World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem

mina addons räknar mest om vad jag gör o sådant s¨jag kan se hur många gå¨nger jag dödat general drakkisath.

Annars är det nog bara UI mod

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil Peter
Ändra UI:n är definitivt inte samma sak som att ha addons som gör saker åt en, iaf inte i mitt tycke. Och tycker man det är dumt att kräva mindre skicklighet av spelarna är ju det bra. Själv tycker jag tvärtom, så mycket som möjligt ska läggas i spelarens händer. Det räcker med att klasserna är obalanserade för 1 mot 1. Som jag redan skrivit i tråden bryr jag mig inte och jag skrev också att det inte var speciellt allvarligt menat (har folk glömt betydelsen av smileys?) men kort sagt så anser jag att fler hjälpande addons skapar sämre spelare.

Jag förstår vad du menar... Men jag håller inte riktigt med... Addons gör inte spelarna mindre skickliga tycker jag, det gör att man i vissa fall klarar av mer än vad man skulle ha gjort annars och därmed utvecklar spelet...
Det är ungefär som i olika sporter, spelar ingen roll vilken man tittar på, matrialet ( eller i det här fallet addonsen) utvecklas och därmed spelet / sporten...

btw, och att klasserna e obalancerade 1 vs 1, vad har det med saken att göra ? ( imo är dom inte det speciellt.... måste bara spelas rätt... )

(och jag vet vad smaileys e men jag måste ha missat den sry )

edit stavfel ftw -_-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil Peter
Om man ska prata sådan realism borde man isf också få gå och plocka upp vapnen från marken efteråt eftersom ingen skulle bry sig om att sätta ner ett vapen i skidan mitt i en strid då det skulle ta väldigt mycket tid relativt sett. :þ

Jag tycker främst det är dåligt att man får byta vapen i strid sett till hur de flesta rollspelsmakare designar sina spel. Det är något de flesta brukar föra in ett visst mått av realism i.

Jag är verkligen emot att man får byta vapen i strid.
Det är inget Quake3 det här när man sitter och byter vapen var 5e sekund. (liten överdrift men ni fattar nog min poäng)

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

Å andra sidan så när folk väl byter vapen så är det oftast för att dra fram en liten dolk i ett passande läge, tycker jag inte låter för orealistiskt?

Permalänk
Medlem

Om det nu ska göras något mot vapenbyte i strid så varför inte införa att ett byte adderar en global cooldown? Det är tillräckligt för att det ska märkas men inte för mycket så att det ändå kan vara intressant att switcha.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burman
Jag förstår vad du menar... Men jag håller inte riktigt med... Addons gör inte spelarna mindre skickliga tycker jag, det gör att man i vissa fall klarar av mer än vad man skulle ha gjort annars och därmed utvecklar spelet...
Det är ungefär som i olika sporter, spelar ingen roll vilken man tittar på, matrialet ( eller i det här fallet addonsen) utvecklas och därmed spelet / sporten...

btw, och att klasserna e obalancerade 1 vs 1, vad har det med saken att göra ? ( imo är dom inte det speciellt.... måste bara spelas rätt... )

(och jag vet vad smaileys e men jag måste ha missat den sry )

edit stavfel ftw -_-

Burman, men grejen är ju den att det utvecklar ju inte spelarna, "-klarar av mer än vad man skulle ha gjort annars" det är ju inte ni/dom själva som utför handligen, det är ju macrot/scriptet, hur har då spelaren blivit mer skicklig?

Men vissa måste ju ha hjälpmedel o handicap tydligen, för addons i denna bemärkelse tycker jag inte går o jämföra en materialsport, där handlar det om kvalitén i materialet som alla har tillgång till (i vårt fall klasserna) men sen om man har en motor (bilsport) med 100Hk mer än alla andra är ju fusk (jämför macros/script/bottar).

Därför tycker jag att det blizzard förser oss med genom deras sätt att balansera spelet är det vi bör hålla oss till (att vissa moves kräver vissa vapen), ska weponswap vara en del normaliteten/grundkonceptet så ska den ju också finnas där från officiellt håll, som jag sa, annars blir det ju den som är duktigast att leta/skriva plugins som blir den som går ut som vinnare, inte den som rollar sin karaktär bäst.

För att förtydliga att jag försöker bara föra en skysst diskussion där jag bara argumenterar för mina ståndpunkter och tycken så lägger jag med några smileys så det inte går o feltolka att jag är grinig ellet nåt

EDIT: Är detta snyggt tycker ni ?

http://rapidshare.de/files/3182979/warcraftbot.wmv.html

Visa signatur

Jag är intresserad av att köpa äldre Äventyr och RPG spel, 80-90-tal, Messa mig!!

Permalänk
Medlem

e de inte mening me att man ska offra sitt "grymma ss svärd" om man ska ha möjligheten att gör ambush o backstabba.. inte holla på o switcha mellan vapnen de e nog mening att man ska göra offringar.. o val...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ikard
e de inte mening me att man ska offra sitt "grymma ss svärd" om man ska ha möjligheten att gör ambush o backstabba.. de e nog mening att man ska göra offringar.. o val...

Detta argument har jag hört massvis med gånger nu. Är detta nåt som Blizzard nånsin uttalat sig om? Eller är det bara så att det inte fanns nåt vettigt argument så nån hittade på detta?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ikard
e de inte mening me att man ska offra sitt "grymma ss svärd" om man ska ha möjligheten att gör ambush o backstabba.. de e nog mening att man ska göra offringar.. o val...

Precis, äntligen, tack, det är det jag menar! Man kan inte få allt här i världen, och om man försöker få det ändå så gör man det oftast genom att tänja gränserna på ett eller annat sätt.

Visa signatur

Jag är intresserad av att köpa äldre Äventyr och RPG spel, 80-90-tal, Messa mig!!

Permalänk
Medlem

Fast weaponswap finns i spelet, och det är bara att lägga ut grejerna i hotbars om man vill. Så att använda dagger för ambush och sen byta till svärd är helt ok i spelet. Frågan är bara om det är juste att använda en mod som gör det automatiskt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Fast weaponswap finns i spelet, och det är bara att lägga ut grejerna i hotbars om man vill. Så att använda dagger för ambush och sen byta till svärd är helt ok i spelet. Frågan är bara om det är juste att använda en mod som gör det automatiskt.

Precis exakt igen, tack... skillnaden är att folk använder weponswap och sen gör ett slag i ett macro.

exempel.

/script WeaponSwap("Executioner's Cleaver");
/cast Whirlwind

Sen en enda knapptryck för att byta till en 2hands med hög högstaskada och sen direkt en Whirlwind... automatiskt...

Visa signatur

Jag är intresserad av att köpa äldre Äventyr och RPG spel, 80-90-tal, Messa mig!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Fast weaponswap finns i spelet, och det är bara att lägga ut grejerna i hotbars om man vill. Så att använda dagger för ambush och sen byta till svärd är helt ok i spelet. Frågan är bara om det är juste att använda en mod som gör det automatiskt.

va ja har för mig så var de inte möjligt o switcha vapen i non patch.. lr so minns ja inte so bra men...
ja holler fullständigt me varför använda datorns hjälp till att byta ens vapen e man så rädd o få pisk att man itne ens har tid o switcha sitt egna vapen då får man nog se till man man förbättrar sina pvp skills genom att va bättre på o spela sin gubbe än att avnävda sig av saker du inte kan göra sj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaylordFokker
Precis exakt igen, tack... skillnaden är att folk använder weponswap och sen gör ett slag i ett macro.
Sen en enda knapptryck för att byta till en 2hands med hög högstaskada och sen direkt en Whirlwind... automatiskt...

Jag tycker en bra begränsning vore att lägga på en global cooldown vid vapenbyten (som jag sa innan). Det innebär att ett sånt makro inte funkar, utan att man måste vänta en sek efter swap innan man kan använde en ability. Eller så får de väl plocka bort skriptfunktioner för det, men det kan kanske förstöra annat som är ok.

Permalänk
Medlem

Att ta bort scriptfunktionerna har jag ingenting emot, detta skulle å andra sidan inte ändra någonting alls för rogues, då åtminstone de addons jag använt inte haft någon sådan funktion.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaylordFokker
Burman, men grejen är ju den att det utvecklar ju inte spelarna, "-klarar av mer än vad man skulle ha gjort annars" det är ju inte ni/dom själva som utför handligen, det är ju macrot/scriptet, hur har då spelaren blivit mer skicklig?

Men vissa måste ju ha hjälpmedel o handicap tydligen, för addons i denna bemärkelse tycker jag inte går o jämföra en materialsport, där handlar det om kvalitén i materialet som alla har tillgång till (i vårt fall klasserna) men sen om man har en motor (bilsport) med 100Hk mer än alla andra är ju fusk (jämför macros/script/bottar).

Därför tycker jag att det blizzard förser oss med genom deras sätt att balansera spelet är det vi bör hålla oss till (att vissa moves kräver vissa vapen), ska weponswap vara en del normaliteten/grundkonceptet så ska den ju också finnas där från officiellt håll, som jag sa, annars blir det ju den som är duktigast att leta/skriva plugins som blir den som går ut som vinnare, inte den som rollar sin karaktär bäst.

För att förtydliga att jag försöker bara föra en skysst diskussion där jag bara argumenterar för mina ståndpunkter och tycken så lägger jag med några smileys så det inte går o feltolka att jag är grinig ellet nåt

EDIT: Är detta snyggt tycker ni ?

http://rapidshare.de/files/3182979/warcraftbot.wmv.html

"men sen om man har en motor (bilsport) med 100Hk mer än alla andra är ju fusk (jämför macros/script/bottar)." Det är det väll inte ? Det är ju den som sköter om bilen bäst och trimmar den bäst som får ut mäst hk därmed ger mer prestandars än andra bilar ( förutsatt att det är en fri klass )

Jag tycker det är samma sak med wow, man får ut mer prestandard om man använder addons ( då menar jag inte bots, bots är fusk, klart slut ) och wow är ju en såkallad "fri klass" som, men spelar skickligheten är inte riktigt samma sak, det kan jag faktist hålla med om.
Men man måste ju fortfarande vara mycket spelarskicklig för att kunna använda addonsen, det e ju inte direkt dom som gör en till en bra spelare...

Det är fortfarande så att wow utvecklas och då behövs det bättre material / addons...

För att uttrycka att jag också bara för en diskution så bjuder jag på några smileys

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av At The Gates
Du tankar inte så mycket va? 0 talent points i protection.

Du spelar inte warrior va?
Protection behövs inte för att tanka, det gör det delvis enklare, men det behövs inte.
Plus att det inte är så kul att offra pvp för att nån dryg liten egotrippad guildmaster säger det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burman
Jag förstår vad du menar... Men jag håller inte riktigt med... Addons gör inte spelarna mindre skickliga tycker jag, det gör att man i vissa fall klarar av mer än vad man skulle ha gjort annars och därmed utvecklar spelet...
Det är ungefär som i olika sporter, spelar ingen roll vilken man tittar på, matrialet ( eller i det här fallet addonsen) utvecklas och därmed spelet / sporten...

btw, och att klasserna e obalancerade 1 vs 1, vad har det med saken att göra ? ( imo är dom inte det speciellt.... måste bara spelas rätt... )

(och jag vet vad smaileys e men jag måste ha missat den sry )

edit stavfel ftw -_-

Jo, spelarna blir mindre skickliga eftersom de inte behöver göra lika mycket själva. Jämför med F1 där vissa har bättre bilar vs Cart (eller vad det heter nuförtiden) där alla har ganska likvärdiga bilar. Skillnaden i skicklighet är ett större avgörande i Cart än i F1. Jag behöver inga addons för att kunna strida någorlunda jämnt med de bästa på min server. Enda problemet jag ser är att jag har sämre utrustning.

Att klasserna är obalanserade betyder att man inte behöver spela så väldigt bra med vissa klasser för att vinna mot vissa andra. Priests är t ex sjukt bra mot Mages. Den senare ska inte ha så stor chans att vinna om den förstnämnda är någorlunda bra. Men det är ju en naturlig effekt eftersom klasserna är så olika och då kan man inte få det till att alla klasser har kring 50% chans att vinna mot alla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil Peter

Att klasserna är obalanserade betyder att man inte behöver spela så väldigt bra med vissa klasser för att vinna mot vissa andra. Priests är t ex sjukt bra mot Mages. Den senare ska inte ha så stor chans att vinna om den förstnämnda är någorlunda bra. Men det är ju en naturlig effekt eftersom klasserna är så olika och då kan man inte få det till att alla klasser har kring 50% chans att vinna mot alla.

Priests är inte sjukt svåra med mage... inte om man har rätt build, dvs hög burst dmg och då skulle jag ta arcane power, pom och pyro...

Men det har inte så mycke med saken att göra

Jo, man kan säkert klara sig utmärkt HELT utan addons, men det hjälper och höjer prestandan imo... Det gör det ju också roligare att spela, för man klarar ju sig bättre...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burman
Priests är inte sjukt svåra med mage... inte om man har rätt build, dvs hög burst dmg och då skulle jag ta arcane power, pom och pyro...

Men det har inte så mycke med saken att göra

Jo, man kan säkert klara sig utmärkt HELT utan addons, men det hjälper och höjer prestandan imo... Det gör det ju också roligare att spela, för man klarar ju sig bättre...

Jag brukar ha sjukt svårt att PVP:a mot mages, men nu på sista tiden har prästerna fått lite däng. Builden jag kör med nu så är det ännu svårare att köra mot präster, men det är ju en kamikaze build för alterac valley :). Så ser den ut, och är man 5 mages och kör en critt garanterad Blast wave så dör det mesta som är i vägen :).
http://wow.allakhazam.com/profile.html?210759

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAngAn_
Jag brukar ha sjukt svårt att PVP:a mot mages, men nu på sista tiden har prästerna fått lite däng. Builden jag kör med nu så är det ännu svårare att köra mot präster, men det är ju en kamikaze build för alterac valley :). Så ser den ut, och är man 5 mages och kör en critt garanterad Blast wave så dör det mesta som är i vägen :).
http://wow.allakhazam.com/profile.html?210759

haha, tufft den builden skulle jag vilja testa...
har dock inte råd >.< 40 g för retrain, och kör mc build atm... ( frost / arcane )

btw, JAG är inte Burman, det är en polare till mig... orkar inte göra ett eget acc

Permalänk
Medlem

hmm okej.. så vilka addons tycker ni ger andra spelare ett övertag mot er?
Autotravel o liknande tycker jag inte om direkt. Men Gatherer, Auctioneer osv e shyssta som fan

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burman
haha, tufft den builden skulle jag vilja testa...
har dock inte råd >.< 40 g för retrain, och kör mc build atm... ( frost / arcane )

btw, JAG är inte Burman, det är en polare till mig... orkar inte göra ett eget acc

Hehe jo det börjar bli dyrt att specca om nu, skulle gjort en arcane build för mc, men det kostar 25G att specca om för mig och som vanligt är jag aspank :p, först var det archmage bältes ingredienser som förstörde ekonomin och nu är det +22 int enchant ingredienser som härjar :/. Kommer aldrig få råd med en epic mount

Börjar få WoW abstinens nu inte spelat wow sen i måndags :).

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAngAn_
Hehe jo det börjar bli dyrt att specca om nu, skulle gjort en arcane build för mc, men det kostar 25G att specca om för mig och som vanligt är jag aspank :p, först var det archmage bältes ingredienser som förstörde ekonomin och nu är det +22 int enchant ingredienser som härjar :/. Kommer aldrig få råd med en epic mount

Börjar få WoW abstinens nu inte spelat wow sen i måndags :).

haha, jag har samma problem, kommer aldrig få mycke pengar...

epic mount är överskattat

Permalänk
Medlem

<Såg nyss en film PvP

han kunde få fram motståndarens hp som man ser på party

typ

2000/3456

Vilken addon är det?,.. jag får bara fram antal %

Permalänk
Medlem

Det är ett addon som räknar ut hp:t på gubbarna genom % räkning alltså det är inte exakt... minns inte namnet dock =\
Men om du kollar på www.curse-gaming.com och sen targeting fliken så har jag för mig att den ska ligga där...

Permalänk
Medlem

va heter sidan där man kan kolla server populations...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burman
"men sen om man har en motor (bilsport) med 100Hk mer än alla andra är ju fusk (jämför macros/script/bottar)." Det är det väll inte ? Det är ju den som sköter om bilen bäst och trimmar den bäst som får ut mäst hk därmed ger mer prestandars än andra bilar ( förutsatt att det är en fri klass )

Jag tycker det är samma sak med wow, man får ut mer prestandard om man använder addons ( då menar jag inte bots, bots är fusk, klart slut ) och wow är ju en såkallad "fri klass" som, men spelar skickligheten är inte riktigt samma sak, det kan jag faktist hålla med om.
Men man måste ju fortfarande vara mycket spelarskicklig för att kunna använda addonsen, det e ju inte direkt dom som gör en till en bra spelare...

Det är fortfarande så att wow utvecklas och då behövs det bättre material / addons...

För att uttrycka att jag också bara för en diskution så bjuder jag på några smileys

Att jämföra addons med hästkrafter inom bilsport är ju ganska absurt?

Hade det handlat om nån form av exploatering för att springa fortare så kan ju den liknelsen passa in, addons är ju isf mer som varvmätare, tryckmätare, hastighetsmätare etc.. De för fram information som man kan behöva, som man kan ta reda på utan addons, men vill ha kontinuerlig koll på.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henkan
Att jämföra addons med hästkrafter inom bilsport är ju ganska absurt?

Hade det handlat om nån form av exploatering för att springa fortare så kan ju den liknelsen passa in, addons är ju isf mer som varvmätare, tryckmätare, hastighetsmätare etc.. De för fram information som man kan behöva, som man kan ta reda på utan addons, men vill ha kontinuerlig koll på.

Ja dom visuella pluginsen ja stämmer det överens med det du säger på plugins såsom cooldowncounts, auctioneer, gatherer, mfl, men saker som autopotion, autotaunt, weponswap, plugin för att springa i cirkel automatiskt är som att ta en biltävling för manuellt 5 växlade motorer så kommer det en kille o ställer upp med en automatväxlad bil där han bara behöver gasa o bromsa, medans de andra måste växla o tänka på rätt växel i rätt kurva är inte det lite konstigt... ?

Visa signatur

Jag är intresserad av att köpa äldre Äventyr och RPG spel, 80-90-tal, Messa mig!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaylordFokker
Ja dom visuella pluginsen ja stämmer det överens med det du säger på plugins såsom cooldowncounts, auctioneer, gatherer, mfl, men saker som autopotion, autotaunt, weponswap, plugin för att springa i cirkel automatiskt är som att ta en biltävling för manuellt 5 växlade motorer så kommer det en kille o ställer upp med en automatväxlad bil där han bara behöver gasa o bromsa, medans de andra måste växla o tänka på rätt växel i rätt kurva är inte det lite konstigt... ?

Jag tror nog att det är mest orättvist för killen med automat, lådan kan inte förutse hur föraren tänker köra.