Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Geforce 2 TI Tv-out

Permalänk
Medlem

Geforce 2 TI Tv-out

Jag har ett GeForce 2 Ti som har tv-out fast med en 6-pins s-video utgång? Jag har gått till en massa olika butiker och försökt hitta någon som säljer den men det verkar vara lönlöst.

Jag är inte säker på om det är rätt forum att fråga men vad jag undrar är vilken butik som möjligen säljer denna kabel.

http://panda.cs.ndsu.nodak.edu/~achapwes/PICmicro/PS2/spindin...

Så ser min kontakt ut fast upp och ner.

P.S. Misstänker att några kommer råda mig att köpa en ny grafikkort, vill bara säga att jag är nöjd med det jag har och den lösningen är ingen alternativ för mig.

EDIT:

Såg just att detta var fel forumdel att fråga detta om. Jag ber om ursäkt och ber ansvarig moderator att flytta tråden.

Permalänk

Liknar en DIN-kontakt för mig

Permalänk
Medlem

jag har samma kort hemma och kör med vanlig svhs kabel, för tydligen så andvänds inte pin 5 samt 6

Visa signatur

I min värld är det ofta redan för sent, det är fullt av brända skepp och raserade broar.

Permalänk
Medlem

Du behöver en adapter. Jag hade en förut från mitt geforce3 kort men den verkar ha försvunnit. Jag har en från kortets kontakt till RCA om det hjälper?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

DaveyX: Jag har exakt samma kort i min andra dator och jag hittade aldrig den där kabeln i sverige. Så jag mailade bara mitt grafikkorts tillverkare och bad dem skicka kabeln till mig.

Jag sa bara att jag aldrig fick någon när jag köpte kortet, så var jag tvungen att skriv s/n (kortets serienummer) i mailet. Så fick jag kabeln efter 2 dagar helt gratis

Permalänk
Medlem

Jag tror också att det är en s-video kabel.
Föresten har du testat de så du vet att det inte är en sådan.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem

Otto:
Jag har testat med en s-video kabel ja. Det ville sig inte alls.

poppen:
Tack så mycket, det ska jag pröva genast!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OTTO
Jag tror också att det är en s-video kabel.
Föresten har du testat de så du vet att det inte är en sådan.

Man tror det är en s-video kabel men det är det inte faktiskt.