Permalänk

The Chronicles of Riddick har i snyggast karaktärer, Farcry snyggast miljöer, Doom3 snyggast ljuseffekter osv. Svårt att bestämma sig mao

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

bf2 har verkligare miljö än hl2, kanske inte lika många object att röra vid, fast allt är mer verklighetstroget tycker jag, + ATT det inte tar så mkt som hl2, ja mena bf2 har enorma miljöer o flyter bättre på min dator än hl2 vid samma inställningar, herregud....

Visa signatur

A64 3500+ @ 2,2GHz - 1024MB @ DualDDR400 - AV8 - 3d Eye - GF6800 GT, 60 GB Seagate - Barracuda

Permalänk
Medlem

Half life 2 flyter perfekt... medan Battlefield 2 hackar pung... med samma inställningar... herregud...
Det är helt enkelt olika för alla

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Doom3 / Riddick

King-eleN: Du kan ju inte jämföra 2st spel genom att ha på "samma inställningar"

Permalänk
Medlem

Av ovanstående: Half-life 2. Doom 3's äckliga glossing/bumpmapping får mig att rysa... Ugh.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk

Doom 3.

Visa signatur

2500k @ 4.0GHz 1.190v | MSI P67A-GD55 | 8GB @ 1333MHz 9-9-9-24-1T 1.48v | Gigabyte 6970 OC (tre fläktar ver) @ core 920MHz mem 1490MHz 1.175v | Corsair TXV2 650W | Win 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HypeX
King-eleN: Du kan ju inte jämföra 2st spel genom att ha på "samma inställningar"

Notera mitt ";)" ... jag jämförde för att ra1 gjorde det...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

valde Painkiller för jag tror att du räknar in Battle out of hell med den. Vanliga PK har sjysst grafik och miljöer men sen när expansionen släpptes så blev det ännu snyggare och miljöerna blev brutalt mycket grymmare. Minns första banan när man kom in i det spökliga barnhemmet och det va helt tyst sen kom en boll nedstuttsandes för trappan som var precis framför en, uj uj uj det va läskigt och mycket välgjort.

Tummen upp för PK

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ra1
bf2 har verkligare miljö än hl2, kanske inte lika många object att röra vid, fast allt är mer verklighetstroget tycker jag, + ATT det inte tar så mkt som hl2, ja mena bf2 har enorma miljöer o flyter bättre på min dator än hl2 vid samma inställningar, herregud....

BF2 har inte enorma miljöer och det ser inte så snyggt ut, t.ex. fordonen ser inte så bra ut och träden är fula.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2
valde Painkiller för jag tror att du räknar in Battle out of hell med den. Vanliga PK har sjysst grafik och miljöer men sen när expansionen släpptes så blev det ännu snyggare och miljöerna blev brutalt mycket grymmare. Minns första banan när man kom in i det spökliga barnhemmet och det va helt tyst sen kom en boll nedstuttsandes för trappan som var precis framför en, uj uj uj det va läskigt och mycket välgjort.

Tummen upp för PK

Mm... Painkiller BooH är har MYCKET finare grafik än vanliga Painkiller... bara kolla på vattnet

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ra1
bf2 har verkligare miljö än hl2, kanske inte lika många object att röra vid, fast allt är mer verklighetstroget tycker jag, + ATT det inte tar så mkt som hl2, ja mena bf2 har enorma miljöer o flyter bättre på min dator än hl2 vid samma inställningar, herregud....

Ehh, jag kan inte ens köra bf2, knappt 10fps på low. Fan, hl2 flyter på bättre än bf1942 tom.

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pepsi15
Ehh, jag kan inte ens köra bf2, knappt 10fps på low. Fan, hl2 flyter på bättre än bf1942 tom.

Vad har du för system? Bara lite intresserad

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Röstade på Doom3. En del rum med såna saftblandare och lampor är mycket imponerande, ger väldigt realistiska och snygga effekter, riktigt verklighetstroget. Även en del av inomhusmiljöerna i FarCry är otroligt snygga.

HL2 är väl stiligt på sitt sätt, men jag har aldrig upplevt något "wow!-ögonblick" när jag spelat det och förundrats över grafiken, till skillnad från de två förstnämnda. HL2 gör sig bättre på enstaka screenshots, känns som man tappar mer jämfört med Doom3 när man väl börjar spela det.

Permalänk
Medlem

Röstade också Doom3, och alla vet nu att doom motorn inte bara kan göra snygga inomhuseffekter den klarar stora utomhus ytor lika galant.
Runner upp skulle jag vilja säga är Riddick lätt, mycket snyggt här har varken HL2, Farcry eller painkiller en chans.

Permalänk

Jag har inte märkt av en sån våldsamt stor skilland mellan PK och PK - Battle out of Hell, dock tycker jag att båda har ruskigt schysst grafik, särskillt vapnena, som nog är det snyggatse som renderats hittils (se bara på shootgunen). Det är en bra blandning mellan högupplösta texturer och fina ljuseffekter samtidigt som det flyter überbra! Tummen upp för PK!

HL2 grafiken gillar jag inte alls, ljuseffekterna är ett skämt. När tex. en gips/beong vägg belyses så är den matt, vilket den ska vara, men när den är i mörker blir den helt plötsligt glansig:confused:. Precis som allt annat, det känns som de lagt till lite glans bara för sakens skull, inte för att det ska se mer realistiskt ut på något sätt. Se bara på en headcrab tex. när den belyses så ser den hyffsat fin ut, men när det är mörkt ser det ut som någon spillt vatten på den.
Texturerna är bra, men om man tar en titt på Riddick tex. så är deras texturer mycket finare.

Sedan gillar jag Dooms och Riddicks bumbmappeing och realtids skuggor, det är framtidens teknologi, inte bara massa "fejk" ljuseffekter, utan "riktig" ljussättning. Dock kan Doom bli lite för "kladdigt", men det handlar iförsig bara om dagens datorers begränsningar, om man skulle ha för högupplösta texturer och för mycket polygioner så skulle inga datorer klara det så bra.

Men det kanske snyggatse spelet jag sett är nog Everquest II, det är ju nästan i klass med Elderscrolls för fasen! Ruskigt snyggt.

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem

Röstade på Doom 3, snyggaste spelet helt enkelt.
Två blir Painkiller - Battle ouf of Hell

och en go tre blir FarCry.

Everquest är också groteskt snyggt, kan dock inte maxa inställningarna eller ens kom upp på high så jag låter bli att kommentera.

Permalänk
Medlem

Min röst går nog till Battlefield 2. För att vara action-MP förbannat snyggt. Bra spelarmodeller, bra texturer, ljus och skuggor. Vatnnet är också bra men kanske är HL2s vatten lite vassare.

Doom 3 har imponerande motor men rent estetiskt gör man inte mycket av den i själva spelet.

Testade Chronicles of Riddick demot. Kändes som Doom 3 med något bättre spelar- och npc-modeller. Demot var för övrigt total uselt så hann inte studera grafiken så noga innan jag avinstallerade skiten

Farcry har en väldigt skön dock lite väl carton-lik grafik men med bra vatten och och förhållandevis naturtrogna utomhusscener.

HL2 lyckas med det mesta och skapar ganska realistiska och omväxlande miljöer. HL2s ljuseffekter är tekniskt sett inte lika bra som Doom 3, men Valve har ändå utnyttjat sin teknik på ett snyggare sätt.

Splinter Cell: CT kanske också kan räknas till de snyggare spelen för tillfället.

EQ2 har jag bara sett screenshots på men det var snygga screenshots minst sagt

Permalänk
Medlem

Cs ? Nej men far cry tycker jag om

Permalänk

Riddick har en väldigt fin grafik (med rätt inställningar of course).

Nvidia har t o m gjort ett riddick grafikkort titta själv: http://www.msi.com.tw/program/newsrelease/news_page.php?UID=4...

Visa signatur

....! ....Qvikmart-Global online shopping paradis

Permalänk
Medlem

1. Half-Life 2, det känns så verkligt
2. Doom 3, underbara ljus- och skuggeffekter
3. FarCry, vackert med vattnet skogen etc.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Doom 3 är lätt snyggast. Och den motorn har ju fet potential

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Är det bara jag som tycker att grafikmotorn i The Chronicles of Riddick ser ut som Doom 3 motorn?? Är det samma eller?? :S

nope, det är inte samma grafikmotor.

Starbreezes grafikmotor har dem själva gjort. Kolla http://www.starbreeze.com/engine.jsp <-(ett svenskt spelföretag, nästa DICE?)

Visa signatur

....! ....Qvikmart-Global online shopping paradis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyclo_hexene
nope, det är inte samma grafikmotor.

Starbreezes grafikmotor har dem själva gjort. Kolla http://www.starbreeze.com/engine.jsp <-(ett svenskt spelföretag, nästa DICE?)

Men väldigt lika e dem iaf .... tycker jag
Och starbreeze motorn e inte lika känd som doom 3 motorn .... känns bara så...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Nej men starbreeze har gjort ett fruktansvärt bra jobb, det var många som trodde spelet kördes på doom3 motorn för det var så snyggt. och så är det svenskt också

Permalänk
Medlem

Men asså... på vilket sätt e doom 3 motorn snyggare än starbreeze motorn??
Vad har doom 3 motorn som inte starbreeze motorn har :S
Tycker deras e snyggare än doom 3's motor...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
BF2 har inte enorma miljöer och det ser inte så snyggt ut, t.ex. fordonen ser inte så bra ut och träden är fula.

1. Battlefield har många gånger större miljöer än hl2, + alla fordon man kan ha att det går så flytande på den och den grafiken som är det är otroligt, tex vattnet i bf2 e snyggare än hl2 tycker jag, så fort jag går nära vatten på hl2 sjunker fpsen, bf2 har för mig iaf mer stabilare fps, ahahh ska du säga att träden är fula på bf2? 1. me tanke på storleken kanske, men bf2 har iaf inte råfejk eld som hl2, kolla in den, hur falskt kan det vara? + jag tycker att bf2 har tex finare personer också asså kolla på dem, skitfina + shadingen, hl2 är konstig

+ du sa att fordonen inte ser bra ut, de ser ju hur bra ut som helst!, tex flyg ett jet o titta så du ser det bakifrån, det ser skitverkligt ut, o hl2, asså man kan bara köra 2 fordon på det, haha....de har nog lagt ner tiden mer på att få de att se bättre ut men icke enligt min åsikt

Visa signatur

A64 3500+ @ 2,2GHz - 1024MB @ DualDDR400 - AV8 - 3d Eye - GF6800 GT, 60 GB Seagate - Barracuda

Permalänk
Medlem

Nu måste ja ge mig in i debatten.

Först och främst, kan inte dom som lägger sin röst på Half-Life 2 förklara varför det är snyggare än Far Cry, Doom 3. Självklart får ni tycka så, men jag tycker det är långt ifrån t.ex. Far Cry's snygga vegetation. Själva miljöerna i HL2 går från detaljerade till tomma. Fanns flera ställen där man gick runt i korridorer som var en box med textur och en lampa, inget mer. Mycket kantigheter i objekten och väldigt "boxig" struktur på alla miljöer. Jag blev inte imponerad mer än under City 17, och det var bara för de stora "strider"na.

Men egentligen vet jag att det inte hjälper, alla har sin åsikt och att ändra den är oftast riktigt svårt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ra1
1. Battlefield har många gånger större miljöer än hl2, + alla fordon man kan ha att det går så flytande på den och den grafiken som är det är otroligt, tex vattnet i bf2 e snyggare än hl2 tycker jag, så fort jag går nära vatten på hl2 sjunker fpsen, bf2 har för mig iaf mer stabilare fps, ahahh ska du säga att träden är fula på bf2? 1. me tanke på storleken kanske, men bf2 har iaf inte råfejk eld som hl2, kolla in den, hur falskt kan det vara? + jag tycker att bf2 har tex finare personer också asså kolla på dem, skitfina + shadingen, hl2 är konstig

+ du sa att fordonen inte ser bra ut, de ser ju hur bra ut som helst!, tex flyg ett jet o titta så du ser det bakifrån, det ser skitverkligt ut, o hl2, asså man kan bara köra 2 fordon på det, haha....de har nog lagt ner tiden mer på att få de att se bättre ut men icke enligt min åsikt

Half life 2 e inte gjort för att köra bil, flyga flygplan eller helikopter och åka båt... så din mening "asså man kan bara köra 2 fordon på det, haha...." va det sämsta jag sett :/

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Half life 2 e inte gjort för att köra bil, flyga flygplan eller helikopter och åka båt... så din mening "asså man kan bara köra 2 fordon på det, haha...." va det sämsta jag sett :/

är inte gjort, det var nog det sämsta jag hört, eftersom att man spenderar vad är det nu,...... nästan ½ spelet på att köra bil och åka me den skitiga hovercraften vilket är huur tråkigt som helst? så säg inte så tack....

Visa signatur

A64 3500+ @ 2,2GHz - 1024MB @ DualDDR400 - AV8 - 3d Eye - GF6800 GT, 60 GB Seagate - Barracuda

Permalänk
Medlem

Half-Life 2, för att det får saker att ske skitiga ut på ett mycket bra sätt.

Visa signatur

Apple Macbook Pro