Permalänk
Medlem

S/V Laserskrivare

Jag tänkte köpa en s/v laserskrivare för runt 1000-2000 kr , har ni några bra tips eller?

Permalänk
Medlem
Permalänk

Tänk bara på att de billigaste HP LaserJet modellerna är (delvis) host-based och inte stödjer full PCL. Det är inget problem om man bara använder dem från Windows, men om man använder andra OS kan det vara lite problematiskt.

Permalänk
Hedersmedlem

Rekommenderar denna: http://www.netonnet.se/?iid=097299
Har föregående och den är super. Vad jag ville ha var ett magasin INNE i själva skrivaren , vilket inte HP erbjuder. Är man HP fan så kan man köpa denna (som mieron sa fast lite billigare): http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=308034&cks=ASS&assoc=5684...

Permalänk
Avstängd

Köp beg, min kostade 400kr

OkiPage n16, helt okej och skiter ut 200sidor på 12min, 1min på uppvärmning dock

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Hedersmedlem

hp laserjet 1010/1020 rekommenderar jag. Flickvännen köpte en 1010 och den har varit trevlig än så länge. Uppvärmningstid är bara några sekunder. Man kan i stort sett skriva ut direkt när man startar den. Sedan levereras de med helfyld toner vilket är ganska ovanligt i de lägre prisklasserna. Sedan är en fördel med HP att man säkert vet att man i många år framöver kommer kunna få tag i toners utan problem. Även reservdelar är inga problem att få fram.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk

köp en ip4000 ingen färglaser men en jättebra skrivare :D:D:D

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk
Medlem

Jag har en Samsung ML-1750 och är hur nöjd som helst. Ångrar inte en sekund att jag köpte den istället för en HP. Kostar 1700 ca. Den har även några småsyskon (t.ex. 1710 eller 1550) om du vill komma lite billigare undan.

Permalänk
Medlem

Oki är billiga/bra med låga tonerpriser. Trumräknare som kan 0-ställas på många modeller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychoSaurus
hp laserjet 1010/1020 rekommenderar jag. Flickvännen köpte en 1010 och den har varit trevlig än så länge. Uppvärmningstid är bara några sekunder. Man kan i stort sett skriva ut direkt när man startar den. Sedan levereras de med helfyld toner vilket är ganska ovanligt i de lägre prisklasserna. Sedan är en fördel med HP att man säkert vet att man i många år framöver kommer kunna få tag i toners utan problem. Även reservdelar är inga problem att få fram.

Hur blir bilder om man skriver ut dom? Jag tänker väl mest skriva ut text, men nån karta eller så vill man säkert skriva ut.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Hur blir bilder om man skriver ut dom? Jag tänker väl mest skriva ut text, men nån karta eller så vill man säkert skriva ut.

Jag har en HP Laserjet 1012 och bilderna blir helt ok. Det syns vad det är i alla fall :).
Duger utmärkt till kartbilder skulle jag tro. Skillnaden mellan 1010 och 1012 är att 1012 har lite högre upplösning via Fastres eller vad dom kallar det. Sen kostade en toner runt 500 vilket är billigt och bra, verkar dock som 101x serien utgått.

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk

Kan intyga på att Brother är kanon som Lasrar. Samsung tycker jag även kan vara värt att kolla på. Enbart köpt de märkena och tycker de funkar fint.

Permalänk

jag köpte hp 1020 från el-giganten för 990 kr och kan inte bli mer nöjd. Rekommenderar starkt!

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lasse_legosoldat
jag köpte hp 1020 från el-giganten för 990 kr och kan inte bli mer nöjd. Rekommenderar starkt!

Vad är det som är bra med den då?
Verkar inte som att dne finns nu, inte på deras hemsida ialafall...

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera oki´s skrivare. Kolla i dustin för priser.

Visa signatur

11700k, B560, 32 gb ram, 1080, ssd m.m.
och det viktigaste till sist playseat med g27 samt 3 st 24"

Permalänk
Medlem

Har kollat lite på OKI nu, vad tror ni om den här?

Toner till den kostar strax över 400:-, till HP 1020 kostade det över 700:-. Avskräckte mig iaf.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Har kollat lite på OKI nu, vad tror ni om den här?

Toner till den kostar strax över 400:-, till HP 1020 kostade det över 700:-. Avskräckte mig iaf.

Tänk på att slå ut tonerpriset på antalet utskriftsidor den räcker till, kanske att HP:s räcker dubbelt så länge och då är den vips billigare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Berkan
Tänk på att slå ut tonerpriset på antalet utskriftsidor den räcker till, kanske att HP:s räcker dubbelt så länge och då är den vips billigare.

HP har 2000 utskrifter för 750:-, Oki har 2500 utskrifter för 404:-, enligt patronbutiken.se
Vet inte hur tillförlitligt det är, men Oki verkar ju bättre

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Onekligen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Vad är det som är bra med den då?
Verkar inte som att dne finns nu, inte på deras hemsida ialafall...

Ultrasnabb, liten. Rätt tyst. Skarpa utskrifter. Billiga toners.. ja allt är bra med den..

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Medlem

Visa mig billiga originaltoner så blir jag imponerad

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Har kollat lite på OKI nu, vad tror ni om den här?

Den är nog helt "OKI"

Seriöst, HPn för runt tusenlappen är ett bra köp. Relativt tyst och snabb, bra utskrifter och
tonern räcker länge.

Billig toner till 1010: http://www.inwarehouse.se/productDetail.aspx?Id=e789447&Refer...

Original: http://www.inwarehouse.se/productDetail.aspx?Id=e613133&Refer...

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en ny tråd om OKIn nu, vi kan fortsätta där. Möjligt att tonern räcker länge, men den är fan så mycket dyrare.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
HP har 2000 utskrifter för 750:-, Oki har 2500 utskrifter för 404:-, enligt patronbutiken.se
Vet inte hur tillförlitligt det är, men Oki verkar ju bättre

Har en Brother HL-5140 och en toner räcker till 6700 sidor och kostar 875:- .

Samma mängd sidor till HP skulle då kosta ca: 2500:-. Skillnaden är inte långt ifrån vad skrivaren kostar.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
HP har 2000 utskrifter för 750:-, Oki har 2500 utskrifter för 404:-, enligt patronbutiken.se
Vet inte hur tillförlitligt det är, men Oki verkar ju bättre

hellre köper man en ny hp, varje gång tonern är slut

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

På dom flesta av skrivarna jag kollat på står det under specefikationerna "Nätverk : Nej". Jag har en D-Link DI-704P med en parallelport för skrivare vilken är till för att dela ut skrivaren till alla i nätverket, menas detta att skrivaren inte är komplitabel för det eller att den inte har något nätverk, förklaring tack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neutri
På dom flesta av skrivarna jag kollat på står det under specefikationerna "Nätverk : Nej". Jag har en D-Link DI-704P med en parallelport för skrivare vilken är till för att dela ut skrivaren till alla i nätverket, menas detta att skrivaren inte är komplitabel för det eller att den inte har något nätverk, förklaring tack

Jag är inte säker, men jag tror att det bara är så att skrivaren inte har en inbyggd nätverksfunktion och att man kan koppla in den i din D-Link utan problem. Kolla specen för din D-Link, där borde mer utförlig info finnas.

Permalänk
Medlem

Okej tack. Routern har endast parallel dock, finns det någon slags omvandlare mellan usb och parallel?