SWAT4 - Unauthorized use of deadly force

Permalänk
Medlem

SWAT4 - Unauthorized use of deadly force

Har spelat en hel del SWAT4 och jag måste säga att jag stör mig lite på att jag får minuspoäng för unauthorized use of deadly force.

Vad exakt går spelet på egentligen? Om jag kommer upp bakom någon och skriker "Put down you weapon!" och snubben vänder sig om och vevar med en AK47 i ansiktet på mig är det klart att jag bränner av vapnet.. Problemet är att det är så otroligt svårt, eftersom det tydligen ska till att dom faktiskt har börjat skjuta på en innan man får skjuta tillbaka? Vilket är svårt som fasen.

Vad måste man göra för att få skjuta brottslingar som vevar med vapen hejvilt?

Permalänk
Medlem

Nu har ju inte jag testat spelet, men ska man inte använda taser i sådana situtationer?

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk

använd pepper gun istället för ett vapen,samt att du använder tasern sekundärt.du kan stå och skjuta in 100 pepper balls i ögonen på en fiende som har gett upp om du vill,du får ine minus poäng för det.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Men ifall jag anfaller i ett hus där det är ett antal tungt beväpnade personer, ska jag springa runt med pepper spray då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
använd pepper gun istället för ett vapen,samt att du använder tasern sekundärt.du kan stå och skjuta in 100 pepper balls i ögonen på en fiende som har gett upp om du vill,du får ine minus poäng för det.

så körde jag också, problemet är när de jäklarna har gasmask... hinner aldrig med min taser :/

Mitt tips: skicka in dina gubbar först

Permalänk

Ja självklart, det är ju så dom gör i verkligheten

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Men ifall jag anfaller i ett hus där det är ett antal tungt beväpnade personer, ska jag springa runt med pepper spray då?

Permalänk
Medlem

Vaddå då? Polisen skjuter ju alltid vilt omkring sig, inte kan man få minuspoäng om man gör som de alltid gör?

Polisjobbet är ju inte det lättaste, och även i USA så blir situationerna absurda, att göra helt korrekt är i princip omöjligt.

I SWAT-miljö kan jag tänka mig att man måste ha godkännande från ledningen för att öppna eld mot någon som ännu inte dödat någon annan alternativt som inte riskerar att döda någon civilperson som direkt åtgärd av att polisen inte skjuter eller som inte beskjuter polisen.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Det jag menar är att det borde nästan räcka att han vänder sig om eller pekar vapnet mot polisen för att dom ska ha rätt att skjuta, varför skulle det inte vara så? Man är ju hotad ifall någon siktar på en med en AK47?

Permalänk

Jävla skitspel är vad det är.
Alla vet att poliserna i usa skjuter utan anledning. Dom mejjar fan ner folk utav tristess ibland.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Jävla skitspel är vad det är.
Alla vet att poliserna i usa skjuter utan anledning. Dom mejjar fan ner folk utav tristess ibland.

Japp, det är fakta.

Visa signatur

forum.leetfik.com

Permalänk
Medlem

Hoppas att du får en femte anmärkning apspektakel, håll ditt gnäll utanför min tråd.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Hoppas att du får en femte anmärkning apspektakel, håll ditt gnäll utanför min tråd.

Jag skrev enbart vad jag tyckte om spelet.
Ber så hemskt mycket om ursäkt om mina åsikter inte passar dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Det jag menar är att det borde nästan räcka att han vänder sig om eller pekar vapnet mot polisen för att dom ska ha rätt att skjuta, varför skulle det inte vara så? Man är ju hotad ifall någon siktar på en med en AK47?

i och med att de har skippat den juridiska aspekten i det hela. Dvs i riktiga livet skulle ju polisen få redovisa exakt varför han öppnade eld och så att säga bevisa att han kände sig dödligt hotad osv osv. Så kör de stenhårt på det där med att brottslingen måste öppna eld först. Du får väl skjuta varningsskott helt enkelt. Men direkt när brottslingen öppnar eld direkt mot dig eller om nån i gisslan eller liknande är utsatt för ett direkt hot och med all sannolikt kommer att dö om du inte skjuter så går det ju.

Poliser får räkna med att bli beskjutna, det hör till deras jobb. Så de kan inte skjuta "bara" för att de känner sig hotade.

Men testa om det blir skillnad genom att du först skjuter vid sidan om honom eller i alla fall en fetmiss och sedan när han öppnar eld så skjuter du honom. Då kanske det inte blir nåt? (Ja först måste du ju identifiera dig och beordra honom att lägga ner vapnet, identifieringen lär ju vara rätt så automatisk med tanke på att det är SWAT )

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Ska det vara så svårt att skjuta de i benet eller handen? :D...Då tappar de ALLTID vapnet! Så siktar du och skjuter semi hela tiden då kommer du inte döda de om du inte vill ;). I mindre rum ska du kaskta in flashbang och sedan låter en team eller du stormar rummet.

Det jag tycker är orealistiskt i spelet är dock AI:n. Gillar inte häller rörelserna på de misstänkta. De ska inte bara stå och vifta med vapen. De ska kunna ducka och försöka skjuta der poliserna på mer realistiskt sätt. Så som det ser ut just nu känns det som om "terroristerna" för frånvarande. Kass AI helt enkelt.

Permalänk

Ja har aldrig hört talas om att SWAT gjort fel!
Deras jobb är att gå in och "rädda dagen" med så lite död som möjligt!
Varför tror ni dom använder flash och rök granater?!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Nja det är väl för att folk inte ska se när dom kallblodigt skjuter ner alla terrorister

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj_labbo
Ja har aldrig hört talas om att SWAT gjort fel!
Deras jobb är att gå in och "rädda dagen" med så lite död som möjligt!
Varför tror ni dom använder flash och rök granater?!

Permalänk
Medlem

Nu handlar det om SWAT en polisiär styrka, dvs som ska försöka rädda liv i så stor utsträckning som möjlig. Även elakingarnas.

Tacka vet jag en militärstyrka, där handlar det om att klara uppdraget inte liven. Så polisen är relativt strypta när det handlar om terroristaktioner.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av head

Mitt tips: skicka in dina gubbar först

Det funkar ju inge vidare heller för dom springer ju och blir skjutna hela tiden dom dumma jävlarna

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Men ifall jag anfaller i ett hus där det är ett antal tungt beväpnade personer, ska jag springa runt med pepper spray då?

Kan du engelska och körde tutorialen så borde du kanske ha fattat att "use of deadly force" är den absoluta sista utvägen?

Permalänk
Medlem

Du bunkrar upp digsjälv och dina Teammates med Flashbangs... Vad är problemet?
Vill de inte sätta sig ner då de är blina använder du tazer..

Visa signatur

Varför är ingen snäll mot mig? :(

Permalänk
Medlem

Nån speltillverkare skulle ju kunna göra ett spel om den ryska motsvarigheten till SWAT:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cpt.
Nån speltillverkare skulle ju kunna göra ett spel om den ryska motsvarigheten till SWAT:)

hur kul är det med ett spel där man klarar banorna enbart genom att gasa hela området?

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

hehe, nja, kanske inte:p fast det skulle vara enklare taktiker än i ett swat spel. Lyder inte brottslingen så är det ner på marken som gäller med x antal sparkar och slag som följd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cpt.
hehe, nja, kanske inte:p fast det skulle vara enklare taktiker än i ett swat spel. Lyder inte brottslingen så är det ner på marken som gäller med x antal sparkar och slag som följd.

Springer brottslingen iväg borde det inte räknas som våld/dödligt våld att döda eller oskadliggöra honom! Han kan ju för fan löpa amok om han lyckas fly (Om vi tänker realistiskt)

Visa signatur

Varför är ingen snäll mot mig? :(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cpt.
Nån speltillverkare skulle ju kunna göra ett spel om den ryska motsvarigheten till SWAT:)

Den ryska är väl inte polisiär, det är för att den är militär enhet som de kan göra så.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
hur kul är det med ett spel där man klarar banorna enbart genom att gasa hela området?

Haha, skrattade nästan ut colan jag satt å sörpla på!

Permalänk

Har 2 frågor angående detta spel.
1. Kan man spela nått i stil med 'single player', alltså inte multiplayer?
2. Behöver man nått nytt grafikkort, som i t.ex "Brothers in arms" ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elaajten.
Har 2 frågor angående detta spel.
1. Kan man spela nått i stil med 'single player', alltså inte multiplayer?
2. Behöver man nått nytt grafikkort, som i t.ex "Brothers in arms" ?

Singeplayer finns och man behöver ett hyffsat grafikkort för att det ska flyta.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk

nej man behöver inte ett hyffsat grafikkort för att det ska flyta helt smärt fritt,räcker med ett g-force 4.däremot hyffstat med ram minne.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Vaddå då? Polisen skjuter ju alltid vilt omkring sig, inte kan man få minuspoäng om man gör som de alltid gör?

Polisjobbet är ju inte det lättaste, och även i USA så blir situationerna absurda, att göra helt korrekt är i princip omöjligt.

I SWAT-miljö kan jag tänka mig att man måste ha godkännande från ledningen för att öppna eld mot någon som ännu inte dödat någon annan alternativt som inte riskerar att döda någon civilperson som direkt åtgärd av att polisen inte skjuter eller som inte beskjuter polisen.

Tror inte alltid att man måste ha det. Såg ett program på TV där dom visade nån snubbe från södra USA som hade tagit sin fru och sin pappa som gisslan i sitt eget hem. Dom skickade dit förhandlare och swat. Killen stod ute på sin veranda och viftade med ett hagel (sköt dock inte). Sedan skulle han gå runt lite och råkade oturligt nog (för hans del) titta runt hörnet på huset där hela swat-teamet hade ställt sig. Killen han lyfta bössan ca 20cm innan första swat-killen sköt två snabba burstar på 3-4m avstånd.