Permalänk
Medlem

Spel på mac

Jag undrar om man kan installera ett vanligt
Pc-spel ex: Sims2 på en Imac G5 med OS Tiger?
Jag har läst att OS Tiger kan fungera som en pc
med ett visst program.

Visa signatur

Tjena mors alla mac älskare

Permalänk

Jag tror att det heter PearPC, eller något sådant. Din dator är dock troligen alldeles för klen för att kunna köra The Sims 2 emulerat. Köp mac-versionen.

Permalänk
Medlem

Sims2 finns som sagt till mac.

Visa signatur

iBook G4 1.33GHz, 1024 MB, 40GB + 160, Mac OS X 10.4

Permalänk
Medlem

En ny mac borde klara av det eftersom de själva
säljer detta spel.

Denna dator borde enligt min åsikt och
dessa spec klara av det galant, men jag vet inte
hur mycket PearPC drar på kraften.

1024 DDR2 minne
ATI Radeon 9600 med 128 MB DDR SDRAM
2,0 GHz PowerPC G5
250 GB seriell ATA (7200 varv/minut)
Mac OS X version 10.4 Tiger

Visa signatur

Tjena mors alla mac älskare

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isbjörnen Igor
Jag tror att det heter PearPC, eller något sådant. Din dator är dock troligen alldeles för klen för att kunna köra The Sims 2 emulerat. Köp mac-versionen.

Nae, PearPC är ett program som emulerar en mac på en PC.
Det trådskaparen söker är VirtualPC http://www.apple.com/macosx/applications/virtualpc/

Förövrigt så ska du inte använda detta för spel (det är förvisso teoretiskt möjligt, men idiotiskt), du ska få tag på mac-versionen.

EDIT:
nolle, nej, det finns idag ingen mac som skulle klara av att spela moderna spel genom en emulator och klara detta galant.
Detsamma gäller omvänt.
Man ska inte emulera i onödan, och man ska inte emulera alls när det gäller moderna spel.

Permalänk
Medlem

Då får man ta att skaffa sig det riktiga
Sims2 till macen då, fast då blir det på engelska
och bra mycket dyrare.

Visa signatur

Tjena mors alla mac älskare

Permalänk
Medlem

Är det inte så att om man har orginalskivorna med Sims 2 så kan man installera på både Mac och PC?

Permalänk
Medlem

Om du är en gamer ska du inte skaffa mac

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Om du är en gamer ska du inte skaffa mac

Som vanligt trollar rezuth utan nån egentlig koll på nånting.

En hel del bra spel finns för OS X. Som fritidsgamer kör jag framförallt WoW och Quake-serien men även UT då och då. Utan problem.

W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WorldSpawn
Som vanligt trollar rezuth utan nån egentlig koll på nånting.

En hel del bra spel finns för OS X. Som fritidsgamer kör jag framförallt WoW och Quake-serien men även UT då och då. Utan problem.

W

Men snälla va lite seriös, Jag älskar OS X men det är ingen riktig gamer platform. Erkänn det och gå vidare i livet lilla unge.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Men snälla va lite seriös, Jag älskar OS X men det är ingen riktig gamer platform. Erkänn det och gå vidare i livet lilla unge.

Varför måste vissa prompt in och skriva massa skit i trådar?

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Virtual PC heter programmet som gör att man kan installera Windows (eller x86 Linux, BSD etc., men Windows funkar bäst). Jag kör VPC för att spela poker genom Windows 2000, och det går långsamt och slöar ner hela systemet (iMac 17-tum med 1024 Mb RAM). VPC är egentligen inte till för spel.

Visa signatur

<darren> the hardest part of linux is choosing either a kill bill or an anime wallpaper i wish i didnt have to choose

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Men snälla va lite seriös, Jag älskar OS X men det är ingen riktig gamer platform. Erkänn det och gå vidare i livet lilla unge.

Med risk för att mata trollen - till dess att du själv skriver och beter dig rimligt tycker jag inte att du skall kasta flyttblock i glashus.

W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WorldSpawn
Med risk för att mata trollen - till dess att du själv skriver och beter dig rimligt tycker jag inte att du skall kasta flyttblock i glashus.

W

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WorldSpawn
Som vanligt trollar rezuth utan nån egentlig koll på nånting.

En hel del bra spel finns för OS X. Som fritidsgamer kör jag framförallt WoW och Quake-serien men även UT då och då. Utan problem.

W

Hur tusan trollar man på ett forum? Är det inte rätt jobbigt att skicka ett metspö virtuellt?

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nolle
Då får man ta att skaffa sig det riktiga
Sims2 till macen då, fast då blir det på engelska
och bra mycket dyrare.

Japp, men jag minns att när jag körde Sims 1 till Mac så kunde man hålla in en tangentkombination när man startade spelet och då kom det upp en ruta där man fick välja vilket språk man ville ha spelet på, där fanns bland annat svenska.

Möjligt att det finns något liknande för Sims 2.