kommer XBOX 360 att klå datorn????

Permalänk
Medlem

Hmm, många spekulationer här. Låt se vad framtiden ger oss istället.
Låter som den ene ska överrösta den andre!

Over and out!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tifius
som jag har hört så vill ju MS göra 360 till vardagsrummets centrum. där man kan kolla på¨film bilder och lyssna på musik och surfa och sånt :). såna grejer som man kan göra på PC. jag tror MS försöker göra en PC(för det är det dom kan) och kalla den konsol men det kommer inte funka.
dom som vill kolla på film och bilder köper en DVD spelare för nån tusenlapp inte en "konsol". och dom som vill lyssna på musik gör det på en stereo!

Att ha en pryl som gör allt är framtiden, det vore mycket praktiskt. Sen när den klarar att göra allt och prestandan inte "behöver" förbättras så kan man göra den MINDRE! Wohoo.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Eh? Vad trodde du? PS3 kanske dyker upp nästan ett år senare än G70, jag skulle bli väldigt förvånad om den inte var kraftfullare än G70. Förstår dock inte vad det har med ATI att göra...

Det har med marknadskrig att göra, xbox har nvidias GF4, nu valde microsoft en annan partner till xbox360 ATI. Något som jag tror Nvidia kommer göra mycket för att visa vart skåpet skall stå.
Som svar för att Microsoft ger sig in på Sonys ledande marknadsområde "spelkonsol" så kontrar Sony med att göra en produkt som ger sig in på Microsofts marknadsområde "mjukvara+OS" som ren naturlig marknadspåföljd.
PS3 är inte tänkt att bli bara en konsol+mediaspelare, utan en dator också.
Microsoft tog en bit av Sonys kaka, Sony svarar med att ta en bit av Microsofts kaka.
Förstår du ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av g4bb3
Det har med marknadskrig att göra, xbox har nvidias GF4, nu valde microsoft en annan partner till xbox360 ATI. Något som jag tror Nvidia kommer göra mycket för att visa vart skåpet skall stå.
Som svar för att Microsoft ger sig in på Sonys ledande marknadsområde "spelkonsol" så kontrar Sony med att göra en produkt som ger sig in på Microsofts marknadsområde "mjukvara+OS" som ren naturlig marknadspåföljd.
PS3 är inte tänkt att bli bara en konsol+mediaspelare, utan en dator också.
Microsoft tog en bit av Sonys kaka, Sony svarar med att ta en bit av Microsofts kaka.
Förstår du ?

Men detta att PS3ans GPU kommer bli snabbare än G70 har som jag så inte ett skit med ATI att göra. PS3 kommer ut långt senare därmed ganska självklart att den kommer bli bättre, speciellt med tanke på att båda kretsarna är gjorda av samma företag... Hur den däremot kommer stå sig mot ATIs R500 (xbox360) är det ju ingen som vet än. Hittills så har R500 fått klart mest uppmärksamhet av de två konsolernas GPU pga sin väldigt annorlunda arkitektur (unified shader unit) och det ser verkligen ut att kunna bli nåt extra.

PS Xbox använder en egen GPU NV2A...GF3.5 typ.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Det vore skoj om konsollerna skulle kunna ha utbytbara delar tex mer Ram snabbare processor byte av grafikkrestar kanske...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av troll_tomte
Det vore skoj om konsollerna skulle kunna ha utbytbara delar tex mer Ram snabbare processor byte av grafikkrestar kanske...

Då skulle spel som görs till de uppgraderade konsollerna inte fungera på de gamla och vad skulle skillnaden vara mellan en konsoll och en PC då?
Med spel som måste klara konsoller som har olika processorer och olika minnen?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

no way! pc äger

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HypeX
Jag tror nog inte konsolerna kommer att ta över datorerna, man kan göra så mycket mera med datorer.. Varken XBOX 360 eller de nya grafikkorten har ju kommit ennu men jag har svårt att tro att en XBOX 360's grafikkort skulle så 2xG80 eller vaför inte 4xG80

Ta över vad gäller vad!? Inte som persondator :P, men jag ser det inte som en omöjlighet som spelplattform. Mmus och tangentbord saknas mest på konsoll för många pc-spelare. Men snart kanske konsoller kan göra de mesta som en PC, i spelväg. Vilket gör det möjligt att slå ut pc som spelplattform dit alla nya stora spel kommer. Sånt som säljs i spelbutiken.
Visst, en monster PC slår säkert snart nästa XBOX. Men för vilket pris? Kostar det 10 ggr mer så kan inte många köpa den, ännu färre spel som kräver den datorn kommer säljas då redan PC-spel är värst drabbade av piratkopiering.
Så... som spelplattform ser jag möjligheten att konsollerna tar PCns plats.
Men PCn kommer alltid att vara PC och göra alla massor av grejer och alla kommer typ ha en PC. Som inte behöver kosta mycket då de inte behöver överdriven prestanda.

Visa signatur

ASRock 939DualSATA2 | AMD Athlon 64 3700+ San Diego @ 2,75 GHz| Twinmos 1024 MB DRR400 | PowerColor HD 2900 Pro @ 700Mhz | Samsung SATA 400 GB X 2 + Samsung SATAII 300GB | Samsung SyncMaster 940B | Zalman CNPS7000B-Cu | Corsair 520W | Antec Sonata I | ADDA 120mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscar1991
no way! pc äger

Lönt att dra igång en 2 veckor gammal tråd grabben. När du inte har nåt vettigare att säga.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk

blir då ps 3 för mej, en gång xbox aldrig mer xbox.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janols
Xbox?, nej.
PS3, kanske!

Permalänk

Haha bra sagt!! jag tycker dock det samma om min GC :S som jag köpte för 2500:- !!!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tim19
Ta över vad gäller vad!? Inte som persondator :P, men jag ser det inte som en omöjlighet som spelplattform. Mmus och tangentbord saknas mest på konsoll för många pc-spelare. Men snart kanske konsoller kan göra de mesta som en PC, i spelväg. Vilket gör det möjligt att slå ut pc som spelplattform dit alla nya stora spel kommer. Sånt som säljs i spelbutiken.
Visst, en monster PC slår säkert snart nästa XBOX. Men för vilket pris? Kostar det 10 ggr mer så kan inte många köpa den, ännu färre spel som kräver den datorn kommer säljas då redan PC-spel är värst drabbade av piratkopiering.
Så... som spelplattform ser jag möjligheten att konsollerna tar PCns plats.
Men PCn kommer alltid att vara PC och göra alla massor av grejer och alla kommer typ ha en PC. Som inte behöver kosta mycket då de inte behöver överdriven prestanda.

sant men det är inte bara mus och tangentbord som saknas på konsollerna, de e mycket skönare att spela framför en 19-tums skärm än 2-3 meter framför en 29-tums 50hz flimmrande, katastrof upplösning Tv.
Den dagen då de flästa har en plasma/LCD Tv på väggen och det går lika bra att spela serjösa flygsimolatorer, strategi, fps eller rollspel på en konsol och man kan göra mods och ladda ner patchar då kommer de nog ta över.
Plus att spelföretagen troligtvis tjänar mer $$ på konsollspel som e både dyrare och inte lider lika mycket av piratkopiering, och nu när konsollerna blir mer avancerade så kommer nog marknaden att dras dit.
Men hoppas det inte blir så.... man vet aldrig

Visa signatur

Intel 2500k || Asus P8P67 Pro || 2x4GB Corsair Vengeance || MSI GTX680 || Corsair AX650W || Win 7 64-bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darek
sant men det är inte bara mus och tangentbord som saknas på konsollerna, de e mycket skönare att spela framför en 19-tums skärm än 2-3 meter framför en 29-tums 50hz flimmrande, katastrof upplösning Tv.
Den dagen då de flästa har en plasma/LCD Tv på väggen och det går lika bra att spela serjösa flygsimolatorer, strategi, fps eller rollspel på en konsol och man kan göra mods och ladda ner patchar då kommer de nog ta över.
Plus att spelföretagen troligtvis tjänar mer $$ på konsollspel som e både dyrare och inte lider lika mycket av piratkopiering, och nu när konsollerna blir mer avancerade så kommer nog marknaden att dras dit.
Men hoppas det inte blir så.... man vet aldrig

Allvarligt talat... Konsollerna blir alltid mer avancerade och PC:n likaså...
Om 5 år har vi ännu grymmare konsoller med realtidsfysik m.m.
Marknaden dras inte dit det mest avancerade finns... de dras dit det finns flest kunder och därmed flest spel.
De är tätt sammankopplade.
PS2 var sämre än dreamcast men slog ändå den med hästlängder då fler spel kom till PS2 och fler människor köpte PS2.
(Sen att så många piratkopierade till dreamcast hjälpte ju inte heller precis...)

PC:n kommer aldrig blir slagen av konsollerna även om det kommer vara plasma-tv som standard då du även kan köra PC:n på skärmen...

Båda två kommer att smälta ihop inom en 10-års period.
Precis som konsollerna utvecklades ur amiga och commodore datorer så kommer konsollerna att gå tillbaka igen...
PC:n blir enklare och konsollerna blir mer avancerade...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd

du kan gärna trycka in mer frågetecken i topicen

Permalänk
Medlem

Här kommer hårdvarefakta för Xbox360 och PS3:

Xbox 360:
Processor: IBM PowerPC med 3 kärnor à 3,2Ghz
Minne: 512Mb GDDR3 @ 700Mhz
Grafikprocessor: ATI 500Mhz
Grafikminne: 10Mb Inbyggt D-ram minne
Upplösningar: 480i/p, 720p, 1080i
Total teoretisk beräkningskraft: 1 teraflop

Play Station 3:

Processor: SCEIs cellprocessor med 7 kärnor à 3,2Ghz
Minne: 256Mb XDR RAM @ 3,2Ghz
Grafikprocessor: Nvidia RSX 550Mhz
Grafikminne: 256Mb GDDR3 @ 700Mhz
Upplösningar: 480i/p, 720p, 1080i/p
Total teoretisk beräkningskraft: 2 teraflop

Känns som att PS3 ligger lite före...

Visa signatur

Chieftec Mesh - AMD Athlon64 3200+ "Venice" @ 2,6Ghz (1.550v) - Asus A8N-SLI Deluxe - 2x512Mb DDR Corsair Value Ram - HIS Radeon X800XL @ 432/1000Mhz - 200Gb Maxtor S-ATA
SuperPI [34.324s] - 3DMark2001 [23883p]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NylandeR
Här kommer hårdvarefakta för Xbox360 och PS3:

Xbox 360:
Processor: IBM PowerPC med 3 kärnor à 3,2Ghz
Minne: 512Mb GDDR3 @ 700Mhz
Grafikprocessor: ATI 500Mhz
Grafikminne: 10Mb Inbyggt D-ram minne
Upplösningar: 480i/p, 720p, 1080i
Total teoretisk beräkningskraft: 1 teraflop

Play Station 3:

Processor: SCEIs cellprocessor med 7 kärnor à 3,2Ghz
Minne: 256Mb XDR RAM @ 3,2Ghz
Grafikprocessor: Nvidia RSX 550Mhz
Grafikminne: 256Mb GDDR3 @ 700Mhz
Upplösningar: 480i/p, 720p, 1080i/p
Total teoretisk beräkningskraft: 2 teraflop

Känns som att PS3 ligger lite före...

lite mer kött på benen ang xboxens grafikmonster har vi väl..

Grafikprocessor: ATI XENOS C1 ~500mhz (eller ngt högre)
Unified pixel/vertex pipeline, 10Mb eDRAM dedikerad frame buffer(256GB/s till gpun)
tillverkad hos TSMC med 90nm-teknik
232M + 105M transistorer

Permalänk
Medlem

nja, tekniken i konsolerna kommer nog aldrig att komma till pc då dessa arkitekturer skilljer sig åt. Graffedelen i en konsol har fan så mycket mindre att oro sig för än graffedelen i en pc.

Visa signatur

Undras egentligen om jag faktiskt ÄR dum i huvudet?!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NylandeR
Här kommer hårdvarefakta för Xbox360 och PS3:

Xbox 360:
Processor: IBM PowerPC med 3 kärnor à 3,2Ghz
Minne: 512Mb GDDR3 @ 700Mhz
Grafikprocessor: ATI 500Mhz
Grafikminne: 10Mb Inbyggt D-ram minne
Upplösningar: 480i/p, 720p, 1080i
Total teoretisk beräkningskraft: 1 teraflop

Play Station 3:

Processor: SCEIs cellprocessor med 7 kärnor à 3,2Ghz
Minne: 256Mb XDR RAM @ 3,2Ghz
Grafikprocessor: Nvidia RSX 550Mhz
Grafikminne: 256Mb GDDR3 @ 700Mhz
Upplösningar: 480i/p, 720p, 1080i/p
Total teoretisk beräkningskraft: 2 teraflop

Känns som att PS3 ligger lite före...

Det där säger ingenting...
Det är som att jämföra AMD och Intel - rakt av vad gäller hz:en...

Vi vet ännu inget om maskinerna... sen att PS3 kommer ett halvår efter Xbox360 kommer nog borga för att det sitter nyare och därmed kraftigare teknik i den.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

ja skit samma vilken man köper av dom så slår som dagens ps2 gc xbox med hästlängder är det egenligen så att man kanske ska jämföra ps3 xbox360 mot deras föregångare egentligen för innan nån av dom maskinerna kommet ut har pc´ns grafikkort utvecklats ytterligare vilket gör både ps3 o xbox360´ns graffe obsolit i jämförelse medan processor kraften i ps3/360 kanske ligger före i nåt år är ju inte omöjligt det pratas ju trots allt om ganka så kraftiga cpu´er i dessa 2 konsoller

men dom kommer nog att få många o gapa länge tänk er MG Tekken F1 ja fy tusan vilka läckra spel det kommer

synmd bara spelen ska vara så förbannat dyra skulle lätt kunna sänka dom till 400kr spelet och ändå tjäna sina miljarder

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NylandeR
Här kommer hårdvarefakta för Xbox360 och PS3:

Xbox 360:
Processor: IBM PowerPC med 3 kärnor à 3,2Ghz
Minne: 512Mb GDDR3 @ 700Mhz
Grafikprocessor: ATI 500Mhz
Grafikminne: 10Mb Inbyggt D-ram minne
Upplösningar: 480i/p, 720p, 1080i
Total teoretisk beräkningskraft: 1 teraflop

Play Station 3:

Processor: SCEIs cellprocessor med 7 kärnor à 3,2Ghz
Minne: 256Mb XDR RAM @ 3,2Ghz
Grafikprocessor: Nvidia RSX 550Mhz
Grafikminne: 256Mb GDDR3 @ 700Mhz
Upplösningar: 480i/p, 720p, 1080i/p
Total teoretisk beräkningskraft: 2 teraflop

Känns som att PS3 ligger lite före...

PS3 har 1 kärna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
ja skit samma vilken man köper av dom så slår som dagens ps2 gc xbox med hästlängder är det egenligen så att man kanske ska jämföra ps3 xbox360 mot deras föregångare egentligen för innan nån av dom maskinerna kommet ut har pc´ns grafikkort utvecklats ytterligare vilket gör både ps3 o xbox360´ns graffe obsolit i jämförelse medan processor kraften i ps3/360 kanske ligger före i nåt år är ju inte omöjligt det pratas ju trots allt om ganka så kraftiga cpu´er i dessa 2 konsoller

men dom kommer nog att få många o gapa länge tänk er MG Tekken F1 ja fy tusan vilka läckra spel det kommer

synmd bara spelen ska vara så förbannat dyra skulle lätt kunna sänka dom till 400kr spelet och ändå tjäna sina miljarder

Cpu:erna är nog inte så kraftfulla som MS och Sony försöker få oss att tro.

Permalänk
Medlem

Innan dom är ute så har vi redan bättre grafikkort i datan.
Game over..
Sen sägs det att kommande konsoler kommer att bli väldigt invecklade att programmera spel till.
Så det kanske inte är såå bra med att ha dom mest komplicerade cpu'er i en konsoll ibland.

Visa signatur

Jag är inte dum i huvudet jag har bara otur när jag tänker..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darek
sant men det är inte bara mus och tangentbord som saknas på konsollerna, de e mycket skönare att spela framför en 19-tums skärm än 2-3 meter framför en 29-tums 50hz flimmrande, katastrof upplösning Tv.
Den dagen då de flästa har en plasma/LCD Tv på väggen och det går lika bra att spela serjösa flygsimolatorer, strategi, fps eller rollspel på en konsol och man kan göra mods och ladda ner patchar då kommer de nog ta över.
Plus att spelföretagen troligtvis tjänar mer $$ på konsollspel som e både dyrare och inte lider lika mycket av piratkopiering, och nu när konsollerna blir mer avancerade så kommer nog marknaden att dras dit.
Men hoppas det inte blir så.... man vet aldrig

PS3 och XBOX360 har stöd för HDTV m.m. Många nya skärmar, exempelvis Viewsonic VP191 har HDTV-stöd. Så jag tror att du kan spela ditt tv-spel på den med en upplösning på 1280x1024. Vilket inte är helt fel. Men har du mycket pengar, vilket vi säjer (om man ska kunna gämföra med monsterdatorn), så kan man köpa en fin LCD-TV med HDTV stöd på 720p eller 1080i och spela spel med den upplösningen. Vilket är bättre än standarden på pc-spels upplösningar, fast där behövs det sällan mer då skrärmen inte är sååå stor. Nåja, kortfattat kan du nog få det skönt med en konsoll mer.
Patchar kommer nog bli vanligare, framför allt då en hårddisk finns och onlinestöd. Modds är kanske inte omöjlighet, men inte så troligt. Fast jag tror inte att mods är det vanligaste spelalternativet bland pc-spelare.
Jag är multiplattformsgamer och spelar PC, GC, PS2 och GBA. Men inte XB. Men jag skulle nog klara mig mycket bra utan PCn. Med förutsättningen att mus och tangentbord finns tillgängliga till alla FPS spel som half-life, battlefield och far cry m.m.
För alla som gillar att pyssla med hårdvara pga spelen. För dem ser det lite trist ut. Jag sysslar gärna med det, men har inte riktigt råd till det. Så jag saknar det inte jättemycket. Men moddning och chassitilbehör kommer kanske växa till konsollanpassning. Folk har ju redan gjort det till XBOX. Har sätt vattenkylning och egna chassin m.m. till XBOX.
Jag förstår att många pc-spelare skulle sakna pcn som nr1 spelplattform då de kanske inte kan ladda hem spelen på löpande (bred)band. Inte för att alla gör det, men många...

Visa signatur

ASRock 939DualSATA2 | AMD Athlon 64 3700+ San Diego @ 2,75 GHz| Twinmos 1024 MB DRR400 | PowerColor HD 2900 Pro @ 700Mhz | Samsung SATA 400 GB X 2 + Samsung SATAII 300GB | Samsung SyncMaster 940B | Zalman CNPS7000B-Cu | Corsair 520W | Antec Sonata I | ADDA 120mm

Permalänk
Medlem

ursäkta tog bort texten såg att en annan skrev det jag skrev :S

EDIT: P.S jag har en 32" lcd tv som datorskärm den stödjer 1080p (halv-skryt)

Visa signatur

:Dator1-:P4 3ghz|PSU450W|512DDR |Abit X800pro|800-BUS|Skärm:HDTV

:Dator2-:AMD64-3200+(1mb cache)|CORSAIR 1024mb ram 400mhz CL2.0|Soundblaster audigy 2|ASUS 9800XT 256mb|5 chassi fläktar|Skärm:HDTV

Permalänk
Medlem

Hur är det att köra med din 32" LCDTV med datorn? Bara till film eller även till spel och textarbete/surfning?

Visa signatur

ASRock 939DualSATA2 | AMD Athlon 64 3700+ San Diego @ 2,75 GHz| Twinmos 1024 MB DRR400 | PowerColor HD 2900 Pro @ 700Mhz | Samsung SATA 400 GB X 2 + Samsung SATAII 300GB | Samsung SyncMaster 940B | Zalman CNPS7000B-Cu | Corsair 520W | Antec Sonata I | ADDA 120mm

Permalänk
Medlem

Sen är det ju så att X-box 360 och PS3 är optimerade för just spel vilket leder till att man behöver ännu bättre hårdvara än vad själva X360/PS3 har. För att få ut lika mycket. Eller är jag helt ute o cyklar?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Re: kommer XBOX 360 att klå datorn????

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
många säger att datorn håller att 'Fösvinna' Och att konsolerna kommer att ta över är det sant eller ????........Är Xbox360 Bättre än datorn....när det gäller grafiken????

har inte läst vad alla skrivit, men kan säga vad jag tror. Inte en chans att konsolerna tar över datorns plats! Det blir ju typ bara mindre och mindre med konsoler.. på dne gamla goda tiden med nes/snes så hade iaf jag och de flesta av mina kompisar båda kosnolerna. Men nu vet jag inte många som har xbox, bara 2 av mina kompisar och en har ps2. Datorn är ju så mkt bättre på alla sätt förutom 2. Den är dyrare och det är inte riktigt lika smidigt att t.ex. spela n64 spel från datorn till tvn som om man har ett riktigt 64. Allt annat är den ju bättre på.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk

Re: Re: kommer XBOX 360 att klå datorn????

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaptenperre
har inte läst vad alla skrivit, men kan säga vad jag tror. Inte en chans att konsolerna tar över datorns plats! Det blir ju typ bara mindre och mindre med konsoler.. på dne gamla goda tiden med nes/snes så hade iaf jag och de flesta av mina kompisar båda kosnolerna. Men nu vet jag inte många som har xbox, bara 2 av mina kompisar och en har ps2. Datorn är ju så mkt bättre på alla sätt förutom 2. Den är dyrare och det är inte riktigt lika smidigt att t.ex. spela n64 spel från datorn till tvn som om man har ett riktigt 64. Allt annat är den ju bättre på.

NES såldes väl i sådär 40 miljoner exemplar, PSX i ~60 miljoner eller något sådan och PS2 i nästan 100 miljoner. GC och Xbox har sålts i ungefär 20 miljoner exemplar var. Så att konsollspelande skulle vara på väg bort är verkligen inte sant.

Permalänk
Medlem

Enligt mig kommer aldrig konsolerna att ta över datorn eftersom det finns så många inbitna datoranvändare som mig själv som bara älskar att sätta sig vid skärmen och åtnjuta pixlar från distanser så små som 20-50cm istället för att sätta sig och ta tag i en plastig handkontroll där händerna blir svettiga och klena efter 1h spelande.

I mitt tycke så är konsolerna en väldigt bra uppfinning och jag skulle verkligen inte tacka nej till en Xbox 360 eller en PS3 (kanske både och?), men jag skulle banne mig aldrig byta ut min kära dator emot dem när det kommer till spel iaf.

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Avstängd

förstår inte varför en del hänger upp sig på prestandan? vilka häftiga,roliga och fängslande spel kommer det till xbox 360 och ps3 då? tycker spelen lockar mer än bara konsollen för man vill ju inte sitta och beundra dess design o prestanda när man har den i vardagsrummet och inte har nåt spel till den!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin