Raptor som system disk???

Permalänk
Medlem

Raptor som system disk???

Ja, skulle jag i mitt fall, ni ser ju vilka diskar jag har , märke mycket skillnad om jag köper en raptor som system / spel disk?

hur mycket låter en raptor egentligen?

hur är livslängden egentligem, dör en raptor snabbt?

//Barrka som vill ha ny rolig hårdvara

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Livslängden är nog bättre än på andra diskar då WD lämnar 5 års garanti på Raptorer.
Jag tror du kommer märka skillnad på framförallt uppstart av dator.

Likaså packa upp stora rarade filer går snabbare.

Permalänk
Medlem

Har hört ett antal raptorer och kan säga att de har ett slags "ultra ljud", det är ganska iriterande tycker jag. Men har man en dator som ger ifrån ganska mycket oväsen så märker man inget.

Permalänk
Medlem

Vet inte vad man skall säga, men visst måste det kännas coolare att ha en raptor i lådan än en fisk? Hehe nåja jag är nöjd med min (36g) den är liksom fräsch, har den opartitionerad och endast som systemdisk, defrag går snabbt och likaså all form av scanning (virus, adaware) m.m. Ljudmässigt kan jag inte höra någon skillnad mot min 200gigare men det är ju så subjektivt ljudupplevelser. Kan nog rekka en sådan ialf, bäst blir om man köttar in ett os på den o inget annat.

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe i975X | E8600| 7970 | XMS2-6400 |

Permalänk
Medlem

raptor e fint de,.. har en ligga som ja inte kan använda längre (köpt laptop), pm:a om du är intresserad!

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Medlem

Beställde en 36GB raptor nu som ska ha som system disk, ska bli spännande

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Oj vad jag skulle blocka trådar om jag vad moderator. Söka, vad är det?

Permalänk

siikah, du kan ju pröva med att rapportera posts i alla fall...

Permalänk
Medlem

He he, jo... Är man sugen på en raptor så har man kvällsläsningen räddad bara på det här forumet.

OT: Jag tycker inte att raptordiskarna låter speciellt mycket. Visst, om man drar fast den direkt i plåten på chassit så kommer det att låta en del. Men gäller ju alla diskar.

Permalänk
Medlem

http://www.64bits.se/recensioner/novibes3/index.php + raptor =

Kan man länka till 64bits?

EDIT; hehe blev på polarens account, satt på hans dator

Visa signatur

Drink da fAnta, Stay Bamb00zcha

Permalänk
Medlem

är inte sata2 diskar snabbare än raptor???

är jag ute och cycklar???

Visa signatur

CM stacker, Asus 8n-sli, amd 64 3000+(Winchester) Leadteck PX6600GT extream, 2*512 3200, S-ata Seagate Barracuda 200GB,

Permalänk
Medlem

Sata2 heter interfacet som disken är kopplad till.
Disken i sig klarar långt lägre hastighet...långt under sata1.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB