Fryslagg eller nått ? I CS

Permalänk
Medlem

Fryslagg eller nått ? I CS

Hej

Jag har en 3 Ghz dator, 512 ram å ett grafikkort av märket NVIDIA Geforce2 MX/MX 400. Vet det inte e det bästa grafikkortet men det har alltid fungerat.

Nu är det så att för cirka 1-2 månader sedan så började jag helt utan anledning att få fryslagg när jag spelar CounterStrike 1.6. Det kan komma precis när som helst. Och det låser sig i allt mellan 3-10 sekunder. Ibland slutar det inte å jag måste reboota datorn.

IBLAND! kommer denna rutan upp och cs avslutas:
http://www.hjalmar.com/test/fel.jpg

Detta är ett JÄTTEproblem för mig. Har testat det mesta för att lösa problemet. Har exempelvis formaterat om hela datorn för att se om det hjälper osv osv osv..

Kan någon snäll själ försöka hjälpa mig till en lösning.
Tack på förhand.

BTW, Jag har inte virus eller PandaVirus som sabbar

Permalänk
Medlem

datorn full i damm + varmt på sommaren?

Permalänk
Medlem

Ja det låter som värmeproblem.

Om du har en sida på chassit du kan öppna så gör det och låt den vara öppen hela tiden.
Alternativt kan du ju köpa en ny fläkt till det som blir varmt(skulle gissa på grafikkortsfläkten.)
Eventuellt en chassifläkt också.

I vilket fall som helst så ska du öppna datorn och damma av den. Om man har haft datorn ett tag och aldrig gjort det så är det verkligen dags.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Hej

Jag provade att damma av hela datorn igår samt kopplade på en fläkt på grafikkortet. Provade sedan att spela och det blev fryslagg efter en stund iallafall....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zuper
Hej

Jag provade att damma av hela datorn igår samt kopplade på en fläkt på grafikkortet. Provade sedan att spela och det blev fryslagg efter en stund iallafall....

Testa stänga av "Fast write" ("Fast skriv" heter det på svenska och ja, det är särskrivet) i grakkortsinställningarna och om det finns även i BIOS.

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buck
Testa stänga av "Fast write" ("Fast skriv" heter det på svenska och ja, det är särskrivet) i grakkortsinställningarna och om det finns även i BIOS.

snabbskriv?

Permalänk
Medlem

Fast write, var hittar jag det?? Är det samma sak som "kombinerad skrivning"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColtrasteN
snabbskriv?

Man tycker att det borde heta så, fast ATI verkar tycka annorlunda efter det står "Fast skriv" i inställningarna hos mig

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

buck, VART hittar jag den inställningen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zuper
buck, VART hittar jag den inställningen?

Om du läste sista halvan av mitt första inlägg skulle du veta att det finns i grafikkortsinställningarna (Högerklick på skrivbordet -> egenskaper -> inställningar -> avancerat) och kanske även i BIOS.

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

men jag hittar det inte . finns ju inte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zuper
men jag hittar det inte . finns ju inte

finns inte i mina drivrutiner heller..

Kolla i bios

Permalänk

LexaM du dödade mig på Dust_2 igår , JAG RELOADADE

Visa signatur

Har fastnat på HL2