Tjuvar mer vanligt i Onlinespel?

Permalänk

Tjuvar mer vanligt i Onlinespel?

Läste precis om en kille som kört en bot som slår ner och rånar andra karaktärer i online-spelet LineAge II, och det var ju inte längesen det var några killar som lyckades pumpa in pengar i spelet Everquest II, och således lyckades skapa inflation .. Tror ni sånt här kommer bli mer och mer vanligt i Onlinespel? Själv tycker jag att det är ganska roligt att läsa även om man som spelare kanske inte gillar den här typen av aktiviteter.

http://games.slashdot.org/article.pl?sid=05/08/18/1529229

http://www.idg.se/ArticlePages/200508/12/20050812090635_SOS/2...

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk

Helt otroligt måste jag säga... Jag trodde inte sånt här hände,, Jag har aldrig spelat Everquest så jag vet inget om pengarsystemet.

Men de känns inte verkligt att läsa om sånt, Spel börjar verkligen bli otroligt stora och seriösa.

Visa signatur

Where is S

Permalänk
Medlem

äsch vadå det var ju riktigt kul, inflation i ett spel

Permalänk
Medlem

*host* Dupe i Diablo 2 *host*

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fisksnor
*host* Dupe i Diablo 2 *host*

Permalänk
Medlem

Vart vanligt i flera år nu =/

Visa signatur

Athlon64 4000+, 2048 DDR Ram, 2x 250GB SATA RAID HDD, 2x Geforce 7800GTX SLI, 19" Trinitron.

Permalänk
Medlem

Diabol2 var riktigt utastt, Stone of Jordan i 1.09, behöver jag säga mer?

Permalänk
Medlem

Frågan är hur man kan "tjuva" pengar på Lineage2 genom att slå ner andra. Man förlorar nämligen ingenting om man inte själv har dödat sånna som inte gjort någonting tillbaka. Knepigt värre, någon som kan förklara hur?

Visa signatur

"Bästa sättet att få ett arbete att verka svårt, är att skjuta upp det" - Winston Churchill

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smewt
Frågan är hur man kan "tjuva" pengar på Lineage2 genom att slå ner andra. Man förlorar nämligen ingenting om man inte själv har dödat sånna som inte gjort någonting tillbaka. Knepigt värre, någon som kan förklara hur?

Det utnyttjades väl nån bugg, eller så hackades det.
Eftersom att dom som blivt nerklubbade inte kunde spela med karaktären mera var det väl något lurt med det.

Annars hade det inte varit nån big deal, folk blir bannade varje dag för att dom kör med botar i MMORPGs, men dom kunde ju förklarat det bättre tycker jag.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk

I tibia tjuvas det hela tiden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robin_robin
I tibia tjuvas det hela tiden

Ja, av mig

Visa signatur

AMD X2 4200+ 2.2ghz - MSI Amethyst (HP OEM) moderkort - 2x 1gb Infinion PC3200 @ 3-3-3-8-2T - MSI 7800GTX 256mb - Raptor Gaming M2 - Koss SB45

Permalänk
Medlem

Det är väl knappast något nytt, även i WoW har det ju funnits sätt att "öka sin inkomst rejält" och jag själv macroade väl ihop närmare 1,5 miljoner platinum i original-EQ för några år sedan.

Ang EQ2 så låste ju Sony alla konton som varit i kontakt med de dupade pengarna och tog bort dem ur ekonomin. Antagligen lärde de sig från Everquest, där verkade de inte kunna följa pengarna särskilt långt alls

Att det blir vanligare är det väl ingen tvekan om, det finns ju riktiga pengar att tjäna om man lyckas, som man sedan kan köpa en arme kinesfarmare för

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem

Lamt, om man ska botta ska man göra det som en man, på ragnarok online.

Permalänk

Haha, det enda som lockade i LineageII förr i tiden, var att det var sån Politik!

Alla hatade China Farmarna, alla skulle döda dom på sight.

... men sen kom det konspirationer... dessa oskyldiga "korsriddare" köpte tydligen Farm Loot bakom ryggen på Guilde. Så dom blev kastade ur guilden, med ett KoS märke. Sedan blev dessa "outcasts" bodyguards till china farmarna

Man kunde stå stilla och titta på varandra i CT i säkert 30 minuter. Sen flaggade någon, på säkert 20sekunder var alla döda

...cruma tiden var förjävla rolig i L2, man saknar den, men inte spelet

Permalänk

Måste säga att även om mmorpg inte lockar mig så mycket tycker jag att politiken inom dessa spel verkar rolig. Att gå omkring och levla är ju inte direkt kul men att vara med i en massiv konspiration mot en kung eller liknande låter mycket underhållande.

Permalänk
Medlem

Kan ju säga att det som står om Lineage 2 är mycket fel :P, den första artiklen som blev översatt från kinesiska blev väldigt fel översatt.

I alla fall det som värkligen hända kan man läsa här

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.