Partition Breakdown!!! HJÄLP!!!

Permalänk

Partition Breakdown!!! HJÄLP!!!

OK..... Heres the story:
En mapp i min HD slutade att funka, dvs det stod att den inte var tillgänglig, så ok, tänkte jag och körde felsökning, och startade om... Då "försvann" partitionen helt.... En annan partition på samma disk fanns kvar, helt orörd...

mmm.... Körde igång Partition Magic och såg att utrymmet var uppdelat i två delar (hur gick det till???) en på 100 GB, och en på 30 GB ..... Det stod också att allt var opartitionerat och jag försökte återställa det, men det funkade inte.... Då försökte jag lägga ihop de två delarna och formatera dem, men då försvann 100 GB, vilket gjorde att av mina 230, så fanns det bara 130 kvar...... I P-M stod det att hårddisken var 130 GB stor.....

Tömde den fungerande partitionen och "upplöste" den, och försökte få disken nollsttälld, men det saknades fortfarande 100 GB!!!!!!!!

Vad ska man göra åt det problemet?????

Permalänk
Medlem

hmm

Har råkat ut för liknande problem. Dock delades inte disken upp, partitionen försvann bara.
Enligt PM8 så är hårddisken unknown trots full funktion.

Jag rekommenderar att du skaffar ett diagnostik-program från tillverkarens hemsida. Med detta program kan du analysera hårddisken så att allt står rätt till.
Du bör även kunna lågformatera disken, vilket återställer hårddisken till orginal-struktur
Tar flera timmar men det är det värt

Permalänk

Hmmmm.... Laddade ner en IMG-fil, och öppnade den i Winrar..... då kom det fram en bin-fil, en readme-fil och en exe-fil......

Vad gör jag nu, då???

Nör man kör exe-filen så försöker den skapa en massa filer, men det funkar inte.......

Ska ja bränna Bin-filen som en Bootbar CD-skiva????