Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

detta var en mycket trevlig sak.... helt perfekt om man ska köpa (som sagt ovan)
nytt moderkort med PCI-express men inte behöva upgradera graffet...
Är det billigt så är det en pärla, men det där med att man eventuellt måste
modda chassit är ju självklart ett minus för de flesta!

Visa signatur

Intel C2D E6600 @ 2.4ghz, 2048MB RAM, Geforce 8800GTS 640mb.

Permalänk
Medlem

Angående prestanda så bygger kortet antagligen på Nvidias PCI-E till AGP-brygga, samma som sitter på 6800-kort. Där har man ju inga direkta prestandaförluster alls, så det kan nog bli bra prestanda med detta. Chansen finns ju iofs att den bygger på ett annat bryggchip, så man vet ju inte.

Visa signatur

You're a nut, you're crazy in the coconut!
Tredje året på ITEK, MDH Västerås!

Permalänk

Hmm precis en sån jag produkt jag ville se... Men nu hänger det mest på om priset blir tillräkligt humant för att det ska vara interesant.

Sen vore det najs om dom kunde släppa en model med vinklad kontakt... lättare att få plats då.

Visa signatur

|Modermodem: Asus A8N32-SLI Deluxe|AMD Athlon™ 64 X2 4400+|Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB|Albatron Geforse 9600 GT 512mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebastian_n
öhh bända? då har du något skumt litet chassi. Mitt cheiftech är ca 20cm brett, moderkortet bygger på ca 2cm, då har du typ 18cm för graffet.., mitt 6800 är ca 10cm så 8cm kvarstår, på mitt sitter vga porten längst ner, så s-video och dvi hamnar innanför chassit, men det går ju alltida att fixa..

Frågan är bara var man ska fästa täckplåten som omger portarna. Vanligtvis gör man det ju med en skruv i chassit, men om man nu har ett sånt där kort får man göra nån specialare får att få det stabilt.

Permalänk

Vilken tur ni får för er med PCI-E moderkort...Ni kan ju kanske köpa 6800LE och låsa upp pipelines medan vi med AGP moderkort har tur med att kunna låsa upp pipelines på vissa kort men otur med att inte testa något PCI-E graffe....

Permalänk
Medlem

http://www.techpowerup.com/?3272

Lite mer information har kommit ut.

Visa signatur

You're a nut, you're crazy in the coconut!
Tredje året på ITEK, MDH Västerås!

Permalänk
Medlem

Jaha inget för ATIkort för ögonblicket Jaja lär väl förhoppningsvis komma även till ATI men om inte får man väl köpa ett "skräpkort" i början när man går över till PCI-E för att senare kunna köpa ett bättre presterande grafikkort