Permalänk
Medlem

Internet bryts EXAKT 1 gång i timmen.

Nu är det så att jag har ett problem. Mitt internet bryts 1 gång i timmen och då är det på pricken. Jag sitter på ett routermodem eller vad man nu kallar det och det är BBB jag har. Vi har 2 datorer i huset och för den andra datorn händer ingenting. Så jag undrar om det är någon inställning som jag kan ha mixtrat med eller något liknande. Skulle vara tacksam för svar, för detta problem är oerhört irriterande.

Permalänk
Medlem

Det kan vara så att leasetiden för ip:t är en timme och att det buggar varje gång datorn måste få ett nytt ip... testa att ändra det i routern och se om det löser problemet.

EDIT: "Routermodem" såg jag nu... du sitter alltså på ett modem från BBB?

Då är det nästan säkert ipleasen som spökar för dom har just 1 timme enligt deras support... tyvärr har jag ingen lösning spontant... fråga dem

Visa signatur

Acer 3820TG | Samsung 840pro 250Gb | Dell U2311H
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam.

Permalänk
Medlem

Re: Internet bryts EXAKT 1 gång i timmen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KinGpin
Nu är det så att jag har ett problem. Mitt internet bryts 1 gång i timmen och då är det på pricken. Jag sitter på ett routermodem eller vad man nu kallar det och det är BBB jag har. Vi har 2 datorer i huset och för den andra datorn händer ingenting. Så jag undrar om det är någon inställning som jag kan ha mixtrat med eller något liknande. Skulle vara tacksam för svar, för detta problem är oerhört irriterande.

Prova med att byta nätverkskortet.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem

Jag kan ge tips till folk som har problem med internet att det droppar ofta och så, Byt telejack , det brukar funka .

Permalänk

Byta jack spelar nog ingen roll över det här problemet om det funkar hela tiden på den andra datorn.

Skulle gissa på att det är leasen som krånglar för dig. Testar att byta portar mellan datorerna först, spelar nog ingen roll det heller.
Testa att ominstallera ditt nic, inaktivera brandvägg och antivirus och kolla om det blir nån skillnad.

Visa signatur

///STOLLEN

Permalänk
Medlem

Vad skiljer datorerna åt?

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

Det skiljer ingenting mellan datorerna. Jag ringde support och dom sa till mig att jag skulle uppgradera drivrutinera till nätverkskortet. Han sa nått om att mitt ip släpper 1 gång i timmen så för att hålla kvar ipet så va jag tvungen att uppgradera. Jag gjorde det men det bryts fortfarande 1 gång i timmen.

Permalänk
Medlem

Omm det funkar på en så skiljer ju något. Kanske inte hårdvarumässigt utan tänkt längre.
Mjukvaran, vad har du gjort annorlunda på den andra burken?

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

Välkommen i klubben!

Med telia hände aldrig detta, med BBB är detta vardagsmat.