Permalänk
Medlem
Permalänk

Skaliz:
Har du tagit bort volymgränsen eller liknande?

Visa signatur

Det luktar enormt gott när man stryker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Victor C.
Skaliz:
Har du tagit bort volymgränsen eller liknande?

Nej, det har jag inte gjort, funderade på det men skippade det.

Permalänk
Medlem

När jag installerade itunes la jag till all min musik i bibloteket, nu har det till kommit mer, hur får jag på smidigaste och bästa sätt in den också? den ligger i samma mapp som all annan musik, o vill ju inte lägga till alla andra låtar igen..

Tack
ISak

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk

kan man bara sortera efter album i itunes kan man inte bara ha mappar i stället för alla låter lista sen då ändra i taggen på hela mappen hade varit 10 gånger bättre.

Visa signatur

Life is a bitch, fuck it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av claes_rocky
kan man bara sortera efter album i itunes kan man inte bara ha mappar i stället för alla låter lista sen då ändra i taggen på hela mappen hade varit 10 gånger bättre.

du får nog försöka vara tydligare, hajjar inte mer än 40% ungefär.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarzan
Min garanti på min iPod går ut om ca ett halvår, tänkte hinna byta batteri innan det, har en iPod 20GB utan färgskärm.

Kommer jag då få ett nytt batteri från den nya iPod:en med färgskärm eller?
Tänkte på det för dom har väl slutat tillverka iPod utan färgskärm?
Eller har dom samma batterikapacitet?

EDIT: Såg nu att dom fortfarande säljer U2 Edition, dom kanske tar ett batteri därifrån?

Du kommer få en likadan som du har. Nyman här på forumet skicka in sin G3 på service i vintras då bara G4 såldes men ändå fick han tillbaka en ny G3.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av claes_rocky
kan man bara sortera efter album i itunes kan man inte bara ha mappar i stället för alla låter lista sen då ändra i taggen på hela mappen hade varit 10 gånger bättre.

Jag antar att du menar att du är förbannat över att man inte kan använda windows mappsystem på iPoden och då är vi två. Av någon anledning stödjer inte iPoden det även fast det varit hundra gånger enklare för oss PC-användare. Tummen ner för iPod. I och för sig kanske inte detta är något som iPods är direkt ensamma om. Du får helt enkelt bita i det sura äpplet och skriva in ID3(?)-taggar.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Har precis köpt en iPod Shuffle och upplever ett enormt jobbigt problem med iTunes.

Scenariot är att jag har två olika datorer i två bostäder, båda vill jag använda för att ladda min Shuffle med musik. Problemet är att iTunes alltid raderar mitt innehåll på min iPod så att jag får fylla den på nytt. Jag har stängt av alla (mig veterligen) funktioner som att ladda iPoden med blandat urval automatiskt.
Det jag tror är boven i dramat är att iTunes säger att spåren inte känns igen på det bibliotek jag har på datorn (har ju inte identiska musikbibliotek på de två olika datorerna). Om jag inte svarar "Ja" på frågan om jag vill ersätta spåren så vill inte iTunes hitta min Ipod.

Hjälp!

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma.

Permalänk

Okej, nu är det så att denna senaste uppdateringen medförde sig ngt jag irriterar mig på. När man går igenom menyerna läggs nästa sida "över" den innan om ni förståre vad jag menar. Det är fortfarande så förutom när man väljer en låt då den bara byter till nästa ruta utan att överlappa. Även när man backar ett snäpp sker det men fortsätter man o backa överlappar de som vanligt. Svårt att förklara men det är irriterande :/

Nån som upplever samma sak eller vet hur man fixar det?

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk
Medlem

Jag ska åka iväg och köpa mina iPOD nu (förmodligen en iPOD mini 4GB, kanske 6GB). Jag har en fråga, vilket program är bäst för att föra över musik från datorn till iPOD'en samt skapa spellistor.

De här är de tre jag vet om.

-iTunes
-EphPod
-GtkPod
-AnaPod - KOSTAR

Vilket program är bäst?.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janols
Jag ska åka iväg och köpa mina iPOD nu (förmodligen en iPOD mini 4GB, kanske 6GB). Jag har en fråga, vilket program är bäst för att föra över musik från datorn till iPOD'en samt skapa spellistor.

De här är de tre jag vet om.

-iTunes
-EphPod
-GtkPod
-AnaPod - KOSTAR

Vilket program är bäst?.

itunes

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk
Medlem

Samma iTunes som systematiskt raderar mitt innehåll på Mp3-spelaren bara för att jag använder två olika datorer? Värdelöst program.

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lordgonzo
Samma iTunes som systematiskt raderar mitt innehåll på Mp3-spelaren bara för att jag använder två olika datorer? Värdelöst program.

Det är väl bara för dig att stänga av autosynk då?

Permalänk
Medlem

Det finns en funktion i iTunes som automatiskt synkar innehållet på podden med biblioteket.
sitter ej vid en dator med itunes installerat, men jag antar att det ligger under Options->iPod.

Permalänk

Batteri tid 18h är = Eq av, Backlight, och bara låtar i 128kpbs.
Vad har ni för batteri tid med 192 kpbs och 5 sek backlight på och eq av.

Så nu har jag stängt av alla inställningar och lagt över 128 låter och dags att se om dom 18 h stämmer, spänningen är olidlig

Visa signatur

Life is a bitch, fuck it.

Permalänk
Medlem

Vad för slags batteri är det i en Ipod mini? Vanliga AA eller är det ett inbyggtbatteri och om det är det, får man en laddare med när man köper den? (Har inte läst hela tråden bara faq)

Visa signatur

Dinosaurs will die

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ync
Vad för slags batteri är det i en Ipod mini? Vanliga AA eller är det ett inbyggtbatteri och om det är det, får man en laddare med när man köper den? (Har inte läst hela tråden bara faq)

Det är ett inbyggt batteri. Nätadapter får man bara med de fullstora iPodarna, så iPod shuffle och iPod mini får man ladda via usb/firewire eller köpa till en nätadapter.

Permalänk
Medlem

Är på span efter en iPod 20gb och försöker komma över den så billigt som möjligt.
Nu är det så att jag känner en pilot som regelbundet flyger till Tokyo och New York och undrar då såklart om jag kan göra ett kap och köpa den billigare på någon utav ställena? Den går att få för 2.700kr i Sverige, har ni koll på vad den kan tänkas kosta i Japan eller USA?

Sen ska tydligen G5 dyka upp i september enligt rykten, vad kan tänkas vara nytt/värt att vänta på?

Tack

Permalänk
Medlem

va? jag fick en nät adapter till min mini, visserligen köpt i USA, men då sladar till andra apparater går in i den och får den att fungera som laddare så är den fullgod (alltså den ända som går in i ström uttaget)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armis
Är på span efter en iPod 20gb och försöker komma över den så billigt som möjligt.
Nu är det så att jag känner en pilot som regelbundet flyger till Tokyo och New York och undrar då såklart om jag kan göra ett kap och köpa den billigare på någon utav ställena? Den går att få för 2.700kr i Sverige, har ni koll på vad den kan tänkas kosta i Japan eller USA?

Sen ska tydligen G5 dyka upp i september enligt rykten, vad kan tänkas vara nytt/värt att vänta på?

Tack

Är det inte g5 som finns ute nu? Med färgskärm?

http://www.apple.com/se/ipod/color/

Förövrigt tycker jag att de lever lite för gott på sitt namn nu. Skulle vilja se lite nya funktioner, såsom Crossfade och en partyblandningsfunktion i podden.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

Nu har jag gjort en beställning på en iPod 20GB. Beställde från Apples hemsida med CSN's rabatt.
Hur lång tid kan leveransen tänkas ta? Ska bort på söndag och vore trevligt om man hade den tills dess

Permalänk
Medlem

Sorry, är lite på the run så jag hinner inte läsa igenom hela tråden om min fråga redan är besvarad men jag hoppas någon kan hjälpa mej iaf.

Köpte en första generationens Ipod från blocket idag, och jag märkte att det bara fanns Firewire på den. Och jag (som en vanlig dödlig) har ju bara USB i min lilla burk. Så jag undrar vad som är det smidigaste sättet att fixa så att jag själv kan lägga in musik så jag inte behöver tatta på mina kompisar =P

Visa signatur

[19:22] L-P_Bjoern^: finns det nått mer avtändande än bluescreen mitt i en p-film :/?

Permalänk
Medlem

Har du en PCI-plats över så köp ett sånt här: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=QTFIRPCI (eller motsvarande).

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk

Men finns det ingen typ, sladd? typ Firewire =|------ sladd------|= USB ?? för att 200 spänn plus 80 i frakt är rätt mycket ändå =P

Permalänk
Medlem

Lite snabb googling tyder inte på det, åtminstone inte billigt. Tänk också på att det kan vara segt att tanka över stora datamängder via USB 1.0, men med ett PCI-kort får du äkta firewire i full hastighet.

Bästa tipset är nog att kolla om det finns billigare kort än det på datorbutiken. Webhallen säljer t ex ett för 145 kr plus frakt, vilket var det billigaste jag hittade: http://www.webhallen.com/prod.php?id=13552

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

Tänkte bara dela med mig av en vettig pryl jag köpt.

När man köper en mini så får man ju leva med att den bara går att ladda via en dator. På teknikmagasinet säljs en nätadapter (själva "kontakten man stoppar in i eluttaget") som du stoppar in originalkabeln i. Då kan man ladda den var som helst... rätt schysst faktiskt. Och betydligt billigare än en originalladdare...

Permalänk
Medlem

Jag ser inte min ipod i itunes, den är helt ny ... vad måste jag göra ?

Visa signatur

rragon

Permalänk

Kolla in ipoden på nytt och låten sitta inne i några minuter. Första gången den ansluts till datorn så måste man låta ipoden och datorn ta sin tid med indentifikationen.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem

Jag har ett liknande problem med min 40 Gb:s g3...

Ibland ser man den inte i iTunes men i Den här datorn, ibland tvärtom och ibland inte alls...

När jag kopplar in min ögonsten till datorn händer det att den bara laddar utan att visa bilden med "koppla ej ifrån"

Och när jar försöker uppdatera står det att iPoden inte är inkopplad eller så står det att "Det inte går att montera iPoden"

Något jag kan göra, eller måste jag skicka in den till Apple???

p.s. andvänder firewire 400

Visa signatur

kosterbo

Permalänk

kosterbo: prova att hålla in meny knappen och den lilla runda i mitten(kan vara playpause+enterknappen i mitten), vet ej om det bara gäller 4g men det är värt att prova! då brukar äpplet dyka upp på skärmen och datorn hittar den