Varning för kylningen på Club3d x850xt

Permalänk
Hedersmedlem

Varning för kylningen på Club3d x850xt

Jag tänkte utlysa en varning för kylningen på Club3d x850xt. För allas skull hoppas jag att detta INTE är ATIs standardkylning.
Ljudnivån på detta kort är fullkomilgt absurd - om ni köper detta kort så BYT kylning.

Kommer några av er ihåg original-fx5800-kylarna?...ungefär så mkt känns det som att detta kort låter.

Självklart släpar jag naivt hem kortet på kvällen utan annan kylning, och kör igång......får närmast en chock när jag drar igång 3d - jag skämtar INTE när jag säger att du riskerar att väcka grannarna.

Eftersom det är kväll/natt nu kan jag inte springa iväg och köpa en A.C. v5, men det lär jag nog göra väldigt tidigt imorgon.

Just nu kör jag kortet "fulmoddat", plockade loss plastkåpan på wannabe-fx5800-kylningen och tejpade fast en halvtyst 80mm-fläkt

Hoppas den räcker

(ligger på 40 ºC idle i windows)

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Ajaj, tack för tipset. Dock så var org kylningen på mitt X800PRO ljudlös. ATi silencer kan jag rekomendera, så jäkla smart design.

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryo Hazuki
Ajaj, tack för tipset. Dock så var org kylningen på mitt X800PRO ljudlös. ATi silencer kan jag rekomendera, så jäkla smart design.

jupp

hade ett xånt på mitt gamla pro flashat till xt, när jag körde AGP.

Tyst och fin var den.

Hade även den på his x800xl, men när det blev utbytt på garantin bytte jag till x850xt+mellanskillnad

ang. temperaturen så full loadar jag 70-75 ºC nu, så det finns ett klart behov av en ny AC (imorgon )

Om någon vill veta så full-loadar standardkylningen på kortet på runt 65-70 ºC trots att den låter helt vansinnigt mkt : tips till folk som inte orkar med det är verkligen att skruva loss plasten (du måste plocka av hela kylaren för att göra detta) och tejpa fast en 80mm-fläkt, eller större

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.