Komplett tar inte in LANPARTY UT nF3 ULTRA-D

Permalänk

hur såg du att det var sista kortet cyberhof? för ja la en order på ett dfi nf3 ultra och ett dfi nf4 ultra + 2 amd64 3000+ venice och fick typ direkt att det var redo att skickas...

Visa signatur

joråsåatte

Permalänk
Medlem

Det försvann från lagret efter min beställning var lagd men det dök upp lika snabbt i lager igen (snabba leveranser från underleverantörer verkar dom ha i alla fall)...

Föresten vad står det på din order på sidan?
På min står det: In Handling...

Edit/ Patrik klart jag hör av mej när jag fått grejerna. /Edit

Edit2/Shit jag mailade dom nu får se vad dom säger om min order, jag hoppas dom har fått mina pengar och vet att dom är från mej bara, jag använde ordernummret som text vid betalningen.:confused: /Edit2

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk

på min står det versendet
så det är skickat. valde UPS så jag lär få alla mina saker på fredag eller imorn förhoppningsvis

Visa signatur

joråsåatte

Permalänk
Medlem

Jag har nu fått kontakt med DFI och kan numera ta in DFI kort till sverige för vidare distrubition!
Jag har dock inte fått några priser ännu, Men jag återkommer till er direkt när jag har dem, och vart ni kan beställa dem!
Cheers!

Permalänk
Medlem

Trevligt!

Själv har jag lite problem Trend4PC har inte fått mina pengar trots att jag betalade dem i tisdags (fick just ett mail ifrån dem ).
Så jag blir kanske tvungen att beställa ett nytt från/via dej x30n...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Kanske blir tvungen? jag vill inte tvinga dig
Jag vet inte hur våra ordrar från DFI kommer att se ut ännu dock.
Men jag dumpar av lite information här när jag vet

Permalänk
Medlem

Nä jag känner mej inte tvingad men bäst för mej vore det ju om jag fick mitt kort från Trend4PC som jag redan har pröjsat för kortet så missförstå mej rätt.

Jag tycker det är välldigt bra att du/ni tar in kortet och säljer det i sverige, det är det ända kortet (med agp) jag kan tänka mej att köpa!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Vi får väl hoppas att jag får bra priser på korten dock, Som ny ÅF tror jag att vi får visa lite "goodwill" ett tag iaf.
Men det är nog inget vi inte kan få rätsida på!

Permalänk
Medlem

nice x30n!

Jag vill köpa ett DFI LANPARTY UT nF4 ULTRA-D!

Ungefär när får du korten? Rör det sig om veckor eller månader?

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem

Ptja, Det är ju väldigt oklart.
Men jag vet om att det kommer ett nytt UT nF4 Ultra snart och det kanske inte är så bråttom e.g.
Jag tycker att du väntar tills jag har mitt svar, Jag hoppas på ett svar från Douglas på DFI idag, Så kan jag _KANSKE_ dra iväg en beställning i nästa vecka. Annars är det bara att maila mig direkt med din beställning så kommer det så snart det går! Mailto: Tom@Gepson.se
Finfint!

Permalänk
Medlem

Fan så vettigt:). Nu är det bara att du jobbar på med OCZ med:):)

Visa signatur

http://www.tubeamp.se
http://www.sweclockers.com/galleri/6621-rorforstarkarbygge
Nytt rörbygge på g. Hybrid stärkare klar inom kort. Bygger nu även mkt välspelade DAC ar
Ny klass A 30w pushpullstärkare färdigbyggd 2012-10-20. Ska justeras och spelas in,resultat kommer snart på hemsidan

Permalänk
Medlem

ok, har du någon aning om vad priset landar på?
Jag vill nog veta det innan jag beställer. Hur blir det med frakten? Vanligt postpaket är ju svindyrt

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem

Nu har det löst sej och dom har äntligen skickat mitt kort idag så att jag kommer inte köpa ett kort utav dej x30n men jag tror nog du får många kunder ändå eftersom det är ett efterlängtat moderkort som många vill ha. Tack ändå!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk

hej cyberhof har du fått ditt moderkort ?
hur lång tid tog det från beställning tills att du hade det i hand?
var det krångligt med betalningen ?

Visa signatur

Intel rockar fett nu.

Permalänk
Medlem

Hej Patrik!

Nej jag har inte fått kortet ännu dom skickade kortet i fredags så jag har det nog hemma på tisdag eller onsdag.

Betalningen var inte så krånglig men det tog tre dagar för dem att upptäcka att jag hade fört över pengar till dem så jag var rädd för att det hade blivit något problem.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Är det inte fler som vill ha detta grymma moderkort?
Det blir billigare ju fler vi är som beställer, om vi blir ett par så kan piset gå så lågt som 1200kr ink frakt. Men då krävs att det är fler än 20st som beställer!
Så vad väntar ni på? det är blir jätte billigt
Kolla på vad komplett tog för detta kort, 1499 + frakt
Detta är det bästa överklockningskortet som finns idag. Det tillåter bl.a. hela 4V till minnena!

Om ni är intresserade, skicka ett mail till:
Tom@Gepson.se
Kom ihåg, ju fler vi blir destå billigare blir det.

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem

Skulle helt klart kunna vara intresserad av ett sånt kort.Förutsatt att priserna håller den nivå som står här. Har nämligen ett 6800GT som jag inte vill byta ut vid min uppgradering till A64.

Visa signatur

A64 SanDiego 3700+, 1024 CZ BH6
Asus 7800GTX
DFI NF4 Ultra-D

Permalänk
Medlem

Det blir endast så lågt som 1200 om det är många beställare. Blir vi inte så många så ladar kasnke priset på omkring 1500 ink frakt. Men det är ju fortfarande billigt då

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem

Ifrån Tyskland (http://www.trend4pc.de/) med frakt kostade det 1212:- (svenska kronor) när jag beställde ett kort så att 1500:- är väll inte så himla billigt kanske?

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Jag räknade på att beställa därifrån också, men jag fick det till att det skulle bli 1500kr för kortet.
Jag räknade med 25% moms, men behöver man inte betala moms?

Edit: Oj, jag tänkte på nF4 kortet. Men jag glömde säga det
Det är dyrare än nF3 kortet så det är billigt

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem

Är de någon leverantör i sverige som har fått dom ännu?

Visa signatur

XP1700+@2657mhz
XP1700+@2518mhz

Permalänk
Medlem

Jag antar att ni pratar om DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D. Det finns isåfall på komplett?

Edit: såg nu att det fanns ett NF3 också för socket 939. Visste inte att det fanns

Permalänk

DFI verkar ha en del problem med nya NF3-kortet.
Kanske avvakta en rev.2 ??

http://www.ocforums.com/showthread.php?t=398912

Visa signatur

Intel E6750 - Gigabyte G33M-DS2R - 3x1024mb PC6400 - Integrerad Intel grafik - WD 500GB Sata2 - Benq 1625 - Cooltek 600w- XP sp2

Permalänk

jag som var så jäkla sugen på det kortet tur man köpte
Microstar K8N Neo2-Platinum 54G nForce3 250 i stället då
känns som man gjorde rätt

Visa signatur

Roadrunner 454

Permalänk
Medlem

Har nu fått hem mitt moderkort men väntar fortfarande på min 4400+ från komplett...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

hur lång tid tog det att få kortet och vad gick frakten på?
tänkte nog slå till på ett DFI NF3 samt en 3200+ venice från Trend4PC nämligen

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

Frakten kostade väll ca 150kr allt som allt ca 1200kr.
GLS som jag lät sköta frakten strulade till mitt paket så det tog 2 veckor för mej att få moderkortet kör du med det andra frakt alternativet (tror det var DHL) så kostar det ca 200kr i frakt men då tar det endast en vecka att få hem kortet...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

DHL brukar också kunna vara struliga så jag vet inte om det spelar någon roll vad man väljer.
får se om det blir nu i helgen som jag lägger min beställning.

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

Cyberhof, har du testat kortet?
Ja letar efter en svensk återförsäljare till de här kortet, någon som känner till sådan?

Visa signatur

XP1700+@2657mhz
XP1700+@2518mhz

Permalänk
Medlem

Grabbar, Mardrömmen är över nu.
DFI har släppt iväg sin leverans till Sverige och de flesta har fått sina kakor.