Permalänk
Medlem

Starta med nyckel

Hejsan!

HAr för mig att jag såg nånstans att en kille gjort så man startade datorn med en nyckel. Detta hade varit så sjukt coolt så jag måste bara ha det. MEn vad behövs osv? Hjälp uppskattas!

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk

Hej!

jo en nyckel behövs nå mer vet jag ej!

Permalänk

du behöver som sagt en nyckel och ett lås

sök finns massa trådar om de

Permalänk
Medlem

borde fungera med dom flästa tänings låsen tycker jag, bara att man sluter kretsen nån sekund så datorn statar anasrs stängs den ju av.
anars skulle man ha nån som gör att den gröna (tror jag de är)sladden från nät agget (den som gör att alt snurrar igång) inte är sluten så datorn itne kan starta kanske också skulle fungera vad vet jag.

Visa signatur

skriva kan jag läsa kan jag, men bra de får du bedöma själv. står bara upp till en sak och de är att jag är LAT.
Gigabyte P35 DS4 || Intel E6750 || Corsair XMS2 Xtreme 4096MB || Xfx 9800Gt || 4250Gb Hdd 2x2Tb 1x250Gb || Corsair VX550w

Permalänk
Medlem

Det finns ju tändningslås med ett återfjädrande läge, bara att koppla den gröna till det läget så blir det inga problem med att datorn startar om osv.
Kolla artikelnummer 25-534 på Clas Ohlson. 115kr.

Permalänk
Avstängd

jag startar min dator med en nyckel

Visa signatur

DualCore AMD Athlon 64 FX-62 @ 3ghz | Radeon X1950Pro | 2048
MB DDR2-667 | 160GB hårddisk |

Permalänk
Medlem

Tackar Karagoth! precis vad jag letade efter.. ska iväg och införskaffa mig en sån. Ingen vet lite guider eller nåt sånt då?

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Re: Starta med nyckel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RetarDeD
Hejsan!

HAr för mig att jag såg nånstans att en kille gjort så man startade datorn med en nyckel. Detta hade varit så sjukt coolt så jag måste bara ha det. MEn vad behövs osv? Hjälp uppskattas!

www.biltema.se
ARtikelnmr:43-023

Sådan, så kan du ha kvar den vanliga knappen, så blir det att den bara funkar efter att du låst upp, så slipper du vri tillbaka nyckeln etc efter att du startat datorn.

Permalänk
Medlem

hade vart fräckare att starta den med kickstart, om man har den på golvet då vill säga. Borde inte vara omöjligt att fixa

Visa signatur

||Fractal Design Define r4||Intel i7 4770K @ 4200mhz||Sapphire Radeon R9 290 + Gigabyte windforce R9 290 Crossfire ||Cooler master hyper 212 evo||MSI Z87-G45 GAMING ||Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz||OCZ arc100 240gb||Seagate Barracuda 7200 1tb||Evga supernova g2 850w||

Permalänk

nu är ni väll lite efter, det senaste är ju att man skippar nyckel och startar t.ex. bilen med en knapp.

funderar på att bygga in det i min dator

Permalänk

Eller som på den gammla goa tiden,veva igång skiten

Visa signatur

AMD 64 Dual Core 4400+ l Asus A8N32-SLI Deluxe l 3x Samsung spin point sata II 250gig l Typ-R 580W l 1024 dual kingston l Samsung Sync Master 930BF l PNY 7800GT NV5(rev3 l Zalman 9500 Led l Thermaltake Tsunami Dream l Microsoft Windows Vista Ultimate Svensk

Permalänk
Medlem

starta den med en knapp är faen tråkigt ju det gör man ju redan, det roligaste hade nog varit om man satte någon trådlöst skit så när man kom hem och vred om till nycklen i dörren så startade datorn (sen måste man fixa auto start på det man vill) borde inte det fungera endå:p

Visa signatur

Antec p160 med plexi sida Pentium 4 2.8 Ghz @ 3.2, Club 3d radeon 9600 xt, twinmos 2*512mb ram 400mhz bus, 120gig hårddisk plus en 60gig plus en S-ata 200gig

Permalänk
Medlem

Vrider om nyckeln gör jag inte, men när jag öppnat porten hemma i trappen så trycker jag på min lilla fjärr så är burken igång sen när jag kliver in i lägenheten.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sYph
Vrider om nyckeln gör jag inte, men när jag öppnat porten hemma i trappen så trycker jag på min lilla fjärr så är burken igång sen när jag kliver in i lägenheten.

Seriöst?

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malteman
jag startar min dator med en nyckel

Jaha?

Permalänk
Medlem

eller varför inte slå igång datorn?

Visa signatur

<TOMT>

Permalänk
Medlem

Vad sägs om att inte stänga av den...

Visa signatur

Läs igenom ditt inlägg innan du postar...
Ljud? Elektronik? Jamen fråga då...

Permalänk
Medlem

varför inte ta bort allt, och sen ingen viste hur man starta den...

typ starta med att elda på en temp sak.

lr sån som kopplar vid visst antal C.

Visa signatur

*Max klock* *superPI:16.422*
e6300@3500mhz 1:1
2x 1gbA-data 6400 @ fsb500

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jojje_c1
Seriöst?

Ja.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

enklaste sättet borde väll va att kostsluta pinnarna på moderkortet med valfri nyckel?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fält
enklaste sättet borde väll va att kostsluta pinnarna på moderkortet med valfri nyckel?

XD

Permalänk
Medlem

Jag vill att min dator ska starta när jag sparka på den...

Permalänk
Medlem

Det coolaste vore ju om man startade datorn med mobilen.

Det finns ju t.o.m. en guide bland artiklarna här på swec

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seban
Det coolaste vore ju om man startade datorn med mobilen.

Det finns ju t.o.m. en guide bland artiklarna här på swec

Tämligen jobbig och klumpig variant det...

Nu i moderna tider så har ju väl ingen en telefon som inte klarar av WAP längre, likväl som ingen har ett litet hemmanätverk utan någon form av "server".
Vidare så har väl ingen en så pass omodern dator att den inte kan startas med hjälp av Wake-On-Lan?

See where I'm going with this?.... :-]

Telefon (WAP)-> Servern -> Autha sig lite -> Skript som väcker burken i fråga med WOL.

(En annan variant, för att vara riktigt kompatibel är ju att använda Mosms.com för att skapa en "sms-tjänst" för att göra det samma. Men detta kostar ju massa idiotiska pengar... Men man kan ju låta it-sadister få stänga av ens dator för en SMS-kostnad på en femtiolapp eller nåt )

Se så smidigt, man behöver inte ens resa sig ur stolen för att "modda" ihop detta...

Visa signatur

"..make the move over to a rackmount case, because rackmount cases get you chicks.."
-- Routermonkey

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Ping Pong
nu är ni väll lite efter, det senaste är ju att man skippar nyckel och startar t.ex. bilen med en knapp.
http://www.jcwhitney.com/wcsstore/jcwhitney/images/imagecache...

funderar på att bygga in det i min dator

Jag startar bilen med knapp och nyckelkort 8-)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chrille112
Jag startar bilen med knapp och nyckelkort 8-)

då gissar jag på att du kör renault?

Visa signatur

<TOMT>

Permalänk
Medlem

bmw har också den funktionen,
fast dom har inget nyckelkort utan en nyckel utan nyckel typ

Visa signatur

Ibook G4 1.2 ghz, 768 mb ram, BT, 60 gb hdd.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maghnus

då gissar jag på att du kör renault?

Yepp

Permalänk
Medlem

Man kan väll kopla in en hårdisk väljare å sätta den på moderkortet istället för hårdisken. Ska se om jag hittar produkten på någon sida.

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem

Till restart