BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Medlem

När jag vet att det finns en kraftfull fiende blackhawk i luften fylld så kör jag en självmordsflygning rakt in i den om det finns möjlighet

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk

Nu har jag installerat om bf2. Men det funkar ialla fall inte. När jag ska connecta till zbord servrarna så kickar den mig för det tillåter bara spelare med omodefierat innehåll. Jag har orginal och ingen piratveration. Vad är fel? Har inte gjort ngt. Bara ändrat grafik och ljud inställningar...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Fanken för i helvete helikoptrarna måste nerfas!

Finn knappt nåt att sätta emot dem, stingern är rätt värdelös och det krävs mer än 2 träffar för att sänka dem, är det en blackhawk så är det omöjligt då den är full i engineers som innan stingern laddat om har reparerat den igen.

Sen ffs säg mig den helikopter som tål en full frontalträff från en tank i cockpiten!? Helt sinnes att de tål så mycket..

Flygen också är nästan omöjligt att få ner ett jaktplan med stinger.

En T90 vinner över en Blackhawk lätt.

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
En T90 vinner över en Blackhawk lätt.

Om inte BH-piloten tänkjer till och flyger rakt in över tanken.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Hedersmedlem

är det någon som känner till en bra server där dom bara kör kartor där man är i städer o krigar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Fanken för i helvete helikoptrarna måste nerfas!

Finn knappt nåt att sätta emot dem, stingern är rätt värdelös och det krävs mer än 2 träffar för att sänka dem, är det en blackhawk så är det omöjligt då den är full i engineers som innan stingern laddat om har reparerat den igen.

Sen ffs säg mig den helikopter som tål en full frontalträff från en tank i cockpiten!? Helt sinnes att de tål så mycket..

Flygen också är nästan omöjligt att få ner ett jaktplan med stinger.

Skillnaden IRL är att det tar mycket längre tid att vrida tornet och stridsvagnarna är beetttyydligt smidigare i BF. att sänka en heli IRL med en stridsvagn är en bravad, en stor bravad.

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av affa
Skillnaden IRL är att det tar mycket längre tid att vrida tornet och stridsvagnarna är beetttyydligt smidigare i BF. att sänka en heli IRL med en stridsvagn är en bravad, en stor bravad.

Dock ligger en kopter jävligt risigt till om man sätter 2 Stingers i den, eller en 20-30 20mm-skott från en APC.
Inte direkt att nån snubbe kan veva lite med en skiftnyckel så är allt bra

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Om inte BH-piloten tänkjer till och flyger rakt in över tanken.

Ja givetvis så sitter ju man själv i tanken när mitt påstående är sant. När man själv flyger så är mitt påstående alltid falskt

Permalänk

Stora pixlar!!

Tjena!!

Sitter på en rätt kass burk men det funkar å köra bf2 med 1024-768 å allt på medium utan några större problem. En sak bara.. Ibland tappar spelet det totalt å bestämmer sig för att lägga in stora pixlar när jag tex tar upp siktet eller trycker tab för att kolla statsen. Vad beror det här på?? Har en +2800 processor, 1024 minne å ett rätt risigt 9600SE. Senaste drivisarna till allt.. Vad göra förutom att köpa nytt g-kort??

Permalänk

Ghaaa blir galen. Varför funkar inte skiten. Jag har installerat om bf2. Men det funkar ialla fall inte. När jag ska connecta till zbord servrarna så kickar den mig för det tillåter bara spelare med omodefierat innehåll. Jag har orginal och ingen piratveration. Har kört patch 1.01 och 1.02 samt provat utan ngn av dom. Vad är fel? Har inte gjort ngt. Bara ändrat grafik och ljud inställningar...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Okay finns det någon här som kan tipsa hur man får tag på Veteren Explosive badge?

Man behöver 23 kills med explosives (mines/C4/claymores) på en runda, och hittills har jag inte ens kommit i närheten av 20. =/

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Tjena.

Har sökt på alla forum jag hittar efter hjälp men icke.. Mitt bf2 krashar varje gång en karta är spelad på multiplayer, dvs när nästa karta skall börja laddas.

Det har inte gjort så förut, började för någon dag sedan när jag installerade 512mb ram till. Har ingen aning ifall det har med att spelet strular, alla 3 ram minnen är av samma märke och timings är samma..
Någon som har en aning vad problemet kan vara? Tackar i förhand för alla svar.

Xp2600+ @2200 ,1.5gb ram , 6600gt 256mb , XpSp2

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av affa
Skillnaden IRL är att det tar mycket längre tid att vrida tornet och stridsvagnarna är beetttyydligt smidigare i BF. att sänka en heli IRL med en stridsvagn är en bravad, en stor bravad.

Visst, det är inte enkelt på nära håll, men om helikoptern är ett par hundra meter bort och inte flyger för fort, så är det inga större problem. Den horisontella hastigheten behöver man inte bry sig så mycket om med tanke på att stridsvagnen har dynamisk framförhållning (tornet korrigerar automatisk i sidled beroende på hastigheten på målet). Om helikoptern hovrar kan en apa göra det. Det kan jag intyga efter ett antal skjutövningar på Ravlunda.

Men visst, ingen vill att BF2 skall efterlikna verkligheten helt och hållet. Då hade t.ex. portabla anti tank-vapnen varit mer eller mindre meningslösa mot en stridsvagn. Ett pansarskott t.ex. har i princip ingen effekt på en modern stridsvagn. En god vän som var placerad tillsammans med de danska Leo1-besättningarna i Bosningen har berättat om hur besättningarna fick plocka bort RSV-projektiler från vagnen som de inte ens visste om att de hade blivit träffade av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Visst, det är inte enkelt på nära håll, men om helikoptern är ett par hundra meter bort och inte flyger för fort, så är det inga större problem. Den horisontella hastigheten behöver man inte bry sig så mycket om med tanke på att stridsvagnen har dynamisk framförhållning (tornet korrigerar automatisk i sidled beroende på hastigheten på målet). Om helikoptern hovrar kan en apa göra det. Det kan jag intyga efter ett antal skjutövningar på Ravlunda.

Men visst, ingen vill att BF2 skall efterlikna verkligheten helt och hållet. Då hade t.ex. portabla anti tank-vapnen varit mer eller mindre meningslösa mot en stridsvagn. Ett pansarskott t.ex. har i princip ingen effekt på en modern stridsvagn. En god vän som var placerad tillsammans med de danska Leo1-besättningarna i Bosningen har berättat om hur besättningarna fick plocka bort RSV-projektiler från vagnen som de inte ens visste om att de hade blivit träffade av.

Kennel - You got PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Okay finns det någon här som kan tipsa hur man får tag på Veteren Explosive badge?

Man behöver 23 kills med explosives (mines/C4/claymores) på en runda, och hittills har jag inte ens kommit i närheten av 20. =/

finns det nån sida där man ser alla badges m.m. och allt annat man kan få och vad man behöver för att få de?

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikholmgren
finns det nån sida där man ser alla badges m.m. och allt annat man kan få och vad man behöver för att få de?

http://bf2s.com/ <- (Bra stats sida)

Finns en länk som heter Ubar på sidan, uppe till vänster.

http://ubar.bf2s.com/

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Ett pansarskott t.ex. har i princip ingen effekt på en modern stridsvagn. En god vän som var placerad tillsammans med de danska Leo1-besättningarna i Bosningen har berättat om hur besättningarna fick plocka bort RSV-projektiler från vagnen som de inte ens visste om att de hade blivit träffade av.

Bosnierna/Serberna/vem-det-nu-var hade nog inga SRAW för dom verkar rätt farliga, i verkligheten är de sådana att de exploderar över tanken och faktiskt lite bättre än i BF2
http://www.designation-systems.net/dusrm/app4/sraw.html

Hur bra ERYX:en är vet jag inte, någon norrman här kanske har lekt med en sån för tydligen använder Norge och Frankrike dom.
Kan ni franska kan ni läsa om Eryx här
http://www.defense.gouv.fr/sites/terre/decouverte/materiels/a...

Permalänk
Avstängd

Finns det någon BF2 hemsida där det finns moddar till BF2? Finns det nån färdig modd eller så, har lust & testa

Permalänk
Medlem

Tror inte det finns så mycket mods till BF2 än.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur folk kan komma upp till tiotusentals poäng, jag sitter på 1500 poäng och börjar redan tröttna på spelet, spelat totalt 15 timmar sedan det köptes för två veckor sedan.

Funderar på att sälja det, är det lagligt(?), tror ni man kan få en 200-300 spänn för commanders edition med aldrig använt headset?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
är det någon som känner till en bra server där dom bara kör kartor där man är i städer o krigar?

swec-platoon.no-ip.org
iofs är den inte rankad...

Visa signatur

Our life is what our thoughts make it

Permalänk
Relik 📜

Kom på en kul grej.

I BF2 är ju BH:n stört omöjlig att skjuta ner med APC, och alla maskingevär, tex. PKM och de fasta, gör MER skada än en APC.

Så, jag hittade en bild:

Det högra är en vanlig 7.62mm-projektil, samma som svenska KSP58 skjuter, och även PKM.

Det vänstra är en 20mm SpårLjus BRand Halv Pansar GRanat (SLBRHPGR(!)), skjuts av svenska Patgb203a (APC), och är motsvarande vad som skjuts av APC:erna i spelet.
Do the math

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aaargh
Kör en mutiny på honom då och bli själv commander...
Eller ännu bättre, ge honom tips på hur han kan bli bättre!

Men det är det som e problemet...
På BBB's servrar så går det inte !!!! :@

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Hej.

Jag undrar om det finns någon Casual Gaming clan till bf2 som jag kan gå med i?

Helst svensk.

Jag vill spela lite mer lag/taktik än på public men inte heltidsseriöst.
Spelar oftast Medic ifall ni behöver en sådan.

Här är min "meritförteckning" http://www.bf2s.com/player/saliv/
//Saliv

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Hedersmedlem

Inlägg redigerat på begäran av Lezziter

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hilton
Sen finns ju frågan hur du har fått hem de där små pjäserna med, sist jag kollade var det väldigt strängt förbjudet

Den stora är bara övnings, så det är inte så illa som det ser ut

EDIT: Ändrar mitt inlägg, för säkerhets skull. Gärna om du ändrar citatet med!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fin82
Tjena.

Har sökt på alla forum jag hittar efter hjälp men icke.. Mitt bf2 krashar varje gång en karta är spelad på multiplayer, dvs när nästa karta skall börja laddas.

Det har inte gjort så förut, började för någon dag sedan när jag installerade 512mb ram till. Har ingen aning ifall det har med att spelet strular, alla 3 ram minnen är av samma märke och timings är samma..
Någon som har en aning vad problemet kan vara? Tackar i förhand för alla svar.

Xp2600+ @2200 ,1.5gb ram , 6600gt 256mb , XpSp2

Testat plocka ur minnet du satt i ?
Ominstallation av bf ?
Testat med olika patchar?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Den stora är bara övnings, så det är inte så illa som det ser ut

EDIT: Ändrar mitt inlägg, för säkerhets skull. Gärna om du ändrar citatet med!

Hehe...

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hilton
Hehe...

Man ve tju aldrig, kan ju finnas nån övernitisk officer som surfar runt här.. :/
Nog med att det jävla **** till TV-kontrollant var här idag

Men, med skiten på imageshack, så funkar det.. Hittat på nätet, bra bild! ^^

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
Fattar inte hur folk kan komma upp till tiotusentals poäng, jag sitter på 1500 poäng och börjar redan tröttna på spelet, spelat totalt 15 timmar sedan det köptes för två veckor sedan.

Är själv uppe i...
Total - 270:20:01h

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Kom på en kul grej.

I BF2 är ju BH:n stört omöjlig att skjuta ner med APC, och alla maskingevär, tex. PKM och de fasta, gör MER skada än en APC.

Så, jag hittade en bild:
http://img273.imageshack.us/img273/6631/pict04529ag.th.jpg

Det högra är en vanlig 7.62mm-projektil, samma som svenska KSP58 skjuter, och även PKM.

Det vänstra är en 20mm SpårLjus BRand Halv Pansar GRanat (SLBRHPGR(!)), skjuts av svenska Patgb203a (APC), och är motsvarande vad som skjuts av APC:erna i spelet.
Do the math

Jag ser att apc ammon är för klen för att ens skada en Black Hawk.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"