Permalänk
Medlem

ieee 1394

någon som vet något smart litet program eller dylikt man kan använda för att försöka lista ut vilket företag som tillverkat chippet i ens onboard ieee1394?

Permalänk
Medlem

Varför ska man ha reda på det?

Visa signatur

P4 E6750 Core duo, Geforce 8800Gts Asus P5k , Sound Blaster Audigy Zs , 3,7 Terrabyte, Corsair Twin 2gb,

Permalänk
Medlem

Brukar stå på chippet annars men som föregående inlägg så undrar jag med då du kan tanka ner drivrutin till det ifrån tillverkaren av ditt moderkort.

Permalänk
Medlem

ah, ok. nå, det är så att jag skall köpa ett firewireljudkort (motu 828mk2) som det visar sig är inkompatibelt med firewirechip från NEC. är en bärbar dator jag hade tänkt använda till kortet, och det känns lite overkill att skruva isär den för att kika på moderkortet. det enda jag kan pilla bort på den är grafik, cpu och lite sådant trams, och jag har inte lyckats hitta någon smaskig info om fw-chipet under någon av de sagda grejjerna.
har även försökt kontakta tillverkaren av datorn, men de är så ruskigt svamliga att jag inte lyckats få något vettigt ur dem ännu.

Permalänk
Permalänk
Medlem

är ju det jag gjort. tillverkaren med andra ord, alienware. de verkar inte veta, lustigt nog.