Playstation 3 info

Permalänk
Avstängd

den tråden var för att käfta med alla som köper xbox bara för att modda och slippa köpa spel. vilket är något som jag är emot, med andra ord något jag bryr mig om.

Permalänk

"Så, om Halo bara är hype. Hur kommer det sig att Halo2 drog in mer pengar än Spiderman2 på respektive release-helg?"

Du svarade nog på din egna fråga Mr sprucetwig

Ska inte lägga mig i pajkastningen eftersom jag tycker det är helt meningslöst, men.... PS3 4 TEH WIN!

Permalänk
Medlem

Så roligt att läsa
Allt som sägs om PS3 är lögner och bullshit, men allt som sägs om Xbox360 är sant och möjligen bättre än vad dom säger. Det blir roligt sen när konsollerna är ute

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
"Så, om Halo bara är hype. Hur kommer det sig att Halo2 drog in mer pengar än Spiderman2 på respektive release-helg?"

Ska inte lägga mig i pajkastningen eftersom jag tycker det är helt meningslöst, men.... PS3 4 TEH WIN!

Du tror inte det är mer Hype över en av världens populäraste superhjälte? (Om inte den populäraste) Som är riktat mot åldergrupp på från 6-50. Och det vid releasen av en storfilm med just Spiderman. DC/Marvel och superhjältar i allmänhet är i USA vad manga är i Asien typ.

haraya : Så det är bara du som får skriva så i trådar medan andra inte ska göra det?:rolleyes:

kaZmur : Skillnaden är att Microsoft inte skryter, de är tysta och väntar tills de har något att visa eller bevisa. Att skryta om hårdvara (som inte ens är färdig) och räkna nummer på en miniräknare vad hårdvaran klarar är något som Sony är riktigt kända för vid det här laget, eftersom de gjorde exakt samma sak med PS2.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
den tråden var för att käfta med alla som köper xbox bara för att modda och slippa köpa spel. vilket är något som jag är emot, med andra ord något jag bryr mig om.

Varför då? Vill man inte köpa spel ska man väl inte behöva göra det.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII

Om inte Halo 1 levde upp till hypen skulle ingen köpa Halo 2, att det drog in så pass mycket pengar bevisar ju att folk gillar det.

Jag tycker det här är ganska roligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
kaZmur : Skillnaden är att Microsoft inte skryter, de är tysta och väntar tills de har något att visa eller bevisa. Att skryta om hårdvara (som inte ens är färdig) och räkna nummer på en miniräknare vad hårdvaran klarar är något som Sony är riktigt kända för vid det här laget, eftersom de gjorde exakt samma sak med PS2. [/B]

Tysta? Dom la ju upp en video på internet där dom stod i 5-7min o pratade om hur överlägsen deras nextgen konsoll skulle vara Och senare i en intervju vägrar gå med på att PS3 har 7kärnor och påstår att den har en kärna och 6 nånting annat
Sen när det handlar om spel, visst Killzone kanske inte var ingame, men varför skulle det inte kunna se ut sådär? Med prestandan som nextgen konsollerna kommer ha... uträknat Revolution. Och sen klaga på grafiken i nya Fight Night och FF7 videon, nån som sätt Perfect Dark Zero?

Permalänk
Medlem
Citat:

kaZmur : Skillnaden är att Microsoft inte skryter, de är tysta och väntar tills de har något att visa eller bevisa. Att skryta om hårdvara (som inte ens är färdig) och räkna nummer på en miniräknare vad hårdvaran klarar är något som Sony är riktigt kända för vid det här laget, eftersom de gjorde exakt samma sak med PS2. [/B]

Ehm, det enda Microsoft har babblat om sedan dem visade 360 för första gången är att den är bäst. Dem har vid flera tillfällen sagt saker som "this is the most powerful console ever" och tjatar ständigt om deras 3st 3.2ghz kärnor.

Sluta tracka ner på Sony och inse att Microsoft inte är Mesias.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur

Tysta? Dom la ju upp en video på internet där dom stod i 5-7min o pratade om hur överlägsen deras nextgen konsoll skulle vara Och senare i en intervju vägrar gå med på att PS3 har 7kärnor och påstår att den har en kärna och 6 nånting annat
Sen när det handlar om spel, visst Killzone kanske inte var ingame, men varför skulle det inte kunna se ut sådär? Med prestandan som nextgen konsollerna kommer ha... uträknat Revolution. Och sen klaga på grafiken i nya Fight Night och FF7 videon, nån som sätt Perfect Dark Zero?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av m4ck3

Ehm, det enda Microsoft har babblat om sedan dem visade 360 för första gången är att den är bäst. Dem har vid flera tillfällen sagt saker som "this is the most powerful console ever" och tjatar ständigt om deras 3st 3.2ghz kärnor.

Sluta tracka ner på Sony och inse att Microsoft inte är Mesias.

Självklart säger dom att den är bäst, det gör alla företag. Skillnaden är att dom inte säger att dom är dubbelt så bra som ps3 utan att ha belägg för det. När det gäller konsoller så är MS väldigt mycket ärligare än Sony, t.ex. får folk spela xbox360 på E3.

Och Cell har en kärna och 7st andra mojänger.

Permalänk
Medlem

Jag gillar PS2 och kommer köpa mej ett PS3 också, men jag hoppas att utvecklingen går jävligt snabbt nu så att spelen snart blir 100% realistiska (grafik och fysik förstås, inte att man överlever 10 skott i huvudet.) Så man slipper köpa nya datorer, konsoller etc.

...jag vet också att det inte kommer bli så, men jag HOPPAS!

Visa signatur

"Konsten att kunna flyga är att slänga sej mot marken ... och missa"

Permalänk

Det måste väl vara för sent för MS att göra några stora ändringar nu när det återstår mindre än 6 månader tills konsollen ska finnas i butik? Dvs OM de skulle vilja ändra något. Jag menar kontrakt med alla olika underleverantörer måste ju ha varit klara sen lång tid tillbaka och spelutvecklarna har säkert haft tillgång till tidiga versioner av konsollen i månader. Nu borde väl allt utom mindre detaljer vara färdigt? Därför tycker jag att det låter orimligt när en del hävdar att "inget är helt säkert ännu" och typ, "det kan ändras massor av gånger", osv. Vad kan komma att ändras innan X-Box 360 står i butik?

Sen är det underhållande att läsa hur alla slår varann i huvudet med olika påståenden om vilken av MSs och Sonys konsoll som är bäst, så "keep it up".

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel
Varför då? Vill man inte köpa spel ska man väl inte behöva göra det.

så om någon inte vill köpa en ny bil är det ok att sno en istället? precis samma logik.

Permalänk
Citat:

så om någon inte vill köpa en ny bil är det ok att sno en istället? precis samma logik.

Nej! För han ska sno spel och du ska sno bil... det är inte samma sak...

spelbil...

bilspel!

Höhöhöh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Droogie

Är inte PS2 släppt i Kina?

PS2 är släppdes i Kina för ca. 2 år sen. Lagligt version alltså och det säljs lagliga spel i butikerna. Annars köper folk mest import/smuggel/reconditioned varianten tror jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Det måste väl vara för sent för MS att göra några stora ändringar nu när det återstår mindre än 6 månader tills konsollen ska finnas i butik? Dvs OM de skulle vilja ändra något. Jag menar kontrakt med alla olika underleverantörer måste ju ha varit klara sen lång tid tillbaka och spelutvecklarna har säkert haft tillgång till tidiga versioner av konsollen i månader.

Det beror alldeles på, om MS varit smarta så har de öppet på de saker som varit mest osäkra och som inte påverkar speldesign för mycket. Dvs kringutrustning som i/o, spelare osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag syftade på dom som inte tänkt spela heller. Finns dom som vill använda ps3:an till annat.

För övrigt så rör sig om två olika saker, det ena är piratkopiering och det andra är stöld.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Detta format får nog bra stöd av resten av teknikvärlden.

Microsoft stöder gärna ett format Apple och Sony ligger bakom.

Haraya: Hellre det än någon insnöad PS3-fjolla som tror att den är lika kraftfull som en fet server för en halv mille. Jag är neutral förövrigt, jag tycker bara att ni borde komma ner till jorden.

citat:Ursprungligen inskrivet av Buio
De företag som idag är med i styrelsen för Blu-ray formatet är;
Apple Computer, Inc.
Dell Inc.
Hewlett Packard Company
Hitachi, Ltd.
LG Electronics Inc.
Matsushita Electric Industrial Co., Ltd.
Mitsubishi Electric Corporation
Pioneer Corporation
Royal Philips Electronics
Samsung Electronics Co., Ltd.
Sharp Corporation
Sony Corporation
TDK Corporation
Thomson Multimedia
Twentieth Century Fox
Walt Disney Pictures

Microsoft må vara ensamma (nästan iallafall) på mjukvaru himlen men innom hemelektronik så är ovanstående företag något större, det var tex längesen jag såg någon dvd-speleare eller dy. från Microsoft.
Jag måste säga att samtliga nextgen trådar skulle vara intresantare om ni kunnat ha eran pajkastning i ÖÄ istället.

(dom tog bort ÖÄ och i ett enda slag sänkte de kvaliten på övriga forum områden)

Visa signatur

Mvh Picke
Ses på slagfältet.

Permalänk
Citat:

Visst borde man inte chippa för att slippa köpa spel men vi är inte miljonärer som har råd att punga ut med 600-700 för varje spel. Det spelutvecklarna borde göra är att sänka priserna på spelen. I USA får du ju punga ut med 40-50 dollar för en nytt spel vilket är väldigt lite jämnfört med det vi betalar för ett nytt spel.
Desutom är många spel inte värda 600kr. Det finns väldigt få titlar ute i butikerna som är värda att betala 600kr för. Om alla spelen ute på hyllorna är lika bra som Halo, CS, GTA och Command & conquer så pungar jag gärna ut 700kr för dom. Men inte för ett spel med halftaskiga 3d modeller och dåligt upplägg.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Avstängd

http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20050519/ps3_r.htm

"Since that interview with David Kirk conducted by Zenji Nishikawa contains so little words from Kirk that it's almost dedicated to technical illustration for readers and speculation by Nishikawa, I have little to add to what Mikage's post. Kirk says nothing about specifics about RSX, but only about how this RSX-CELL system works. Anyway here's a bit more descriptive version of the latter half of the article -

David Kirk: SPE and RSX can work together. SPE can preprocess graphics data in the main memory or postprocess rendering results sent from RSX.

Nishikawa's speculation: for example, when you have to create a lake scene by multi-pass rendering with plural render targets, SPE can render a reflection map while RSX does other things. Since a reflection map requires less precision it's not much of overhead even though you have to load related data in both the main RAM and VRAM. It works like SLI by SPE and RSX.

David Kirk: Post-effects such as motion blur, simulation for depth of field, bloom effect in HDR rendering, can be done by SPE processing RSX-rendered results.

Nishikawa's speculation: RSX renders a scene in the main RAM then SPEs add effects to frames in it. Or, you can synthesize SPE-created frames with an RSX-rendered frame.

David Kirk: Let SPEs do vertex-processing then let RSX render it.

Nishikawa's speculation: You can implement a collision-aware tesselator and dynamic LOD by SPE.

David Kirk: SPE and GPU work together, which allows physics simulation to interact with graphics.

Nishikawa's speculation: For expression of water wavelets, a normal map can be generated by pulse physics simulation with a height map texture. This job is done in SPE and RSX in parallel."

översatt av någon från b3ds forum.

intressant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Inga problem, bara stoppa in Forza Motorsport eller Project Gotham Racing 2 i xboxen, båda är snyggare och mer avancerade än GT4.

När du skriver något sånt så undrar jag om du skämtar eller har du bara missat att titta på TV:n när du spelade GT4? :S

Du kan väll seriöst inte tycka att PRG2 har bättre grafik än GT4?
Forza därimot det kan jag hålla med om att det är lika snyggt som GT4 och lite mer på vissa ställen!

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem
Citat:

Du tror inte det är mer Hype över en av världens populäraste superhjälte? (Om inte den populäraste) Som är riktat mot åldergrupp på från 6-50. Och det vid releasen av en storfilm med just Spiderman. DC/Marvel och superhjältar i allmänhet är i USA vad manga är i Asien typ.

haraya : Så det är bara du som får skriva så i trådar medan andra inte ska göra det?:rolleyes:

kaZmur : Skillnaden är att Microsoft inte skryter, de är tysta och väntar tills de har något att visa eller bevisa. Att skryta om hårdvara (som inte ens är färdig) och räkna nummer på en miniräknare vad hårdvaran klarar är något som Sony är riktigt kända för vid det här laget, eftersom de gjorde exakt samma sak med PS2.

Lilla vän. Microsoft skryter mössan av sig, så där har du fel.

Steve Ballmer:

"the number of units we sell is really important to me."

Ungefär som med Halo, skapa en hype, och hjärntvätta barnen att det här är bra.

"I think we’re going to have market leadership in this round."

Ja, han tror det ja. Men vi vet ju hur det gick förra gången, den gången hade dom dessutom bäst hårdvara...

"As the provider of the Xbox, we’re sitting there saying, “Look, we’re shipping NOW."

Vi får väl se hur bra det blir att stressa fram en produkt. Med lite tur lyckas dom klämma in en optisk enhet iallafall.

"But we’re going to out perform Sony in a lot of things. We’re faster on integer than they are"

Här säger han "massor a saker" men nämner ett exempel utan relevans.

"Well, we’ve got three cores, they’ve got one core."

Bevisar hur dum han är. Det får tala för sig själv.

"we think we’re going to outperform them on a bunch of stuff."

Ännu en gång överträffar han sin dumhet. Inget exempel denna gång.

"We think we’ve got the fastest system even despite the fact that we’re coming out first."

Nu påstår han att dom har den snabbaste maskinen. Lixom, hallå?

"They didn’t have much to say about online"

Hur vet han det?
På frågan: "Have you seen the game clips that they’ve released?" svarar han: "I haven’t"

Killen är uppenbart förvirrad och vet inte vad han snackar om. Om inte detta klassas som skryt, så går det iallafall som ren bull.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

"we think" "a lot of things" "I think"...

Visa signatur

Im your mother Luke...

Permalänk
Avstängd

Nu tycker jag att ni ska sluta klaga på halo. Halo är kul, synd att inte ni tycker det. Ett riktigt dåligt spel är däremot final fantasy x-2, man springer runt med fjortisbrudar och gör massa löjliga saker, hur lågt får man sjunka egentligen?

Nä men ärligt, xbox360 verkar ha de bästa spelen hittils iaf, många fler också. Enligt mig då...

Vad finns det för nyheter på den andra version av xbox2?

Edit: Blandade ihop den här tråden med xboxtråden...

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
PS3 har säkert hårdvara för bakåtkomaptibliteten, det betyder högre pris och mer värme.
Om du vill betala för det så varsågod, jag förstår ärligt talat inte varför så många tjatar om det. Om man har massa spel till xbox eller ps2 har man ju en konsoll också. Och vem sättar sig och spelar gamla spel när man precis köpt en monstermaskin för flera tusen?

Om man nu har öpt en monstermaskin för flera tusen kanske man inte har så många spel till den (säkert bara 1 eller 2), och då kanske man vill köra något lite äldre spel. Ett plus är att dom nya maskinerna fixar oftast bättre grafik, även till äldre spel.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Lilla vän. Microsoft skryter mössan av sig, så där har du fel.

Steve Ballmer:

"the number of units we sell is really important to me."

Ungefär som med Halo, skapa en hype, och hjärntvätta barnen att det här är bra.

"I think we’re going to have market leadership in this round."

Ja, han tror det ja. Men vi vet ju hur det gick förra gången, den gången hade dom dessutom bäst hårdvara...

"As the provider of the Xbox, we’re sitting there saying, “Look, we’re shipping NOW."

Vi får väl se hur bra det blir att stressa fram en produkt. Med lite tur lyckas dom klämma in en optisk enhet iallafall.

"But we’re going to out perform Sony in a lot of things. We’re faster on integer than they are"

Här säger han "massor a saker" men nämner ett exempel utan relevans.

"Well, we’ve got three cores, they’ve got one core."

Bevisar hur dum han är. Det får tala för sig själv.

"we think we’re going to outperform them on a bunch of stuff."

Ännu en gång överträffar han sin dumhet. Inget exempel denna gång.

"We think we’ve got the fastest system even despite the fact that we’re coming out first."

Nu påstår han att dom har den snabbaste maskinen. Lixom, hallå?

"They didn’t have much to say about online"

Hur vet han det?
På frågan: "Have you seen the game clips that they’ve released?" svarar han: "I haven’t"

Killen är uppenbart förvirrad och vet inte vad han snackar om. Om inte detta klassas som skryt, så går det iallafall som ren bull.

Han har väl fått presskonferansen återberättad för sig, du tror inte dom håller koll på sina konkurenter? Sony sa faktiskt inte mycket om onlinespel.

Cell har en kärna och 7 andra små mojänger.

Han kan försjutton inte säga att han tror dom kommer förlora, alla företag säger att dom är bättre än konkurenterna. Han säger att dom tror dom har den snabbaste maskinen, det finns inget som bevisar motsatsen och inget som bevisar att han har fel.

Om du tror Ballmer är dum och förvirrad tycker jag synd om dig, han är en världens rikaste män och hamnade inte där genom att vara dum och förvirrad. Sen arbetar han väl inte direkt med xboxen, tror du sonys chef kan allt om playstation eller?

Och på vilket sätt är heltalsberäkningar orelevant?

Permalänk
Medlem

"och 7 andra små mojänger." Hahaha, här är en kille som har koll...

Läs citaten en gång till. Om du påstår att det INTE är dumt, så tycker jag desto mer synd om dig...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.

Permalänk
Citat:

"och 7 andra små mojänger." Hahaha, här är en kille som har koll...

Läs citaten en gång till. Om du påstår att det INTE är dumt, så tycker jag desto mer synd om dig...

Jag orkade inte kolla upp vad dom verkligen kallas, så det kanske låter lite dumt men jag har rätt.

Citat:

CELL is a heterogeneous chip multiprocessor consisting of a 64-bit Power core, augmented with 8 specialized co-processors based on a novel single-instruction multiple-data (SIMD) architecture called SPU (Synergistic Processor Unit), for data intensive processing as is found in cryptography, media and scientific applications. The system is integrated by a coherent on-chip bus.

Permalänk
Medlem

Jo, det lät så barnsligt bara... "små mojänger"

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo, det lät så barnsligt bara... "små mojänger"

Haha, var det där ditt "svar på tal" ? Du var ju så kaxig innan han kom med fakta.

Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.

Permalänk
Medlem

Han hade ju inget svar på mitt, så varför ska jag svara på saker som är uppenbara som vad PS3:an har för hårdvara. Det kan en 5:åring läsa sig till?

Tex:

"Läs citaten en gång till. Om du påstår att det INTE är dumt, så tycker jag desto mer synd om dig..."

Där blev han ägd, och han har inga svar...

Visa signatur