Permalänk
Medlem

Var med och sätt ihop DRÖMPAKETET!

Jag bestämmer att följande ska vara med till att börja med.

http://www.idg.se/ArticlePages/200506/02/20050602090731_PFA/2...

Vilka 4 gig ska vi sätta dit?

Nästa man som hinner svara får bestämma vilken del i datorn nästa man i kedjan ska bestämma osv.... Ska bli intressant detta!

Visa signatur

Dator1: Core i7 9700k | RTX 2080 | Asus z390-f | 16gb DDR4 3200 | 2 x 500gb ssd | RM 750x
Dator2: Core i7 6700k | MSI GTX1080 8gb | 2x8gb DDR4 2100mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | Fractal D R3 | 3tb samsung lagring
Dator3: Core i5 4690k | ASUS GTX1070 8gb | 2x8gb DDR3 2400mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | mini itx node 304

Permalänk
Medlem

x850xt pe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGimp
x850xt pe

va?!? det var väl ändå 4 gig minne han skulle ha? inte ett grafikkort =P
jaja, ta dom billigaste RAM-minnena du kan hitta =P allt är bättre än en hårddisk. men kolla först på gigabytes hemsida om dom har nån lista på kompatibla minnen.

sen AMD-processor för näste man ;P

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

Det är helt onödigt med DDR på en PCI-bus. Du får lika mycket prestanda som att använda SD-RAM. Å andra sidan kan det vara för att DDR är billigare idag.

Här har vi en äldre variant fast med SD-RAM: http://www.cenatek.com/product_rocketdrive.cfm

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eilert
Det är helt onödigt med DDR på en PCI-bus. Du får lika mycket prestanda som att använda SD-RAM. Å andra sidan kan det vara för att DDR är billigare idag.

Här har vi en äldre variant fast med SD-RAM: http://www.cenatek.com/product_rocketdrive.cfm

Grejen är att man inte kopplar via Pci, man kopplar via SATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av symetric
va?!? det var väl ändå 4 gig minne han skulle ha? inte ett grafikkort =P
jaja, ta dom billigaste RAM-minnena du kan hitta =P allt är bättre än en hårddisk. men kolla först på gigabytes hemsida om dom har nån lista på kompatibla minnen.

sen AMD-processor för näste man ;P

amd 64 x2 4800+ lör jag då

näste man får välja moderkort

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

DFI's kommande RD480 moderkort:

näste man: chassi/nätagg

edit: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=460893 nån som röstar för en sån?

Visa signatur

Antec SLK3000B | Tagan 480W | AMD A64 3000+ Winchester | Zalman CNPS7000B-CU | MSI RS480M2 | 1x512 A-data Vitesta PC4000 | Sapphire X700Pro 128mb | Seagate 120+200GB
var snäll och CITERA när du skriver till mig :)

Permalänk
Medlem

Då får det bli ett sånt här chassie
http://www.thebestcasescenario.com/index.php?module=photoalbu...

det längst upp är vattenkylningsanordningen...

näste man får ta nätagget,,, jag orkade inte...

Visa signatur

Samsung Galaxy Note 10.1

Permalänk
Medlem

eliaz, dude, du är galen ;P något av det värsta jag sett.

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Hjälpsam

Liten notis, ram drives är inget nytt iofs. De flesta har tidigare kopplats på IDE kanalen, och det man främst vinner på är 0,nada söktis jämfört med en mekanisk disk. Skillnaden är att det tidigare har varit sinnesjukt dyrt med ramdrives.

Sedan kan jag föreslå Tyan Thunder K8WE, 2x Opteron 275 (dualcore 2,2GHz = quadcore), 2x MSI NX6800Ultra Dual GPU i SLI (quad GPU) och den nu nedlagda barsebäck reaktorn som PSU.

EDIT;
IOM att du kör den på S-ATA... Vad sägs om, sisådär 4st á 4GB i NV Raid0 = 16gb, lite mer yta och nog för OS + apps + spel på samma ännu sjukare hastighet...

O glöm inte att göra en Ghost img till en vanlig hårddisk innan du drar på lan, just in case.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swe06
Grejen är att man inte kopplar via Pci, man kopplar via SATA

Ahhh, den meningen missade jag. Måste erkänna att jag bara skummade igenom lite snabbt.

Men det är fortfarande väldigt lite utnyttjande av bandbredden hos DDR-minnen.
Därmed inte sagt att det är dåligt för det är det ju verkligen inte.

60$ exklusive minnen. Det känns ju rätt överkomligt ändå.
Sen fyra såna här så har man det gôtt sen:

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artid=1024DDRSEL40...

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Medlem
Citat:

2x MSI NX6800Ultra Dual GPU i SLI (quad GPU)

He he... Är det bara jag som får flashbacks till ISA-tiden?

Permalänk
Medlem

vågar man verkligen lite på en RAM disk med bara 12 timmars batteritid? Jag skulle nog vilja ha ett större backup batteri till den i så fall.

Visa signatur

In murphy we trust, his law never fails.

Permalänk

varför skulle inte det där ramdisken kunna dra ström från 5 volten? så att så fort datorn är inkopplad i väggen så laddar det. det är ju oftast så att man har datorn ikopplad näst intill jämt.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aendy
vågar man verkligen lite på en RAM disk med bara 12 timmars batteritid? Jag skulle nog vilja ha ett större backup batteri till den i så fall.

Gör bara ghosts regelbundet till en fysisk disk samt kör alla "mina dokument" liknande kraffs på på fast hårddisk.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [KIL]FarmoR
varför skulle inte det där ramdisken kunna dra ström från 5 volten? så att så fort datorn är inkopplad i väggen så laddar det. det är ju oftast så att man har datorn ikopplad näst intill jämt.

Det är ju det den gör, så länge datorn är inkopplad till ett fungerande elnät så laddas/används inte batteriet, när elnätet dör har du ca 12 timmars batteridrift.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")