Permalänk
Medlem

Seg Uppstart

Hejsan alla... Jo ja e ju ny o kan ej allt så jäkla bra inom data o teknik som sagt så jag kommer emd en ny fråga nu och hoppas verkligen att det finns någon därute som kan svara på denna simpla lilla fråga ..

Jag har en AMD64 3500+ med 1024 i Minne ( Ram eller vad det heter )

3 st HD
HIS Excallibur 9800 Pro iceQ G-Kort

Nu är det som så att min data är så fruktansvärt SEEEEG i uppstart..

Jag kör med Xp Pro Operativsystem, den segar när den kommer till den ruta där man ser XP loggan och den sträckade remsan som ska rulla från vänster till höger, den stannar upp och så är det som om datan tappa allt för ngn minut.

Och nu har det blivit väre, det tar mer än 1minut att starta f****skapet =(

Finns det ngn som har en liten aning eller nnågot hum om vad det kan vara som gör så att det segar så???

Väldigt tacksam för svar

Mvh Nossen

Visa signatur

Ja e Inte proffs men inte långt ifrån =)

Permalänk
Medlem

jag lider av samma problem min 3000+ winchester 939med en raptor 36gig som systemdisk får spö av min mors atlon 900:ra

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Detta är inte en fråga för hårdvarudelen.

*Flyttad*

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Medlem

kollat vilka program som startar med datorn? RegSupreme är ett ganska enkelt program där du kan ta bort och lägga till program som ska starta med Windows.
( http://www.jv16.org/ )
Kolla även vilka services som startar med datorn, men stäng inte av någon utan att vara säker på vad det är!!
(start -> Kör- > services.msc )

Visa signatur

Antec P180 | Intel i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 2x4096 Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | ATI 4850 | 2x Intel® X25-M SSD 80GB |

Permalänk
Medlem

tackar alla som svarat hittils, just nu sitter jag på jobbet så jag ska testa dfet programmet Alfons som du tippsade om när jag kommer hem i alla fall. Och Tack till *Moderatorn* som flyttade tråden, jag visste inte riktigt vart jag skulle lägga tråden så jag trodde jag hade rätt tråd på rätt plats men icke sa nick.. jaja,. Tack alla i alla fall...

Om jag hittar ngt problem och löser detta så hör jag av mig till er så ni " Andra " som har samma eller liknande problem kanske kan lyckas snabba upp era starter med...

Men de e ju det att hitta felet med :S

Glad Misdsommar i alla fall på er alla DataNerds

Kram and happy out !

Visa signatur

Ja e Inte proffs men inte långt ifrån =)

Permalänk

Re: Seg Uppstart

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nostrat
Hejsan alla... Jo ja e ju ny o kan ej allt så jäkla bra inom data o teknik som sagt så jag kommer emd en ny fråga nu och hoppas verkligen att det finns någon därute som kan svara på denna simpla lilla fråga ..

Jag har en AMD64 3500+ med 1024 i Minne ( Ram eller vad det heter )

3 st HD
HIS Excallibur 9800 Pro iceQ G-Kort

Nu är det som så att min data är så fruktansvärt SEEEEG i uppstart..

Jag kör med Xp Pro Operativsystem, den segar när den kommer till den ruta där man ser XP loggan och den sträckade remsan som ska rulla från vänster till höger, den stannar upp och så är det som om datan tappa allt för ngn minut.

Och nu har det blivit väre, det tar mer än 1minut att starta f****skapet =(

Finns det ngn som har en liten aning eller nnågot hum om vad det kan vara som gör så att det segar så???

Väldigt tacksam för svar

Mvh Nossen

har du mycket program som laddas upp vid uppstarten? det kan sega ner en hel del! vet att man gå in och stänga av program som man inte vill ska starta i uppstarten! kommer dock ej ihåg var.

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

Re: Re: Seg Uppstart

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tonasty4u
har du mycket program som laddas upp vid uppstarten? det kan sega ner en hel del! vet att man gå in och stänga av program som man inte vill ska starta i uppstarten! kommer dock ej ihåg var.

start>kör>skriv msconfig och sen under autostart fliken.

Permalänk
Medlem

hade ett samma problem med min P3... testa o ändra master o slave på diskarna o cd lr dvd.

Visa signatur

MSI K8N NE02, 3500+ @ 228x11, Zalman 7000B -Cu, Corsair Value S. 2x512, 6800Nu @ 410/850, Tagan 480w, Samsung 710N, 750 GB

Intel P3 1.2 - 512MB SDRam - FX5600U

Permalänk
Medlem

okej, nu eja hemma,,,

Alfons, har dunkat ner det där RegSupreme nu samt så har jag kollat i "kör" o sen "msconfig".

De enda som var med där som jag kunde ( utan totalkrach ) ta bort var " Winamp " och " TgT Software " ( StyleXp ) ...

Nu kör jag Alfons tips så ska vi se vad som ploppar upp...

( 10 minuter senare )

Öhuumm??... Okej..
Ska försöka sammanfatta vad som hänt nu då..

RegSupreme = Bra Program ( om man fattar lite om data =), jag hittade 227 INVALID reg Keys, 18 st kunde fixas, resten togs bort aoutomatiskt ( ska nog sluta surfa på porrsidor ett tag och nu återstår bara en uppstart för att kolla om det gjorde susen eller om det är likadant....

Kanske får ge sig på att byta " Slave " och " Master " som en annan kom med som förslag, skadar ju inte och testa som sagt.... Men men,,, Ska kolla med en omstart nu då så hörs vi igen om antingen 1 timme eller 1 minut =)....

Over and out !!! Your Turn ?=)

Visa signatur

Ja e Inte proffs men inte långt ifrån =)