BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nero
Arrgh. Först egentliga problemet med BF2 upplevde jag idag. Spelade på Bredbandsbolagets servrar och 5-6 rundor gick bra, sedan på sista jag spela så börja grafiken cp:a sig.. Fordon, byggnader, träd m.m. flimmrade osynliga osv. Störande ja, och när jag sedan skulle ta en screenshot så startade datorn om sig. Usch..

Sedan, är BBB sega på att uppdatera statsen när man spelar där, för de rundor jag spelade fick jag inga stats för och tidigare när jag spelat där får jag inga stats.. Kanske har nåt emot mig..

Såg några swecklockare där. Var ju trevligt.

jag har då alltid fått in mina poäng när jag spelat på BBB servrarna!
så det vet jag inte vad de kan vara för fel, de är väll som du sa att de har nåt emot dig

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av enG
spelar du med swec platoon eller?
sugen på att spela komplett cupen?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Inte vad jag vet

Som sagt jag spelar inte med swec platoon.

Är typ alltid inne och spelar på EA UK 64 spelare servrar.

Komplett cupen?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Som sagt jag spelar inte med swec platoon.

Är typ alltid inne och spelar på EA UK 64 spelare servrar.

Komplett cupen?

komplett har anordat en BF2 cup.
16-manna lag från norge å sverige är med..

den börjar 26 augusti
är du intresserad, skicka ett pm

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pirateKING
avsaknaden av chat frågetecken (?)

Jo alltså den finns där men du hinner inte se vad andra skriver eftersom alla AI-kommentarer flodar den helatiden, helt omöjligt att föra någon sorts taktisk diskussion. Måste använda teamspeak eller voice ip.

Permalänk
Medlem

No more mr. nice guy!

Blir så trött på bestraffningssystemet! Igår såg jag en APC vid vår flagga. Jag som engineer sprang fram och lade en mina framför den. Sedan sprang jag bakom den och lade en mina till. Nu var APC:n fast i min fälla och jag sprang och gömde mig. Två sekunder senare hörde jag en explosion och det sotd att jag hade dödat personen i APC:n och fick en defended flag. Samtidigt fick jag en bestraffning av en lagkamerat som av någon anledning körde på den andra minan direkt efter APC:n. Blir så jävla irriterad när man får bestraffningar för något som är deras egna fel.

Från och med nu tänker jag aldrig mer trycka på Page Up, utan det blir Page Down varje gång! Jag har alltid förlåtit varje gång jag blivit dödad av en lagkamrat, men vad hjälper det när jag inte blir behandlad på samma sätt? Jag vet att man inte ska sjunka till samma nivå som dessa idioter, men jag har tyvärr inget val, då jag blir frusterad och inte kan spela rätt.

Permalänk
Medlem

Re: No more mr. nice guy!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Blir så trött på bestraffningssystemet! Igår såg jag en APC vid vår flagga. Jag som engineer sprang fram och lade en mina framför den. Sedan sprang jag bakom den och lade en mina till. Nu var APC:n fast i min fälla och jag sprang och gömde mig. Två sekunder senare hörde jag en explosion och det sotd att jag hade dödat personen i APC:n och fick en defended flag. Samtidigt fick jag en bestraffning av en lagkamerat som av någon anledning körde på den andra minan direkt efter APC:n. Blir så jävla irriterad när man får bestraffningar för något som är deras egna fel.

Från och med nu tänker jag aldrig mer trycka på Page Up, utan det blir Page Down varje gång! Jag har alltid förlåtit varje gång jag blivit dödad av en lagkamrat, men vad hjälper det när jag inte blir behandlad på samma sätt? Jag vet att man inte ska sjunka till samma nivå som dessa idioter, men jag har tyvärr inget val, då jag blir frusterad och inte kan spela rätt.

man får väll lika mycket minus även om du inte blir bestraffad va?
lr är jag helt ute å cyklar?

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Re: No more mr. nice guy!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Blir så trött på bestraffningssystemet! Igår såg jag en APC vid vår flagga. Jag som engineer sprang fram och lade en mina framför den. Sedan sprang jag bakom den och lade en mina till. Nu var APC:n fast i min fälla och jag sprang och gömde mig. Två sekunder senare hörde jag en explosion och det sotd att jag hade dödat personen i APC:n och fick en defended flag. Samtidigt fick jag en bestraffning av en lagkamerat som av någon anledning körde på den andra minan direkt efter APC:n. Blir så jävla irriterad när man får bestraffningar för något som är deras egna fel.

Välkommen till ingenjörs klassen.

Kan bara hålla med om att det händer alldeles för ofta att man blir punished för att ens egen sida tror att det är någon form av exp bonus när dom ser döskalle symbolen.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Re: No more mr. nice guy!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Blir så trött på bestraffningssystemet! Igår såg jag en APC vid vår flagga. Jag som engineer sprang fram och lade en mina framför den. Sedan sprang jag bakom den och lade en mina till. Nu var APC:n fast i min fälla och jag sprang och gömde mig. Två sekunder senare hörde jag en explosion och det sotd att jag hade dödat personen i APC:n och fick en defended flag. Samtidigt fick jag en bestraffning av en lagkamerat som av någon anledning körde på den andra minan direkt efter APC:n. Blir så jävla irriterad när man får bestraffningar för något som är deras egna fel.

Från och med nu tänker jag aldrig mer trycka på Page Up, utan det blir Page Down varje gång! Jag har alltid förlåtit varje gång jag blivit dödad av en lagkamrat, men vad hjälper det när jag inte blir behandlad på samma sätt? Jag vet att man inte ska sjunka till samma nivå som dessa idioter, men jag har tyvärr inget val, då jag blir frusterad och inte kan spela rätt.

Precis! Började en runda med att lyckas pricka in -12 p.g.a av nån dum jävel i en fullpackad bil körde över en av mina minor

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Jo det får man men får du ett viss antal bestraffningar, blir du kickad. DICE har verkligen gjort ett icke-fungerande bestraffnings-system. Förstår inte hur de inte kunde förstå vad som skulle hända.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Förstår inte hur de inte kunde förstå vad som skulle hända.

Simpelt, EA viftade med en bunt pengar för att få Dice titta åt andra hållet.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

De borde ta bort punish för vissa typer av teamkills. Tex folk som hoppar ur ett fordon i farten, springer in i en claymore/kör in i en mina. Det finns tk's och det finns tk's, det borde Dice kunnat inse själva. Annars tycker jag att det är ett bra system, man tänker sig för innan man sprayar loss, men det är inte utan nackdelar. Snorvalpar som halkar runt i blöjan tar saker som rena förolämpningar mot deras person när det går lite emot dem. Tragiskt.

Annars ett jeddrigt skojigt spel. Trodde inte att jag skulle lämna Q3/UT2k4-svängen för ett sådan't "långsamt" spel. Men det är riktigt skoj. Även om jag suger hårt. Men skam den som ger sig, börjar fatta vad det går ut på, och sakta men säkert börjar man få in lagspelet med sina kamrater.

Permalänk
Medlem

"Teamkilling changes – the logic of how teamkills are tracked will be changed."

Läs lite om kommande patchen http://www.eagames.com/official/battlefield/battlefield2/us/e...

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ohden
"Teamkilling changes – the logic of how teamkills are tracked will be changed."

Läs lite om kommande patchen http://www.eagames.com/official/battlefield/battlefield2/us/e...

fy fan vad härligt!!

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Hur ställer jag in så att planet/helikoptern svänger vänster när jag drar joystick åt vänster?'

'
För nu svänger den höger

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saliv
Hur ställer jag in så att planet/helikoptern svänger vänster när jag drar joystick åt vänster?'

'
För nu svänger den höger

Du får fixa det under joystick config i spelet.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Du får fixa det under joystick config i spelet.

jag gissar också på det haha

sen får du kanske ändra nåt i "helikopter-kontrollerna"

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne

Du får fixa det under joystick config i spelet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av enG

jag gissar också på det haha

sen får du kanske ändra nåt i "helikopter-kontrollerna"

Vart? kan inte hitta joystick config

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saliv
Vart? kan inte hitta joystick config

Efter man har loggat in så ser man en massa menyer, gå in på control options och sen joystick options och configuera där.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ohden
"Teamkilling changes – the logic of how teamkills are tracked will be changed."

Läs lite om kommande patchen http://www.eagames.com/official/battlefield/battlefield2/us/e...

Hoppas att de tänkt till riktigt nu. Men en bra början känns det som, helt klart.

Permalänk
Medlem

Re: No more mr. nice guy!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Blir så trött på bestraffningssystemet! Igår såg jag en APC vid vår flagga. Jag som engineer sprang fram och lade en mina framför den. Sedan sprang jag bakom den och lade en mina till. Nu var APC:n fast i min fälla och jag sprang och gömde mig. Två sekunder senare hörde jag en explosion och det sotd att jag hade dödat personen i APC:n och fick en defended flag. Samtidigt fick jag en bestraffning av en lagkamerat som av någon anledning körde på den andra minan direkt efter APC:n. Blir så jävla irriterad när man får bestraffningar för något som är deras egna fel.

Från och med nu tänker jag aldrig mer trycka på Page Up, utan det blir Page Down varje gång! Jag har alltid förlåtit varje gång jag blivit dödad av en lagkamrat, men vad hjälper det när jag inte blir behandlad på samma sätt? Jag vet att man inte ska sjunka till samma nivå som dessa idioter, men jag har tyvärr inget val, då jag blir frusterad och inte kan spela rätt.

Jo det är mycket frustrerande att vara engineer, vilket jag kör som nästan jämt. Jag brukar hålla mig i närheten av minorna med skitftnyckeln redo så man kan rusa fram och plocka upp en om det ser farligt ut.

Men lite har att göra med planering av utplaceringen. Jag får inte så mycket tk. Men igår råkade jag ut för nåt konstigt. Sköt ner en helikopter med stinger och fick tk för det. Trots att namnet var rött och det gick att låsa på den. Mycket konstigt. Men så länge det inte är en ranked server så spelar det ju ingen roll.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Fina saker i updaten där

ps
Om nån klan som ska spela nån cup söker medlemmar så finns jag här

Permalänk
Medlem

Re: Re: No more mr. nice guy!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Jo det är mycket frustrerande att vara engineer, vilket jag kör som nästan jämt. Jag brukar hålla mig i närheten av minorna med skitftnyckeln redo så man kan rusa fram och plocka upp en om det ser farligt ut.

Men lite har att göra med planering av utplaceringen. Jag får inte så mycket tk. Men igår råkade jag ut för nåt konstigt. Sköt ner en helikopter med stinger och fick tk för det. Trots att namnet var rött och det gick att låsa på den. Mycket konstigt. Men så länge det inte är en ranked server så spelar det ju ingen roll.

Heh, nä jag ska plocka upp en av mina minor för att göra väg för ett fordon, så kör de på minan när jag har kommit fram så jag dör och dom dör och de trycker punish för jag dödade dom...

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Detta hände nyss:

Jag är squadleader med 5 mannar under mig, jag ber om orders från commander, han säger åt mig att ta mitt squad till en flagga och ta över den. Jag samlar ihop mina mannar och susar bort till flaggan. Väl där möter vi en tank och en eller två infanteri som vi slår ut ganska fort. När vi precis har slagit ut tanken och är på god väg att neutralisera flaggan så regnar commanders artilleri ner över oss... alla dör...

Visste inte ens att det kunde hända.

Nu blir det page down för alltid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
Detta hände nyss:

Jag är squadleader med 5 mannar under mig, jag ber om orders från commander, han säger åt mig att ta mitt squad till en flagga och ta över den. Jag samlar ihop mina mannar och susar bort till flaggan. Väl där möter vi en tank och en eller två infanteri som vi slår ut ganska fort. När vi precis har slagit ut tanken och är på god väg att neutralisera flaggan så regnar commanders artilleri ner över oss... alla dör...

Visste inte ens att det kunde hända.

Nu blir det page down för alltid.

Heh, jo det är alltid kul att ens commander kör artilleri eld på en bas som inte behöver det.
Händer mig väldigt ofta själv. =/

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
Detta hände nyss:

Jag är squadleader med 5 mannar under mig, jag ber om orders från commander, han säger åt mig att ta mitt squad till en flagga och ta över den. Jag samlar ihop mina mannar och susar bort till flaggan. Väl där möter vi en tank och en eller två infanteri som vi slår ut ganska fort. När vi precis har slagit ut tanken och är på god väg att neutralisera flaggan så regnar commanders artilleri ner över oss... alla dör...

Visste inte ens att det kunde hända.

Nu blir det page down för alltid.

Men oftast så sätter man artelleri på en flagga för att rensa innan ens mannar rycker in och tar över stället. Annars kanske han såg att det var eldstrider i området och satte artelleri för det. Det är iof jävligt klantigt då han lätt kan scanna området och kolla innan.
Men sen till saken. Som infanteri så får man fan se till att hålla ögon och öron öppna för artelleriet. Man blir varnad långt innan det börjar regna både via radio och radar. Så dör man av sitt eget artelleri så får man skylla sig själv.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Verkar som folk har hittat en ny exploit i spelet, att man kan få mer än 100% viewdistance.

Tråden på gamespy forumet: -> http://www.forumplanet.com/planetbattlefield/topic.asp?fid=74...

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Men oftast så sätter man artelleri på en flagga för att rensa innan ens mannar rycker in och tar över stället. Annars kanske han såg att det var eldstrider i området och satte artelleri för det. Det är iof jävligt klantigt då han lätt kan scanna området och kolla innan.
Men sen till saken. Som infanteri så får man fan se till att hålla ögon och öron öppna för artelleriet. Man blir varnad långt innan det börjar regna både via radio och radar. Så dör man av sitt eget artelleri så får man skylla sig själv.

Det är delvis sant. Ibland när striderna är riktigt intensiva och det tjaffsas en del i ventrilo så missar man att kika på minmapen faktiskt.
Då är det bara att bita i det sura äpplet och undra vad faan commandern sysslar med.

Händelsen som Ca[[pp beskrev tyder enbart på en puckad och inkompetent (förmodligen även statskåt) commander, inget annat.

Permalänk
Medlem

Commandern tänkte såhär kanske: Jag lägger artilleri här så tar jag ut tanken och allt infanteri där innan den där squaden rusar in.

kanske

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Verkar som folk har hittat en ny exploit i spelet, att man kan få mer än 100% viewdistance.

Tråden på gamespy forumet: -> http://www.forumplanet.com/planetbattlefield/topic.asp?fid=74...

Tycker inte du ska posta sånt här.
Det kommer sluta med att alla använder sig av det.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjodd
Det är delvis sant. Ibland när striderna är riktigt intensiva och det tjaffsas en del i ventrilo så missar man att kika på minmapen faktiskt.
Då är det bara att bita i det sura äpplet och undra vad faan commandern sysslar med.

Händelsen som Ca[[pp beskrev tyder enbart på en puckad och inkompetent (förmodligen även statskåt) commander, inget annat.

Tycker snarare tvärt om. Hans squad fick en order o ta flaggan, och för att underlätta lägger commandern en arty där för att rensa. Att sen squadden springer rakt in istället för att avvakta tills artyn är färdig är väl inte commanderns fel? Nåja