Permalänk
Medlem

lite heatpipes till patronerna kanske ? ; )

Visa signatur

AMD64 3000+ ,1gb ram , geforce 6600

Permalänk
Proffsmoddare

Gjorde om spetsen till powerled idag och bytte led till en kraftigare då effekten blev för dålig med chassits egna leds.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Gjorde om spetsen till powerled idag och bytte led till en kraftigare då effekten blev för dålig med chassits egna leds.
http://dump.sweclockers.com/wolvie/csmodd/powerled.jpg

Grymmt

Permalänk
Medlem

Awsome!

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk

Finast väntar spänt på en update

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Gjorde om spetsen till powerled idag och bytte led till en kraftigare då effekten blev för dålig med chassits egna leds.

Tar du spänning till lysdioderna direkt ifrån moderkortet eller går du ifrån en molex anslutning? Sitter själv och funderar på att använda andra dioder än standard i ett projekt som jag håller på med och blev lite fundersam på vad moderkortet kan leverera.
Tack för tippset gällande autosol och plexi - kommer att köra stenhårt med det på mina plexi detaljer.

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Proffsmoddare

Liten update. Här har ni lite nya bilder på fronten där Powerswitch och powerLed sitter på plats

Själva fästena ska brybrushas så att dom ser lite mer metalliska ut. Jag skrotade både hddled och reset för dom har man absolut ingen som helst nytta av.

Det kommer mera....

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Shit, det där var riktigt snyggt du! Önskar jag hade tiden, orken, och framförallt pengarna att göra liknande projekt. Har massa idér man har lust att genomföra. Men jag får väl nöjda mig med att njuta av dina mästerverk! Riktigt snyggt, fortsätt så!

MVH Wipe

Permalänk
Medlem

Brusha pwr switchen till lite mässingssaktig också så man inte kan utskilja den så lätt, då blir det übersnyggt!!

KUTGW

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Snyggt som vanligt Bromölla mannen, ska bli kul att se det färdiga resultatet då jag tro det eller ej gillar CS :]

Visa signatur

Blä!

Permalänk
Medlem

snyggt! trodde först att du skulle göra ett magasin så man tryckte på översta för att starta..men det där var inte illa

Visa signatur

AMD64 3000+ ,1gb ram , geforce 6600

Permalänk
Medlem

tycker bara jag att de kanske vart lite för mycke?

Visa signatur

AMD Athlon 64 Newcastle 2800+ @ 2007 mhz * Adata pc 3200 2*256 ddr (512 mb) * 3 Stycken hårddiskar à 170 gb 7200 rpm * Radeon 9600 PRO @ 300/500 mhz * Samsung 52x CD/RW

Permalänk
Medlem

Tycker jag också. Hade varit snyggare med 4 patroner. power reset och två leds.
Men idén är skitgrym!
Har du Copyright på den Wolverine?

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flogiston
Tycker jag också. Hade varit snyggare med 4 patroner. power reset och två leds.
Men idén är skitgrym!
Har du Copyright på den Wolverine?

Nä du inga copyrightlagar här inte, det är fritt fram för alla att inspireras av mina ideer Det är ju en belöning i sig Måste även tillägga att fronten ser faktiskt inte så "over the top" ut irl men som alltid så är det svårt att förmedla det faktiska utseendet med en rutten kamera.

PS
Jag skulle bli väldigt glad om någon kunde sponsra med en gammal trasig softairgun eller en replika eller rent av en vanlig leksakspistol till bygget. Jag letar efter någon av modellerna som finns i spelet. Usp Tactical .45,Glock 18,Desert Eagle,SIG P228,Beretta Elite eller Five Seven. PMa mig om ni har någon av dessa.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det hade varit coolare om du fick fronten att se ut som ett pistolmagasin typ. Eller ett ammo bälte, sånna som sitter i gattling guns hehe.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Jag tycker att det hade varit coolare om du fick fronten att se ut som ett pistolmagasin typ. Eller ett ammo bälte, sånna som sitter i gattling guns hehe.

Jag vet med många saker som skulle blivit coolare men jag jobbar med noll budget under tidspress så jag kan inte göra för stora utsvävningar. Hade detta bygget varit till mig själv så skulle jag definitivt gjort en del betydligt mer avancerade prylar men som sagt man får anpassa sig efter förutsättningarna.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

jobbigt att du fick göra alla spetsar för hand jag har riktiga liggandes som du skulle kunna fått för en billig slant

Visa signatur

Moderkort:Fic vi35l | processor:P4 2.4ghz | Ram:2st 256ddr | Grafikkort:ATI all in wonder 9800 | Hårddiskar:Maxtor (80gb 7200rpm) Seagate (200gb 7200rpm) | Ljudkort:Integrerat | Bildskärm:AOC 17tum

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av <==Ic3==>oscar
jobbigt att du fick göra alla spetsar för hand jag har riktiga liggandes som du skulle kunna fått för en billig slant

Finns iofs mycket att säga för 100% handmade med

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Powerknappen verkar aningen för vass, kommer inte ungen få ont i fingret av den?

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
PS
Jag skulle bli väldigt glad om någon kunde sponsra med en gammal trasig softairgun eller en replika eller rent av en vanlig leksakspistol till bygget. Jag letar efter någon av modellerna som finns i spelet. Usp Tactical .45,Glock 18,Desert Eagle,SIG P228,Beretta Elite eller Five Seven. PMa mig om ni har någon av dessa.

Jag skulle ju kunna leta lite i någon garderob. Jag har för mej att jag har en gammal kass softair gun av modellen deagle. Men borde det inte bli ungefär lika billigt för dig att köpa en billig leksaksgrej som för mig att frakta softair gunen till dig?
Fast det är klart. Du kanske tänkte mer på folk som bor i närheten av dig?

EDIT: Glömde såklart att berömma bygget. Gj.

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av New
Jag skulle ju kunna leta lite i någon garderob. Jag har för mej att jag har en gammal kass softair gun av modellen deagle. Men borde det inte bli ungefär lika billigt för dig att köpa en billig leksaksgrej som för mig att frakta softair gunen till dig?
Fast det är klart. Du kanske tänkte mer på folk som bor i närheten av dig?

EDIT: Glömde såklart att berömma bygget. Gj.

Den biten är löst jag har en Beretta replika på väg redan

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
Powerknappen verkar aningen för vass, kommer inte ungen få ont i fingret av den?

Jag tror att ungens farsa har sagt till wolve att göra den extra vass så att ungen aldrig sätter på datorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Den biten är löst jag har en Beretta replika på väg redan

Okej, Trevligt.
Hoppas på en snar uppdatering av bygget.

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem

Det blir ett riktigt grymt bygge

Visa signatur

AMD Athlon 64 3000+ Venice @ 2.4 GHz | ASUS A8N-E |
HIS Radeon X800XL | 2x512 Corsair Value Select | Antec Sonata II

Permalänk
Inaktiv

neeeej, jag som trodde att den va färdig..... jaja man får väl göra som alla andra och vänta på att det ska bli färdig... och snygg som vanligt när [WP@]Wolverine är med och leker

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt, jag tror ungen kommer att tappa hakan när han får den..

Visa signatur

Hyvää Joulua!

Permalänk
Hjälpsam

Mysteriet med montaget av alla patroner/pwrled hylsorna är nu bekräftat.. Ser fram emot pantzerkhanon hylsornas funktion. Go Wovverine!

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Proffsmoddare

Nu finns en Ren och fin logg på bygget i Loggavdelningen
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=5411137...

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Inaktiv

Inget annat att säga än lika j*kla snyggt som alltid !!
Keep up the good work :P, Markus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Jag vet med många saker som skulle blivit coolare men jag jobbar med noll budget under tidspress så jag kan inte göra för stora utsvävningar. Hade detta bygget varit till mig själv så skulle jag definitivt gjort en del betydligt mer avancerade prylar men som sagt man får anpassa sig efter förutsättningarna.

Haha, men allt är relativt

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se