kommer XBOX 360 att klå datorn????

Permalänk
Avstängd

kommer XBOX 360 att klå datorn????

många säger att datorn håller att 'Fösvinna' Och att konsolerna kommer att ta över är det sant eller ????........Är Xbox360 Bättre än datorn....när det gäller grafiken????

Permalänk

nej, och vilka säger det?
ja och nej.
kancke vi vet inte.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Jag tror nog inte konsolerna kommer att ta över datorerna, man kan göra så mycket mera med datorer.. Varken XBOX 360 eller de nya grafikkorten har ju kommit ennu men jag har svårt att tro att en XBOX 360's grafikkort skulle så 2xG80 eller vaför inte 4xG80

Permalänk
Medlem

En dator är inte till för att endast spela...
jag använder min mest till surfa runt på forum och snacka med olika människor tycker jag e roligare än att spel.. spelar lite quake3 ibland. annars spelar jag mest gamecube

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
En dator är inte till för att endast spela...
jag använder min mest till surfa runt på forum och snacka med olika människor tycker jag e roligare än att spel.. spelar lite quake3 ibland. annars spelar jag mest gamecube

vad ha AMD Athlon 64 3500+ 90nm och 6800GT till då?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk

Eftersom det hela tiden släpps nya komponenter till datorn så nej...Alla konsoller har sina fasta komponenter medan datorn hela tiden kan uppgraderas, vilket gör att datorn kommer gå om i prestanda även ifall den inte är det när konsollen släpps

Visa signatur

AMD athlon 64 3000+ | Geforce 6800 Gt leadtek | Asus K8N| Antec Sonata | 1024 Corsair pc3200

Permalänk
Avstängd

OK Tackar då slipper ja oroa mig =)=) för att Alla som har ett Xbox Skryter om att Xbox 360 kommer att klå datan.....=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56
vad ha AMD Athlon 64 3500+ 90nm och 6800GT till då?

Håller med!
Om du nu typ bara surfar runt, give me the shit!

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
OK Tackar då slipper ja oroa mig =)=) för att Alla som har ett Xbox Skryter om att Xbox 360 kommer att klå datan.....=)

Skulle du bli ledsen om det hände?

huvudsaken är ju att du har den typ av maskin som passar dina behov

Visa signatur

något fyndigt, alt. en skrytbeskrivning på min dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cognitive D
Skulle du bli ledsen om det hände?

huvudsaken är ju att du har den typ av maskin som passar dina behov

Exakt.. Det är ju inte så att din maskin blir långsammare bara för att det kommer bättre prylar.. Det bara *känns* så..

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk

finns ju en artikel om grafikkortet i Xbox360 dne är vassare än allt som finns till PC änsålänge men det pratas om att den typen av grafikkort kan komma till PC också då den har vissa saker som tex x800xt klarar så klara då den inte det så set är svårt att säga men utnyttjas xbox360 rätt kan spelen bli fan så mycke snyggare än på PC då PC måste klara av så mycket mer än en spelkonsoll så är risken att PS3 och xbox360 klår dagens datore ri spel grafik.

men som sagt ingen vet med 100% säkerhet om fallet är så men jag blir lite fundersam då man läser om cpu kraften hos ps2 tex ska ju vara så mycke vassare än nån cpu tillPC

så det åter stå att se men jag köper antingen xbox360 eller ps3 eller båda så småningom har ju ps2 xbox pc nu så vem vet

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

xbox 360 ska tydligen ha 3x3.2 ghz processor :S

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det handlar så mycket om hårdvaran, utan vad utvecklarna/utgivarna kommer att göra. Säljer de nya konsollerna bra så kommer nog fler och fler utvecklare/utgivare gå över till dem av olika anledningar:
- Enklare att programera till. (Behöver bara optimera för en konfiguration el. tre om det är ett multi-system spel, långt mycket bättre än de otaliga konfigs som måste fixas till ett PC-spel)
- Spelen säljer överlag bättre och kostar mer i butik vilket gör att utgivarna hellre satsar på konsolspel istället för traditionella PC spel.
- Går fortare utveckla spel till konsoller.
- Mindre piratkopiering.

Spelmarknaden på PC sidan kommer nog alltid att finnas kvar, men jag tror att den dock kommer krympa ganska rejält när fler stora utgivare överger den när det helt enkelt inte finns tillräckligt stor vinst i den.
Redan idag ser vi ju att utgivarna drar sig för att investera i spel som inte anses vara "säkra" säljare, detta kommer nog bara fortsätta och det kommer nog bara komma mindre och mindre originella pc-spel.

Permalänk
Avstängd

Som med de flesta konsoler kommer den sopa banan med datorerna när den släpps och vara outdated så det skriker om det när nästan efter den släpps.

Visa signatur

Må edra kameler aldrig gå törstiga!

[img]http://www.the-north-pole.com/carols/images/ansanta.gif[/img]

Permalänk

Låter som att vissa människor här är rätt unga ändå.
Konsoller har alltid försökt utvecklas och sno plats från persondatorerna.
Dock lyckas de aldrig för i det ögonblick då en konsoll passar alla människors behov så är det en persondator själv.

Konsollerna är utvecklade ur persondatorn.
Att de kan "sno" från PC är lite otroligt.

Xbox360 och PS3 kommer slå de flesta PC som finns ute när de släpps.
Men efter 3 år så har de flesta gamers datorer som kan klara i princip samma sak och efter 5 år så har t.o.m. tant Ada en dator som slår dem.

Min nya dator slår mitt PS2 vilket är rätt förståeligt ändå, då jag kan jämföra min gamla dator med min nya...

Folk ska inte oroa sig.

Nes slet inte folk från amiga och commodore.
Snes slet inte folk från 386.
Playstation slet inte folk från mmx processorer och 3D-påbyggnadskort osv...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

mortifer666:

fast när man kan använda konsoller till att titta på film, surfa, skriva mail och enkel ordbehandling samt titta på och lagra sina digitala bilder så skulle det täcka de flesta användningsområden en normalanvändare har för en dator.

Då kanske en konsoll skulle räcka för de flesta

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

seplar det någon roll vad apparaterna heter eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

mortifer666:

fast när man kan använda konsoller till att titta på film, surfa, skriva mail och enkel ordbehandling samt titta på och lagra sina digitala bilder så skulle det täcka de flesta användningsområden en normalanvändare har för en dator.

Men då måste man ju ha någon typ av tangentbord och hur bekvämt är det att sitta i en soffa med ett tangentbord och skriva, då behöver man ett bord. Och när man läser/skriver så är ju oftast texten ganska liten så då måste man sitta ganska nära TV'n, hm.. nä jag föredrar iaf att skriva/surfa på en dator..

Permalänk
Medlem

Re: kommer XBOX 360 att klå datorn????

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
många säger att datorn håller att 'Fösvinna' Och att konsolerna kommer att ta över är det sant eller ????........Är Xbox360 Bättre än datorn....när det gäller grafiken????

När dom första ryktena till vanliga xbox komm så var de inte många datorer som kunde tävla mot en sån i grafik men när konsollen släpptes till marknaden så hade datorerna kommit ikapp den prestanda mässigt. Finns ingen fungerande xbox360 eller PS3 idag och det kommer nog dröjja ett tag till innan Sony eller microsoft kan starta sin maskin för första gången.

Jag kan minnas att det var samma snack när PS2 och xbox komm ut.

Edit: Grymm pr har iallfall Sony och microsoft har lyckas fått. Folk är ju som tokiga i de nya konsollerna

Permalänk
Medlem

En cosol är enbart för spel.
En dator är för allt som inte konsolen kan plus lite till men andra ord kan inte jämföras.
Sen får Xbox skryta hur mycket dom vill.
Det spelupplevelse dom man får med datorn är e samma som man får med Xbox.
Man glor på en skärm och lirar lite ingen skillnad. Skit samma vilket man lirar bara man har kul.
Och nej för mig kommer en consol aldrig att ersätt datorn.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HypeX
Men då måste man ju ha någon typ av tangentbord och hur bekvämt är det att sitta i en soffa med ett tangentbord och skriva, då behöver man ett bord. Och när man läser/skriver så är ju oftast texten ganska liten så då måste man sitta ganska nära TV'n, hm.. nä jag föredrar iaf att skriva/surfa på en dator..

Ja...jag håller med...
fast trådlöst tngbord och en HD-teve...etc..

Jag säger inte att det blir så...bara att det skulle kunna bli så..
Personligen känner jag personer som egentligen inte skulle vilja ha en dator..men gillar att spela och behöver kunna kolla mail hemma...

Och hur många använder egentligen en dator till annat än sådant?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

mortifer666:

Då är det ju ingen konsol längre utan en regelrätt dator.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

mortifer666:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon

Då är det ju ingen konsol längre utan en regelrätt dator.

Tänkte precis detsamma.

Permalänk
Hedersmedlem

Minnes bandbredden på 360 ligger mellan 6800GT och 6800Ultra plus att allt skall dela samma bandbredd så att tro att 360 kommer att sopa banan med en PC med dagens grafikkort är att tro på tomten...:)

PS3:an dock har äkta minne till sitt grafikkort så den kommer att vara vassare än dagens datorer men den kommer inte förrän i mitten av nästa år och då är PC:n redan förbi.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

så pratar en äkta sony fan och Nvidia fan

men Malo den som lever får ju se vad 360 presterar eller inte.

ja jag vet att PS3 ska innehålla Nvidia grafik så än en gång ATI vs Nvidia hmmm detta tar bara aldrig slut

men lär nog inhandla båda så småningom men nog tror jag 360 kommer sopa mattan med PC´s grafikkort när det släpps
för än en gång så är PC bunden till så mycke annat medan tv spel bara ska vara för spel inget os inget explorer inget IE osv.

så var inte för naiv Malo märks att du inte har mycke övers för ATI och Xbox men den kommer så det är bara att acceptera det

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

De filmklipp man har sett från Xbox 360 (hdtv-klippen på microsofts hemsida) är långt ifrån imponerande.
Snarare riktigt dåligt emellanåt.

Den enda av filmerna som visar grafik värd namnet är isåfall "EA Compilation".

Men det är ändå inte på något sätt bättre grafik än vad en PC med 6800GT eller X800XL kan prestera.

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Alienware AW3423DWF OLED 3440x1440 165Hz.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
så pratar en äkta sony fan och Nvidia fan

men Malo den som lever får ju se vad 360 presterar eller inte.

ja jag vet att PS3 ska innehålla Nvidia grafik så än en gång ATI vs Nvidia hmmm detta tar bara aldrig slut

men lär nog inhandla båda så småningom men nog tror jag 360 kommer sopa mattan med PC´s grafikkort när det släpps
för än en gång så är PC bunden till så mycke annat medan tv spel bara ska vara för spel inget os inget explorer inget IE osv.

så var inte för naiv Malo märks att du inte har mycke övers för ATI och Xbox men den kommer så det är bara att acceptera det

Jag har inget problem med ATI's fina grafikkort!!! Faktum är att dom är bäst just nu...

Och när sist satt du och surfade när du spelade ett häftigt 3D spel? jag vet att jag inte gör det.

Men när ATI säger att 10MB grafikminne skall göra 360 till det bäst som någonsnin funnits för spel så drar iallafall jag öronen åt mig...:p

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk

jo men som så många förklarat för dig redan om detta ATI kort som sitter i 360 men du påstår annat än vad fakta visar så finns det bara ett sätt att få klarhet i det hela köp båda så ser du ju då annars kan man debattera om samma ska i månader utan att bli nå klokare men som artiklen förklarade så sköter dom 10mb som ska vara nåt speciellt med dom tyngre uppgifterna medan resterand systemet använder dom 512mb till annat

som i PS3 förutom att jag inte riktigt tror den grafiskt kommer att klå 360 men det är ju något att uppleva den dag då maksinerna finns i folks hem eller påSIBA GIGANTEN EB GAMES så man ser på plats hur bra dom egentligen är

vem vet denna rons kanske går till Nintendo eller nån outsider vilket i sig vore coolt så både sony o Microsotf får en knäpp på fingrarna

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Jag har inget problem med ATI's fina grafikkort!!! Faktum är att dom är bäst just nu...

Och när sist satt du och surfade när du spelade ett häftigt 3D spel? jag vet att jag inte gör det.

Men när ATI säger att 10MB grafikminne skall göra 360 till det bäst som någonsnin funnits för spel så drar iallafall jag öronen åt mig...:p

10mb Dram är fruktansvärt snabbt minne, sen använder ju grafikortet lite av internminnet

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
10mb Dram är fruktansvärt snabbt minne, sen använder ju grafikortet lite av internminnet

Ja det är det jag menar! minnes bussen måste pumpa grafik till det lilla snabba minnet hela tiden men det spelar ingen roll hur bra och snabbt det lilla minnet är om systemminnet inte hinner med att mata det och ju mer AI och annat som processor skall göra desto mindre bandbredd finns över så när spelen utvecklas kommer 360:n gå på knäna.

Visa signatur

Rocking hard !!!