar som inte har konsol och inte vill ha en, än konsol nördar. Och det är ingen som kommer tänka "Nu har konsolerna bättre speccs än min dator måste köpa en sån, skitsamma om det inte finns lika bra spel till den än som de finns till datorn, den har bättre speccs"...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

marknaden för konsoller är nog betydligt större än high-end grafikkort till PC grabben.